Wat is een goede daad?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb lang gedacht dat een goede daad betekende dat je iets deed wat je eigenlijk niet leuk vondt om te doen. Jezelf wegcijferde. Ik ben er inmiddels achter dat dat onzin is. Je hoeft jezelf.. en wat voor jou goed voelt.. niet te verloochenen om een ander een fijn gevoel te geven. Sterker nog.. dat is eerder een vorm van huichelarij. Zo'n daad voelt voor de ander ook niet "echt". Dat zijn daden waarvan de ander denkt.. oei.. wat gaat me dit kosten? Een goede daad is dat doen waardoor je een ander de kans geeft zichzelf te ervaren wie hij in werkelijkheid is. Liefde... En als je dat met liefde doet, doe je altijd goed. Toegevoegd na 14 minuten: " A candle loses nothing lighting another candle" Een kaars verliest niets aan kracht door een andere kaars aan te steken. Het maakt het licht alleen maar helderder.

Iets goeds voor een ander doen zonder daar zelf beter van te willen worden.

een waarna je niet meer leeft

weduwe en weduwnaars bezoeken in je eigen vrije tijd

Een glas fris water.

Door iets uit je rijkdom te willen schenken, zonder de verwachting om er zelf beter van te worden. Niet om er een schuldgevoel van af te kopen, of om je er beter door te willen voelen.

Elke dag even opletten of mijn buurman nog leeft, een alleenstaande man van 77j. Maar is tegelijk ook weer naastenliefde.

'n Oud vrouwtje / mannetje helpen met oversteken.

Een daad die JOU goed doet, is een goede daad.

Iets dat je iemand bewijst. Waar je waardering van krijgt en zelf een goed gevoel van krijgt. Dat kan per persoon erg verschillen.

DE daad, is de beste daad....

Iets dat je doet om een ander te helpen.

Dat wanhopige eendenkuikentje bevrijden, wat jammerlijk verstrikt was geraakt in visdraad....

Of een daad een goede daad is, is alleen ter beoordeling van anderen. Je kan je best doen maar een ander ervaart of het daadwerkelijk een goede daad is geweest. Denk wel aan dit spreekwoord: Ongevraagde diensten worden zelden gewaardeerd!