Dat hangt er een beetje van af welke website je raadpleegt.

Symbolen staat namelijk niet vast.
De betekenis die je er aan toe kent, hangt
af van je geloof.

1] Het symbool engel staat voor beschermer van hoop.

http://www.spirituelewinkel.nl/contents/nl/d27_talisman_edelstenen.html

2] Engel Uriel: Helper in nood, Engel van het Goddelijke Vuur.

Aartsengel Raphäel: Beschermer van het Oosten.
Engel van de Liefde en de Blijdschap.
Bewaarder van de Levensboom en de helende krachten.

Aartsengel Michäel: Beschermer van Het zuiden.
Leider van de Aartsengelen. Engel van Gerechtigheid, Kracht en Bescherming

Engel Gabriël
Engel van de verkondiging en opstanding. Heerser over de maandag. helpt dromen bij te stellen.

http://www.eternallight.nl/92-engel_symbool_stenen

3] ENGEL: symbool van goede en kwade geesten in religies overal in de wereld.
Voor een vergelijking tussen de bijbelse engelen en occulte engelen, lees hoofdstuk 8 van A Twist of Faith. En zie ook Touched by an Angel.

www.verhoevenmarc.be
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ :)

Andere antwoorden (5)

Beschermer, en verwijzer naar het Hogere.
12 jaar geleden
die bescherm jou en die zijn er altijd en die helpen je altijd als er om vraagt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en als ie je komt halen dan???
De engelen staan symbool voor het zuivere licht.
Zij staan op het pad van involutie, terwijl de mensen op het pad van evolutie staan.
De pad van involutie begint bij het Godsbeginsel en stroomt verder door naar de schepping, terwijl bij evolutie wij uiteindelijk evolueren naar het Godsbeginsel.

Daarom zijn engelen de directe vertegenwoordiger van het zuivere licht.

Verder, zijn er vele orden van Engelen en op dit op verschillende niveau's. Zo zijn er de deva-engelen die de natuur bezielen en verder uitbouwen. Zij houden de natuurlijke schepping bezield en brengen dit tot leven.

Zelfs ons lichaam zou zonder hun werking uiteenvallen, daar ons lichaam in haar basisvorm uit elementen bestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappig.
Bron?
Engelen hebben in het oude testament ook de functie van boodschapper van god.

Toegevoegd na 1 uur:
En uitvoerder van zijn wraak/straf.
Daar is een mooie quote over in de film Constantine:
(uit mijn hoofd) "Zou je ooit een engel willen ontmoeten? Wat moet dat voor wezen zijn, zijn ene hand vroom tot god gericht, in zijn andere hand een bloedend zwaard." (verwijzend naar de rol van strafuitvoerder van god)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De functie van engelen (dienende geesten0 wordt uitvoerig in de Bijbel beschreven.

Waar ik ter aanvulling van andere antwoorden op wil wijzen is dat ook de boze (satan/duivel/demon) zich voor kan doen als een engel des lichts.

Om die reden moeten we de geest toetsen of hij van GOD komt (1 Joh 4 vers 1-6).
Veel mensen denken dat dit alleen op gedachten en ingevingen slaat maar dat is niet zo.

Wel degelijk dient ook de engel getoetst te worden.

Wat heel opvallend is dat engelen van GOD (de goeden dus) NOOIT aanbeden willen worden.
Ze zullen meteen als mensen een biddende houding naar hen aannemen duidelijk maken dat ze niet aanbeden dienen te worden maar het gebed gericht moet worden op de zender, GOD Zelf dus.

Er zijn groeperingen die zich voor doen als Christelijke groepen die zich laten leiden door engelen en er een soort reincarnatie-achtige leer op na houden.

Een van de spreeksters, bekend in het noorden van het land als S de Vries nu ook bekend als L de Vries, verspreid inzichten die naar mijn mening sterk afwijken van de Bijbelse inzichten.

Het lijkt me redelijk als je over engelen spreekt, ook de informatiebron als handleiding gebruikt en dat is toch echt de bijbel zelf.

Niets is kwetsend bedoeld maar het lijkt me onjuist dit aspect over dit onderwerp onbelicht te laten.