Moslims mogen kosjer vlees. Mogen andersom Joden ook halal vlees?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
6.1K

Antwoorden (6)

Bij gebrek aan beter misschien wel. Zo mag een moslims ook varkensvlees eten als hij de keus heeft tussen de hongersdood of varken. Het gaat er volgens mij vooral om dat er geen bloed meer in het vlees zit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar waarschijnlijk willen ze dat liever niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Liever niet, maar als ze dan een gekruid doorbakken speklappie proeven zijn ze om denk ik!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een speklap is ook niet kosjer, dus waar slaat die reactie op?
Nee niet altijd.

Over het algemeen zijn de joodse spijswetten strenger.
Bijvoorbeeld kameel, konijn en haas zijn wel halal, maar niet kosjer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat mogen ze, maar ik denk dat ze zich liever aan eigen regeltjes houden en het achterwegen laten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut niet. De dieren moeten onder rabbinaal toezicht worden geslacht en verder behandeld. En dat is er niet bij de Islamitische slacht.
13 jaar geleden
Nee, de Joden hebben een enorm streng protocol voor wat betreft koosjer, halal vlees zal daar niet onder vallen. Deze strenge regels gelden voor alle orthodoxe Joden, nu zijn er wel nuances tussen orthodoe en gelovige Joden, de laatste groep is wat liberaler aangaande koosjer.