Wat is beter voor je ziel? Begraven of cremeren?

IK heb ooit ergens gelezen dat bij de dood je lichaam door verschillende stadia gaat en die rustig moet doorlopen om je ziel los te laten, bij cremeren zou dit te snel gaan en zou je ziel beschadigd kunnen worden. (geen idee meer waar ik dit gelezen heb) Echter bij het idee begraven te worden stelt het me ook niet echt gerust. Zijn er misschien ook nog andere(betere?) manieren om je te ontdoen van je lichaam, behalve begraven of cremeren?
Verder ben ik heilig overtuigd van een wereld na de dood.

Nu wil ik weten of mensen hier enig inzicht op hebben.
(Ter informatie, ik ben zelf 17 jaar en hoef nog langer niet te beslissen wat ik kies. Verder hoop ik dat mensen mij niet op mijn leeftijd beoordelen)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik zal je vraag zo goed mogelijk proberen te beantwoorden. Het klopt dat bij het intreden van de dood, de ziel soms enige tijd nodig heeft om te accepteren dat het lichaam dood is. Vooral bij een plotseling intredende dood, zoals een auto ongeluk, of bij een ramp, komt de dood zo onverwachts, dat de ziel enige tijd nodig zal hebben om te beseffen dat het lichaam dood is. In dit geval worden ze altijd opgehaald, en komen ze op een rustplaats tot rust. Ze worden hier omringd door liefdevolle geesten, zodat ze langzaam aan het idee wennen dat ze overgegaan zijn. Je ziel kan nooit meer beschadigen, want bij de dood worden de koorden doorgesneden tussen lichaam en geest. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan begraven worden, zodat mijn lichaam weer onderdeel kan gaan uitmaken van de natuur, waaruit het ook voortkomt. Bedankt voor de fijne vraag, en ik hoop dat dit een goed antwoord is op jouw spirituele zoektocht. Veel liefde toegewenst.

Hm.. MI is er geen verschil. Zodra je dood bent verlaat de ziel het aardse vehicel. Derhalve is er geen effect op de ziel vand e wijze waarop ontdaan wordt van het lichaam.

Je kunt jezelf laten vriesdrogen. Maar ja, is wel heel koud voor de ziel lijkt mij.

je zou kunnen vastleggen dat er bepaald aantal dagen moeten liggen tussen sterven en begraven of cremeren, zodat je ziel genoeg tijd heeft. Mijn omgeving weet dat. Mijn voorkeur gaat uit naar begraven, terug naar moeder aarde!

maakt weinig uit als je zo doorgaat word je voor eeuwig levend gecremeerd in de Hel

Tuurlijk zal ik je niet beoordelen op je leeftijd. Iedereen denkt zoals hij of zij is. Of onze ziel een reis gaat maken dat weet ik niet. Ik ben zelf 51 en heb ook al veel nagedacht. Waar ik tot nou toe achter ben gekomen is, dat je lichaam en geest niet kunt scheiden. Je lichaam volgt je geest en andersom. Als je er goed op let is dit een wonderbaarlijke wisselwerking. Ze houden mekaar in de gaten. Wat ik denk is dat wij onderdeel zijn van een universele energiestroom die constant doorgaat. Als je het wilt vertalen naar een god dan zou het het universum zijn en dan is god het universum zelf, het lichaam van god is het universum. Je bent er onderdeel van dus je lichaam gaat op in andere energie. Whatever, dus begraven of cremeren is helemaal geen vraag, het is een antwoord. Leef je leven dat is je enigste optie. De invulling ligt aan jou.

De beste manier om je van je lichaam 'te ontdoen' is sterven... wat er daarna gebeurt is -op dat moment- totaal onbelangrijk.. Je mag er nu over nadenken. Geloof me, nu lijkt dat vreselijk cruciaal, en dat is maar goed ook, gezien je leeftijd (dan ben je minder riskant dan je meeste lijftijdgenoten), en verzin maar wat je wilt. Maar toch, dan () is dat niet meer belangrijk!

Als je uitgaat van geloofsoverwegingen dan zijn er nogal wat verschillen. Hindoeisme bijv. kent 10 dagen rouw waarna mensen om de overledene heen gaan zitten om de ziel rust te geven. Daarna wordt het lichaam zsm gecremeerd deste sneller de ziel kan vrijkomen, maar zij geloven dan ook in wedergeboorte. Dit is maar een voorbeeld uiteraard. Uiteraard ben je pas 17, maar het is mss niet verkeerd om toch aan je ouders kenbaar te maken wat je zou willen, mocht jou iets gebeuren.