lieve Kwebbel,

Je HOEFT helemaal niets te ontwikkelen.
Je HEBT 't al.
Echt...
Jij BENT krachtig!
Je hoeft je er alleen maar bewust van te zijn.

Je hebt namelijk, net als iedereen, de kracht van de keuze in je.
De persoonlijke macht om welke situatie dan ook te transformeren.

Gebruik die kracht voor het versterken van je innerlijke zelf. Zo wordt je handelen en je gevoel nooit meer gestuurd door de situatie maar door jezelf.

Misschien lijkt het soms dat mensen je een situatie kunnen opleggen, of dat dingen je over komen. Maar niemand, werkelijk niemand behalve jijzelf kan je dwingen een situatie op een bepaalde manier te ervaren.

Geloof in jezelf. Jij hebt de volledige beheersing over je eigen ervaringen, overal en altijd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 mooi antwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt allebei. :) @ kwebbel, meid, ik was begin dertig en mn leven was een puinhoop. Had ik er ZELF van gemaakt. Door maar een beetje door alle troep heen te laveren. Door me te laten leven. Me aan te passen aan wat ik dacht dat de wereld van me wilde. Dat was makkelijker dan er dwars tegen in gaan.. dacht ik. Tot alles vastliep en ik met m'n hart in m'n handen zat.. en zo, zo bang was... het enige wat ik kon denken was.. mijn god.. wat nu.. En meid.. als je diep genoeg in de shit zit heb je een KRACHT! onvoorstelbaar. Op het moment dat IK besloot dat het GENOEG was.. was t ook genoeg.. echt.. vanaf dat
moment scheende zon, elke dag een beetje warmer. Ik heb zo geknokt.. en t voelde ZOOO lekker. Scheiden, andere baan, studie, reizen.En ik was zo verbaasd.. dat IK dat allemaal kon. Dat gevoel, die kracht. dat WETEN dat je als het er op aan kan ALLES kan. Dat weten, dat voelen... ik teer er nog op, elke dag weer. En al wat ik hoefde te doen was geloven in mezelf. Het bleek zo simpel...soms denk ik, als ik dat geweten had....
Daarom zeg ik het je. Kwebbel.. je hebt alles, je bent alles.. IN je. En je bent precies goed.. precies zoals je bent. hugggggg :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
super plus 1!!

Andere antwoorden (11)

Door doelen te stellen voor jezelf en niet op te geven voordat je je doel hebt bereikt.
Doorzettingsvermogen en wilskracht worden dan goed ontwikkeld en op de proef gesteld en daar krijg je kracht van waar je veel aan hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door je in situaties te begeven waar je normaal niet in komt.. Zo leer je veel over jezelf en wat je kracht is.. Ga bijv eens vrijwilligerswerk doen, zeg ja tegen dingen waar je normaal nee tegen zegt..

Toegevoegd na 4 minuten:
Hoe meer verschillende ervaringen je hebt, hoe krachtiger je wordt als mens.. Ik denk dat menselijke kracht inhoudt dat je met zelfvertrouwen, zonder onnodige angsten, het leven tegemoet treedt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat heb je niet per defenitie zelf in de hand. ijn idee is als je voor uiterste word gesteld en je de juiste keuze kan maken dat ontzettend veel groei geeft. bijv: niet trappen naar beneden en likken naar boven voor een promotie ook al zou er je er makkelijk mee weg komen. tal van andere voorbeelden zijn ok te bedenken waar dit voor op zou gaan. het lastige is alleen dat sommige mensen wel de makkelijke weg nemen en daar gelukkig mee zijn. hun menselijke kracht is dus op een ander terrein actief. het heeft te maken met je karakter je wil en de omstandigheden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn heel veel organisaties die pretenderen mensen te laten groeien door hun menselijk kracht te ontplooien.
Daartoe creëren zij omgevingen en processen waardoor mensen hun kracht aantoonbaar ontplooien....blah blah.
Maar in een cursus leer je dat niet.
Je kunt wel in een cursus handreikingen aangereikt krijgen waarmee je verder kan.
---Of de juiste boeken lezen.

Of bedoel je de menselijke kracht volgens Qi gong?
De 3 krachten zijn de hemelse, de menselijke en de aardse krachten. De hemel en de aarde zijn de 2 tegenpolen (vergelijk met yin en yang) waartussen de mens zich bevindt.
---Dus mediteren en de juiste balans vinden.

Of volgens de bijbelse richting:
Is zelfs het piekeren over onze eigen zwakheid niet slechts een verkapte vorm van vertrouwen in menselijke kracht?
---Dus vertrouwen in jezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leer in het leven juist uit de negatieve ervaringen, het positieve te creëren.
Dat kost je jaren, maar het maakt je sterk, heel sterk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voornamelijk met jezelf en je doorzettingsvermogen. Vooral op de slechtere perioden.

Toch zijn er wel hulpmiddelen. En alles bij elkaar zullen je vormen en verfijnen.
Zelf gebruik ik veel de Chinese methoden zoals QiGong, TaiChi en meditatie. Ook hier is GV een goed hulpmiddel (kijk maar eens naar de antwoorden die je helpen).
Behandelmethoden als Shiatsu, hypnotherapie hebben me erg geholpen. En spirituele vakanties.

Er zijn overal mensen die de zaakjes in je los kunnen kneden en schudden. Iedereen die je tegenkomt zal je een beetje kunnen helpen. Alles wat je doet helpt je. Alles wat je hebt meegemaakt heeft je geholpen. En zeker ook de slechte ervaringen.

Het ultieme antwoord: Het leven helpt de mens om zijn kracht te ontwikkelen.
Maar zoals het hierboven al wordt gezegd: De kracht zit al in je. Dus beschouw ik het volgende: Het leven helpt de mens om de kracht in zichzelf naar boven te halen.
Of dit dan ook gebeurt, ligt aan de mens zelf. De ervaringen en gebeurtenissen zijn er.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je krachten kun je het beste ontwikkelen, door meester te zijn van jezelf.
Activeer liefde, geduld, mededogen, en zorg dat als je wat zegt, het ook iets te zeggen heeft.
Wees sterk, waar anderen zwak kunnen zijn, en wees gevoelig waar anderen sterk kunnen zijn.
Het zit in ieder mens verborgen, en het wacht op het moment dat jij het gaat gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfreflectie. Leer je valkuilen herkennen zodat je ze kunt voorkomen of ten goede kunt gebruiken. Positieve levensinstelling. Haal het goede uit de dingen die je doet en waarmee je wordt geconfronteerd en versterk dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mijn gevoel gaat 'menselijke kracht' toch over spieren en gestel.
Innerlijke kracht daarentegen, wanneer goed 'ontwikkeld' (opgedane ervaring, inzicht en wijsheid), straalt ahw naar buiten als een 'zeker voelen', als een kracht.

Het is deze kracht die ons 'krachtig' doet voelen en overkomen.

Toegevoegd na 7 minuten:
We zullen dus aan ons innerlijk moeten werken om 'krachtiger' te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bedoelt zeker mentale kracht :) Precies op dezelfde manier, als de spieren. Oefenen, dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die hoeft niet ontwikkelt te worden, die is reeds ontwikkeld.

Het gaat om de bewustwording ervan.