Hoe werken de bestellingen aan het universum?

Ik denk aan affirmaties, maar ik zou graag willen weten wat je precies moet doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou contact opnemen met NASA.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het universum is geen postorderbedrijf. Het is een verzameling materiaal en materiaal denkt niet en vervult geen wensen.

Antwoorden (1)

Met zo een bestellen, zeg je eigenlijk wat je wilt hebben en laat dan de uitkomst EN tijdstip over aan het universum.
De bestelling (dus wat je zegt), moet in de tegenwoordige tijd staan, en het moet stellig zijn. Dus niet "ik wil graag', of 'ik hoop dat', maar 'ik heb'.

Dus stel, je wilt een nieuwe baan en dat wil je bestellen. Dat zeg je: Ik vind een voor mij perfecte baan en werkomgeving.
Lekker algemeen, maar het bevat precies wat je ook wilt. Je hoeft geen lijstje te maken met punten waar die baan en omgeving aan moet voldoen.

Een ander voorbeeld, je hebt volgende maand op een zaterdag een leuk uitje. En je wilt dat het dan mooi weer is. Dat bestel je: "op die dag IS het mooi weer"
Terwijl velen zeggen: "Ik hoop dat het dan mooi weer is", of nog erger: "ik hoop dat het dan niet regent". Dit zijn uitspraken die een verkeerde bestelling veroorzaken, namelijk dat het zal gaan regenen.

Er zijn 2 boeken die over dit onderwerp gaan: The Secret, en Spiegelogie van Willem de Ridder.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Willem_de_Ridder
http://www.bol.com/nl/p/handboek-spiegelogie/666838868/
http://www.youtube.com/watch?v=2oAzsJ1G4RQ
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het zo'n raar geloof. Alsof alles maakbaar is.
Antoni
11 jaar geleden
gdanonym, Willem de Ridder is een volger van Arnold Patent. De heer Patent heeft ook een aantal boeken geschreven, dus er zijn wel meer dan 2 boeken die over dit onderwerp gaan...
Antoni
11 jaar geleden
Stippel, ik denk dat het allemaal met "een goed gevoel" te maken heeft. Als je van tevoren al vreest dat het op de zaterdag van je uitje gaat regenen, dan ervaar je die regenbui op die zaterdag als iets heel naars, wat het hele uitje verpest. Als je van tevoren mooi weer hebt "besteld", dan ervaar je die regenbui als "een klein buitje, dat zo weer over is. Het is toch prachtig dat we allemaal bij elkaar zijn en het samen gezellig hebben!". Zo werk je al vooraf naar een positieve ervaring toe, die samen met andere positieve ervaringen kan leiden tot een gelukkig(er) leven. Dezelfde gebeurtenis kan je dus op een positieve manier en op een negatieve manier ervaren, afhankelijk van je eigen instelling. "Raar" en "vaag", dat ben ik met je eens, maar het kan wel werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@happylife: En rottigheid die je overkomt, heb je die dan ook onbewust bij het universum besteld? Of werkt dat dan weer niet zo? En kunnen alle arme, miserabele mensen op de wereld dat truukje dan ook leren en wordt onze planeet dan automatisch 7 x zo groot zodat iedereen dezelfde welvaart krijgt als de rijke mensen die in contact staan met het universum? Hoera, het universum lost het wereldvoedselprobleem op! @antoni: ik denk het ook. Wij willen zo desperaat dat dingen maakbaar zijn. Gewoon een positieve levenshouding (hard werken, veel spelen en genieten en goed doen voor je naasten) vind ik persoonlijk een stuk gezonder dan 'bestellen bij het universum' als een verwend klein kind.