Bestaat er ook een 'kinderkoran' in het Nederlands?

Net zoals er kinderbijbels zijn?
Het lijkt me leuk om in het kader van de algemene ontwikkeling hier in te lezen met mijn kinderen.
Ik zelf ken bijvoorbeeld vaag van horen zeggen een verhaal over een spin. Ik zou het leuk vinden om dit soort verhalen vanuit een boekje voor te kunnen lezen zodat mijn kinderen weten waar Moslims het over hebben wanneer ze een dergelijk verhaal aanhalen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
1.2K
Amadea
12 jaar geleden
Ik ken wel een Indonesisch verhaal over de spin Anansi. Bedoel je dat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Denkerin, die had ik inderdaad ook gevonden ;) @Amadea, het gaat mij niet specifiek om dat verhaal, ik wil mijn kinderen bekend maken met de verhalen uit de Islam, zoals mijn oudste ook de Bijbelse verhalen kent. (de jongste is nog een baby, dus die kent nog geen verhalen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is het bij de Koran zo dat de teksten beschouwd worden als het letterlijke woord van god, en mogen ze dus in principe niet bewerkt worden voor kinderen. Maar verhalen uit de Koran zullen er vast wel zijn.

Het beste antwoord

Een klein boekje heb ik gevonden, het kost €4.50. Bevat kinderverhalen over Allah, de engelen en de profeten. Het heet "Islam voor kinderen", en er staat bij deel 1 dus het is blijkbaar de bedoeling dat er meer delen komen. Uitgeverij: Assoennah Media groep.
Er zijn van dezelfde uitgever ook 3 delen Dierenverhalen uit de koran. En er zijn meer boekjes met diverse verhalen over figuren uit de koran.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey, bedankt! Dit soort boekjes zoek ik!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een leuke site :)

Andere antwoorden (1)

De volledige Qor'an in kinderversie bestaat niet, voor zover ik weet. Je hebt heel veel boekjes voor kinderen met verhaaltjes uit de Qor'an. In Den Haag heb je een paar winkeltjes waar hoofddoeken verkocht worden. Je ziet buiten en in de etalage sjaaltjes, en soms ook kleding, maar ze verkopen ook veel boeken (wat je dus niet zo gauw zou zien vanaf buiten). Die "hoofddoekenwinkels" heb je trouwens ook op meerdere plaatsen, alleen kan ik niet met zekerheid zeggen waar wel en waar niet. Wel weet ik het van Rotterdam en Amsterdam. Op de Haagse Markt heb je een paar kraampjes waar je ook terecht kunt.

Verder kun je bij de Zwarte Markt in Beverwijk kijken, daar slaag je sowieso! Ze hebben onwijs veel boekjes voor kinderen, die worden verkocht bij verschillende kraampjes.

Je zou in de bibliotheek kunnen kijken, wie weet vind je daar wat.

Het is maar net waar je woont! =)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel, grappenmaakster :)
De kinderbijbels die ik hier heb zijn ook niet volledig. Om een 'volledig' beeld te krijgen zou je echt de bijbel moeten gaan studeren. En dan nog denk ik niet dat je dit volledig beeld ooit te pakken krijgt in een mensenleven. Ik denk dat dit voor de Qor'an ook zo werkt, toch?
Ik wil wel mijn kinderen een soort basiskennis meegeven.
Wat kennis van de Islam hoort daar in mijn ogen zeker bij.
Ik zal eens kijken in dergelijke winkeltjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let wel dat er heel veel verschillende interpretaties zijn. Die verhaaltjes kunnen geen kwaad, maar als je het serieus gaat lezen, en verkeerd interpreteert, krijg je Hamas en terrorisme. Als je het juist interpreteert krijg je Malcolm x, het moslimbroederschap (Egypte), en vele andere succesvolle organisaties. (en niet te vergeten succesvolle mensen) Natuurlijk geld dit ook voor de andere heilige boeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed bedoeld, deze reactie, maar ik wil alleen mijn kinderen een beetje bekend maken ermee, verder niks.
Het is niet mijn bedoeling om het helemaal uit te gaan diepen ;)