Zijn er nog mensen die zich een vorig leven herinneren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is moeilijk om daar een objectief antwoord op te geven. Immers, je moet dan aannames doen over wat de mens is. Wat herinneringen zijn. Volgens sommigen zijn dit slechts impulsen in de hersenen. Volgens weer anderen worden ze genetisch opgeslagen. Volgens weer anderen worden ze onderdeel van de ziel. Als de ziel bestaat als onderdeel van de mens (volgens geloof en spiritualiteit), dan zou het laatste mogelijk zijn. Omdat de ziel eeuwig leven heeft volgens meerdere overtuigingen, zou dan ook de herinnering overgaan. Omdat volgens bijvoorbeeld het Christelijke geloof Jezus een wederopstanding deed en hij net als alle mensen een zoon van Jehovah/Jaweh was, zou dit voor ieder mens opgaan. Dan zou ieder mens eeuwig leven hebben, maar het lichaam is eindig, dus gaat dit uitsluitend voor de ziel op. Wanneer de ziel dan blijft leven, zou het jammer zijn als dat tussen werelden zou zijn of in de hemel of hel (als er geen leven na dit is, is er ook geen straf of belofte, dus is hemel en hel ook nutteloos). Wie zegt dat de ziel dan vervolgens 1 eindpunt heeft? Dan moet je eerst een bepaling doen, waarom de ziel bestaat. Volgens mij is de ziel een onderdeel van het universum om mogelijkheden te onderzoeken. Daarmee kan iedere ziel de basis zijn voor een nieuw leven om dingen die tot dan toe nog niet zijn voorgekomen (accumulatie) mee te maken. Kan het? Ja, volgens mij wel. Het wordt m.i. ook ondersteund door verschillende wereld religie's.

Ja, het stuk leven waar ik toen nog onbewust in was, maar bewust van ben geworden, is voor mij al een "vorig leven", binnenin dit leven. In dit leven heb je namelijk ook de kans om meerdere keren geboren te worden.en ja, kan mij ook nog een leven herinneren waarin ik de laatste oorlog 40/45 heb meegemaakt, maar ik ben heel snel weer gereincarneerd. van macht, uitgehongerde mensen en concentratiekampen en gaskamer (op tv bijv.) wordt ik intens verdrietig alsof ik het allemaal zelf mee heb gemaakt.en ik voel dat ik het ook heb meegemaakt. Het verontwaardige en verraden gevoel, dat ik/we echt onder de douche gezet werden....en vanaf dat punt weet ik niks meer. want het was de gaskamer. In dit leven, heb ik op een of andere manier altijd een soort van "onveilig" gevoel gehad als ik onder de douche ga.terwijl ik een helder en hygienisch persoon ben.

Waarschijnlijk wel. Of ze gelijk hebben echter is niet te bewijzen en ook niet te ontzenuwen

Een droom kan uitgelegd worden als iets wat in een vorig leven is geweest, maar of dat ook werkelijk zo is kan niemand bewijzen.

Omdat ik mijn vorige levens niet meer weet en dus ook niet ken, heb ik er ook helemaal geen last van.

Echt herinneren niet maar er zijn wel een paar zaken waardoor ik toch geloof in (een) vorig leven(s). Zo kon ik paardrijden zonder ooit les te hebben gehad en heb ik altijd een soort angst gehad voor mensen met spleetogen. Moet toch ergens vandaan komen.