Darth Vader ?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Volgens GeenStijl was het God.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
God, zonder twijfel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er wordt niet gemoord uit de naam van.

Hooguit door mensen met een psychische stoornis. Alle andere moorden zijn het gevolg van de menselijke hang naar macht en bezit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In naam van god worden/werden hele volkeren afgeslacht. Het gebeurt maar zelden dat een idioot iemand vermoord in naam van de duivel!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat hangt er van af welke God je het over hebt. Als Allah, Boedha en de rest van het stel ook meegerekend wordt met de christelijke variant kunnen we met zekerheid stellen dat God aanvoerder is op dit gebied.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helaas uit de naam van God/ Allah. Zoals John Lennon al zong:

Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people
Living life in peace
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat zijn drogredens. God of Allah of de duivel. Men moordt omwille van zijn eigen gelijk te willen halen ondanks alles. Zie de godsdienstoorlogen of de inquisitie. Onder het mom van godsdienst schuilt heel gewoon MACHT. Macht verwerven en behouden. Droevig maa realiteit. Moordt men voor de heilige Nikolaas of voor Maria Magdalena?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
God is populairderer
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef eens een voorbeeld van welke volkeren "uit de naam van God" zijn uitgemoord?

Ik ben benieuwd!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
'Geef eens een voorbeeld van welke volkeren "uit de naam van God" zijn uitgemoord?'

'So help us God' - Bush

Need I say more?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
God uiteraard. Als we hierin Allah, God en andere benamingen onder het woord God verstaan. De duivel is het kwaad volgens verschillende godsdiensten maar voorlopig wordt er veel meer gemoord uit naam van God.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen beide. Ze bestaan namelijk beide niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat mij betreft wordt er vooral gemoord door ego's. Het menselijk ego heeft helemaal geen God noch Duivel nodig om tot moorden over te gaan. Dat kan z/hij heel goed zelf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als God alles is, is hij (het) ook de duivel...
dus god heeft meer gemoord, heel simpel hoor
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een beetje rare vraag omdat de optie "duivel" impliceert dat je in God gelooft. Mensen die in God geloven zullen zeggen dat mensen verleidt door de duivel verkeerde dingen doen. Mensen die niet geloven zullen dit nooit van zichzelf zeggen, maar zien wel de misstappen van gelovigen. Tja, dan lijkt het God, maar van uit een gelovig perspectief is het toch echt de duivel. Kies maar wat het beste bij je past!