Welke tweelingen, het sterrenbeeld of biologische tweelingen, komen er voor in de Bijbel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.8K

Het beste antwoord

De bekendste tweeling waren Jacob en Esau, geboren uit Isaac en zijn vrouw Rebecca.
In Genesis 38 staat vermeld dat Tamar geboorte gaf aan een tweeling; Perez en Zerah. Dit staat ook in het Nieuwe Testament in Matthëus 1:3 alleen heetten ze daar Peres en Zerach. De vader was Juda, de moeder; zijn schoondochter Tamar.
Ook wordt vermoedt dat de apostel Thomas deel van een tweeling was vanwege zijn namen. De namen Tomas, Judas Thomas en Judas verwijzen naar dezelfde persoon. Ook wordt hij Didymus genoemd; Grieks voor tweeling, net als de Aramese naam Tomas. Het is echter niet bekend wie de andere tweelinghelft was, maar sommige oud gnostische christenen geloofden dat Thomas de tweelingbroer was van Jezus. Thomas was echter geboren in Bethaisda en niet Bethlehem, dus ik weet niet waarom ze dat beweren.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Jacob en Ezau (zonen van Izaäk en Rebekka)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naast de eerder genoemde Jakob en Ezau,
ook de tweeling van Tamar en Juda; Peretz en Zerach'