Hoe zat het met de mensen tijdens de ijstijd, waren die ook in die tijd uitgestorven? Net als dino's?

Weet er weinig van moet ik zeggen, en ben er weer nieuschierig naar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.7K

Het beste antwoord

Nee hoor, als iets uitgestorven is dan is het voorbij, net als de dino´s... Wij zijn er nog dus wij waren niet uitgestorven door een ijstijd...

En pas op, want het KNMI heeft weer een ijstijd voorspeld... Zie link...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De mensen zijn niet in het laatste glaciaal (zie antwoord op andere vraag - we leven momenteel óók in een ijstijd) uitgestorven, anders waren we er nu niet geweest.

De dino's zijn niet in het laatste glaciaal uitgestorven, maar vele miljoenen jaren eerder (zo'n 65 miljoen jaar geleden). Behalve de kleine groep dino's die zich verder heeft ontwikkeld tot wat wij vandaag vogels noemen, dan, maar dan kun je dus alsnog de conclusie kunnen trekken dat ze toen niet zijn uitgestorven, om dezelfde reden als met de mens hierboven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee de mensen waren niet uitgestorven, ze aten alleen wat vaker uit de diepvries.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, die zijn niet uigestorven. Dat blijkt uit het feit dat er nog steeds mensen rondlopen.

Maar omdat je het over dino's hebt: vergeet niet dat we het over totaal verschillende tijden hebben. Ongeveer 65 miljoen jaar geleden is er iets gebeurd waardoor vrijwel alle grotere landdieren (die meer dan ongeveer vijf kilo wogen) zijn uitgestorven.

Omdat de kleinere dieren overleefden, hadden zij de ruimte om zich verder te ontwikkelen. Hier vallen ook de zoogdieren onder die uiteindelijk evolueerden tot mens. Maar dat is voor de eerste mensachtigen pas zo'n 7 miljoen jaar geleden.