Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het verschil tussen feminisme en de feministische theologie?

Ik moet een verslag essay schrijven over de feministische theologie. Hierin moet ik ook het verschil tussen feminisme en de feministische theologie uitleggen. Het nare hiervan is dat ik daarop tot nu toe nog geen antwoord heb kunnen vinden. Kan iemand mij misschien helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
782

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Feminisme is een algemeen, maatschappelijk streven voor rechten voor vrouwen (met als doel dat zij dezelfde rechten als mannen krijgen).
Feministische theologie is een filosofie over godsdienst vanuit een feministisch standpunt. Dat hoeft niet per sé te betekenen dat deze filosofie uitgaat van een vrouwelijke godheid.
Een echt duidelijk antwoord op deze vraag is niet in een paar woorden te geven. Als je er echt over wilt schrijven kun je er beter eerst een boek over lezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Feministische theologie gaat over het idee dat er een god zou bestaan en dat die god vrouwelijk zou zijn. Het heeft verder weinig van doen met vrouwenrechten.

Feminisme gaat over de rechten van vrouwen van vlees en bloed en heeft weer bar weinig met goden te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding