Hoe verliep het verdere leven van Josef en Maria na de kruisiging?

Na de kruisiging? Hoe ging dat verder?
Staat er iets geschreven over hun verdere leven?
Ik ben niet gelovig en ken de Bijbelse verhalen niet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Religie
1.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dat is vol met jehovah zooi
Amadea
9 jaar geleden
Als je de Bijbel online wilt lezen is dit een goede link: http://www.biblija.net/biblija.cgi

Antwoorden (1)

Aangenomen wordt, dat Jozef, de man van Maria en voedstervader (pleegvader) van Jezus, al overleden was toen Jezus gekruisigd werd. In het Evangelie wordt namelijk nog opgemerkt dat (de apostel) Johannes Maria bij zich in huis nam na de kruisiging.

Ook wordt Maria nog in het bijzonder genoemd in de Handelingen van de Apostelen (1, 14) Zij bevond zich, met de apostelen, in de bovenzaal waar de leerlingen na de hemelvaart van Jezus verblijf hielden om te blijven bidden, tot de heilige Geest neerdaalde over hen. Maria was dus deelgenoot van het eerste pinksterfeest (het moment dat de Kerk is begonnen).

Maria moet ergens tussen 36 en 50 na Christus zijn overleden in Jeruzalem of Efese, maar daarover is in de bijbel niets te vinden.
Computoon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed verhaal Computoon ! Nog even een kleine aanvulling. De verhalen in de bijbel hebben ons iets te vertellen , wij kunnen lering hier uit trekken , dit alles is onder Gods voorzienigheid bepaald , er zijn natuurlijk veel meer zaken gebeurd ,maar die zullen ons mensen weinig of niets ter zake te vertellen hebben gehad, en daarom ook onze zaligheid niet op het oog gehad hebben.
Over Jozef wordt niets meer geschreven , dus wat met hem is gebeurd weten wij niet, waarschijnlijk zal hij gestorven zijn voordat Jezus gekruisigd werd , maar als dat zou zijn beschreven in de bijbel wat en hoe met Jozef , wat zou dat voor ons ten goede zijn gekomen over onze eigen zaligheid in leven of bij het sterven ?? Niets , dus daarom is het ook niet beschreven .
De Here Jezus heeft veel meer wonderen gedaan dan dat er beschreven staan , maar ook daarvan geldt dat de wonderen die wel beschreven staan genoeg ons geven tot nadenken om ook zelf tot geloof te komen , als wij al die wonderen die wel in de bijbel staan niet geloven, wat zou dan de meerwaarden zijn geweest als er nog meer waren beschreven ?? Ook niets , op deze manier zie je dat God precies weet wat goed voor ons mensen is , duidelijk verhaal , niet te veel want als de mens 1 verhaal niet gelooft dat God dit kan en doet ,gelooft de mens ook niet 20 verhalen .
Vandaar dat er dus ook over Jozef niets meer staat beschreven en over Maria lezen we nog iets nadat Jezus is gekruisigd en dat moet voldoende zijn voor de mens om te kunnen geloven dat God bestaat en dat Hij Zijn Zoon Jezus naar de aarde gestuurd heeft , als dit verhaal niet door de mens gelooft wordt zullen 100 verhalen ook ons geen centimeter dichter bij God brengen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ geheel correct
@ passantje, mee eens