Vieren messiasbelijdende Joden kerstmis of de geboorte van Jezus? Zo ja wanneer?

'Heidense' Christenen vieren Kerstmis als de geboorte van Jezus op 25 december omdat die datum ook een heidense oorsprong had mbt het lengen van dagen. Maar omdat Joodse Christenen geen heidense oorsprong hebben vroeg ik me af of zij wel zijn geboorte vieren als feestdag of als kerstmis?

11 jaar geleden
in: Religie
2.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo wie zo is Jezus niet geboren in december, maar dat even terzijde...

Het beste antwoord

De meeste Messiasbelijdende joden in Israël herdenken in december wel de geboorte van de Messias, maar vieren geen Kerstfeest. Op eerste kerstdag zijn de meesten van hen gewoon aan het werk. Als zij in december tijdens hun bijeenkomsten op sabbat gedeelten uit de Bijbel over de geboorte van Christus lezen, steken zij de chanoekakandelaar aan.