Zou de RK (rooms katholieke kerk) erg veel met de antichrist te maken kunnen hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.2K

Het beste antwoord

Antichrist is een ingewikkelde, veelbetekende term.
De Rooms-Katholieke kerk is 2000 jaar oud en heeft heel veel 'bochtjes' genomen in zijn (haar?) officiële leer.
Ik ben geen godsdiensthistoricus, ik beperk mijn antwoord tot: "ja, in zekere zin".

Toegevoegd na 1 minuut:
veelbetekenende term. Tikfoutje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat lijkt me niet aannemelijk, hoewel andersdenkende christenen dan katholieken die uitspraak soms wel durven doen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dat werkelijk denkt...dan denk ik eerder dat andere menshatende, ongelovigenhatende Geloof!
Waar iedereen over spreekt en die all over this world...problemen veroorzaakt!
En ook nog in opdracht vant Onze Heilige Geest...De Schepper!
Wel....niet om het een of ander...maar dat is toch wel de grootste Godslastering die je maar kunt bedenken en die ook nog uitgevoerd wordt!
Hoe bedoel je...Zijn Naam Gebruiken en Misbruiken...
Alsof dat ZIJN wens zou zijn...om ieder ander maar af te maken...Helaas...dat is niet de bedoeling en kan nooit een doel zijn, waarom je op deze aarde bent gezet.
Laat niemand zich GOD wanen want die bestaat al.
En daarbij...wie zich verhoogt...zal vernederd worden.
En wie zich verlaagd...zal verhoogd worden.
Dat heb ik al bij zoveel mensen zien gebeuren.
Ik kan er ( bijna ) op wachten zowat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je vraag is of de roomskatholieke kerk weet wat de antichrist is dan is het antwoord natuurlijk positief want de duivel en hel en verdoemenis word uitgebreid in de bijbel besproken maar als je bedoeld dat de rk kerk zich met satanisme bezig houd denk ik dat je ervan uit mag gaan dat dat flauwekul is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien het in mijn ogen allemaal verzinsels zijn,is de antichrist dat ook. Allemaal bedenkseltjes van mens om het spannend te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
k hoop van niet maar ze weten wel meer van wat er gaat gebeuren dat 99% van de mensen ze hebben gebeurtenissen in boeken staan die ze niet prijs willen geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Straks als de antichrist regeert zal hij alle religies en religieuze stromingen samenbundelen tot één grote wereldreligie. Ook de Rooms Katholieke kerk zal daar onderdeel van uitmaken. Hij zal de Rooms-Katholieke
kerk begunstigen, die zal woeden tegen de echte christenen. Na drie en een half jaar werpt hij het masker af. Hij verwoest de Rooms-Katholieke kerk. Deze kerk is eeuwenlang bezig geweest haar wil op te leggen aan andere religieuze gezindten. Dat is gepaard gegaan met onvoorstelbare wreedheden overal ter wereld. Duizenden mensen hebben daarbij het leven verloren waaronder velen die blijk gaven van hun liefde voor Jezus. Deze gruwelen zijn voornamelijk op rekening te schrijven van ontaarde Jezuïeten en de moorddadige Inquisitie. De rol van de Rooms Katholieke kerk door de eeuwen heen, heeft de weg bereid voor een relatie met de antichrist en de valse profeet. Het is geen toeval dat juist vanuit deze kerk al enige tijd de dialoog met de islam en andere godsdiensten gevoerd wordt. Overigens is dat een verschijnsel wat ook al in andere kerken is waargenomen. Er worden de laatste tijd al bij herhaling kerkdiensten gehouden waarbij vertegenwoordigers van de islam, het boeddhisme en andere heidense religies betrokken zijn. De aanwezigen bidden tot één god, met uitschakeling van Jezus. De "Wereldkerk" die straks uit al dit soort activiteiten ontstaat, heeft niets meer van doen met de ware Gemeente van Jezus Christus. Het huidige betalingsverkeer, zoals chipkaarten en baar geld, zullen volledig uit de wereld verdwijnen. Na de totale
ineenstorting van de wereldeconomie zal de wereldbevolking eerst worden uitgerust met de zogeheten "Universal Biometrics Card "ook wel ID-card of Smartcard genoemd.Deze kaart zal voorzien zijn van diverse persoonlijke gegevens van de houder waaronder foto’s, medische gegevens, vingerafdrukken, DNA gegevens etc etc. Deze kaart is zo ontwikkeld dat men d.m.v. afluister-satellieten iedereen kan traceren waar deze zich ook op aarde bevindt. De Amerikanen beschikken nu reeds over een spionagenetwerk genaamd "Echelon" waarmee telefoongesprekken, faxberichten en emails worden onderschept.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb als katholiek altijd geleerd dat het communisme de Antichrist is.