Is het mogelijk om van mensen op afstand (ander deel van het land) emoties op te vangen als het niet goed met ze gaat en wat zijn dan verschijnselen?

Ik heb het idee dat ik op afstand emoties van personen opvang waar ik een sterke band mee heb en het op dat moment niet goed mee gaat. Heeft iemand hier ervaring mee of dit bestaat of niet? En wat voor klachten ondervinden jullie daarvan? Af en toe ga je echt twijfelen aan jezelf...het duurt weer een hele tijd voor dit weer herstelt. Ik heb er veel last van op zulke momenten,(zielenpijn) het gaat je leven beheersen, het overvalt je en je hebt er geen grip op wat erg frustreert. Hoe weet ik of het andermans emoties zijn of dat het van mezelf is. Groetjes en alvast bedankt voor de evt antwoorden!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, dat is zeker wel mogelijk! Men noemt het telepathie. Hier zijn diverse wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan, en worden nog steeds gedaan. We begrijpen het nog niet helemaal, maar dat het bestaat, staat vast. Het programma "Labyrint" op één van de publieke omroepen heeft hier ooit een uitzending aan gewijd, en een zeer interessant onderzoek gedaan met een testpersoon aan de andere kant van de wereld, en één hier. De resultaten waren verbluffend. Ik ben nu op zoek naar die uitzending maar kan het zo snel niet vinden. "Onder telepathie verstaat men het vermogen tot rechtstreekse overdracht van gedachten en gevoelens en van informatie op afstand zonder gebruik van taal of technische hulpmiddelen. Het wordt wel het "zesde zintuig" genoemd" http://nl.wikipedia.org/wiki/Telepathie http://www.stoerejongenzzz.nl/wetenschappelijk-bewijs-telepathie-3/ Voor mij persoonlijk, en mijn naasten, is het de normaalste zaak van de wereld. Ik heb familie in het buitenland wonen. Als er iets (ergs) gebeurt, ben ik er al van op de hoogte, en vice versa. Wat wel handig is, is als je inderdaad de gevoelens van anderen zou kunnen onderscheidden van je eigen gevoelens, zodat je er zelf niet onder hoeft te lijden. Dit is een kwestie van oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Er intensief mee bezig zijn dus. Je kan leren om een soort filter in je aura te maken waardoor je de gevoelens kan herkennen als zijnde niet van jezelf. Dit is geen gemakkelijke opgave, maar niet onmogelijk! http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/spiritueel/8354-telepathie-indirecte-communicatie.html http://www.dezomerhof.nl/ervaringen-telepathie

alles op aarde bestaat uit bewegende deeltjes. deze "energie" verbindt ons ook met elkaar. In tegenstelling tot wat velen ons willen doen geloven, zijn we dus geen aparte wezens maar is er een energie die door ons allemaal stroomt. wat jij vertelt is heel herkenbaar, alleszins voor mij toch. als ik me afstem op iemand kan ik aanvoelen hoe die persoon zich voelt waar hij ook zit. Punt is echter dat, als je dat de hele tijd doet, dit je kan overspoelen. Bij een sterke band is dit nog vaker het geval. Het is moeilijk vast te stellen wanneer de emotie van jou is en wanneer je ze hebt opgepikt, maar het voelt voor mij aan als een "Fremdkörper", iets dat op me plakt. Volgende zaken heb ik al met succes gedaan : - zijden ondergoed of dergelijke dragen. zijde kan je afsluiten voor energie van anderen. ik heb één zijden bloes die ik onder mijn klederen draag als ik naar mensen ga wiens negatieve energie ik makkelijk oppik - aura afsluiten. dit kan je bv. door te gaan zitten, je linkerhand op je linkerknie. en dan maak je over je hoofd een aantal keren een beweging van je linkerknie naar je rechterknie en terug. - rozen. rozen beschermen je tegen invloed van buitenaf. essentiële olie van rozen is heel duur, maar er bestaat ook bodylotion met rozen (bv Weleda) die kan helpen. Let wel dat het écht is, dus niet synthetisch. maar ook echte rozen in je huis halen, in je (gevel)tuin plaatsen etc is goed - "uitstralen". energie komt binnen via de zonnevlecht. als je het "voelt" kan je de zonnevlecht zuiveren. ga zitten en zorg dat je benen nog je armen gekruist zijn. stel je voor dat er een straal van "boven" in je kruin binnen komt en via je zonnevlecht terug buiten gaat. je kan dit doen samen met je ademhaling (dus je ademt de straal langs boven in en ademt hem terug uit via je zonnevlecht) als dat makkelijker gaat. dezelfde oefening kan je ook doen met kleuren. Je kan de persoon in kwestie ook een kleur "sturen". Stel je dan voor dat de persoon voor je zit en vraag welke kleur hij/zij wil om te helen. En doe dezelfde oefening (dus kleur via kruin inademen en via zonnevlecht uitademen) met die persoon. Zie hoe de persoon helemaal vol geraakt van die kleur, en stel je dan voor dat hij/zij als een ballonnetje wegvliegt. Je zal dit een tijdje aan een stuk moeten doen om resultaat te hebben - chakra's versterken. hierover bestaan er goede boeken met oefeningen. vooral de zonnevlecht en de hartchakra zijn van belang enz...

Op afstand emoties opvangen van anderen, lijkt mij onmogelijk. Meevoelen met anderen kan natuurlijk altijd. Dat is empathie, maar het zijn nog steeds je eigen emoties die je voelt. Dat je denkt op afstand emoties op te vangen van anderen, komt misschien doordat je denkt over de situatie van de ander en je jezelf (onbewust) afvraagt hoe hij of zij zich zal voelen. Het is heel normaal om je (enigszins) zorgen te maken over (de situatie van) anderen. Ik zou je adviseren: Doe wat je kan doen, en probeer, als je niets kan doen, aan andere dingen te denken dan de situatie van de ander. Als je iemand kan helpen -dit kan vaak al door een eenvoudig (telefoon)gesprek, waarin je laat merken dat je meevoelt met de ander-, dan mag dat natuurlijk. Als je de ander op een andere manier kan helpen, dan mag dat ook, maar laat je niet meeslepen door de problemen van anderen. Ik zou verder proberen me niet te veel zorgen te maken.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Empathie

Ja, dat is zeer wel mogelijk, maar slechts als je die iemand ziet (TV, Skype) of hoort (telefoon). Op een andere manier is helaas niet mogelijk, aangezien alle mensen op elk moment emoties van allerlei aard uitzenden en daar zou je dan één bepaald persoon op grote afstand uit moeten filteren.

Ja, voor mij kan dat zeker. Maar alleen tussen personen waar die personen een sterke energetische verbinding met elkaar hebben. Als je plotseling het gevoel krijgt over de ander, en je moet daardoor sterk aan diegene denken. Dan kan er 'iets' gebeurd zijn. Maar de ander kan ook over jou praten met iemand anders. Toch kan het ook zijn dat door een bepaalde gebeurtenis bij jou, je dan aan die ander moet gaan denken. Dat heeft dan niets met de ander te maken, maar alles met jou en met die gebeurtenis die jou is overkomen. (de ander kan dan wellicht voelen dat jij sterk aan hem of haar denkt). Raak jij echter overstuur, of super bezorgt, dan is het een teken voor JOU, dat jij wellicht contact moet zoeken met de ander. Om te vragen hoe het is en eventueel de ander te gaan helpen en mentaal steunen. De momenten kunnen zeer heftig zijn, maar hebben altijd een duur. Het stopt dus ook na een tijd. Jij hebt er problemen mee, je schrikt, je raakt in paniek en het gaat je leven beheersen. Dit zijn meer tekenen dat jij teveel met anderen bezig bent en te weinig met jezelf. Dat jij je machteloos voelt omdat de ander te ver weg is om te helpen. Ligt bij jou. Dan heb jij kennelijk nog issues waarmee je zelf worstelt. --- Bij dit geheel is het enorm moeilijk om onderscheidt te maken tussen: - Zaken die de ander uitzend en jij oppikt - Gebeurtenissen die jou overkomt en je daardoor aan de ander moet denken. - Je eigen issues die je blik vertroebelen en je die dus niet herkend als eigen issues. Wellicht helpt deze vraag je (en mijn antwoord hierop): http://www.goeievraag.nl/vraag/maatschappij/spiritualiteit/heldervoelend-hoog-sensitief-toelichting.387746

Je moet eens bijhouden hoe vaak je het hebt en er aan de andere kant niets aan de hand is. Mensen hebben erg de nijging dit soort zaken te correleren als het bevestigd wordt en te negeren als er geen correlatie is. Hierdoor kan een heel vertekend beeld ontstaan. Als je het als een last ervaart, zoals ik uit je vraag lees, dan zou je, eventueel via je huisarts, advies kunnen vragen hoe je hiermee om kunt gaan.

liveisgreat gaf al mooi antwoord waar ik me in kan vinden. Heb niet alles nagelezen, dus misschien dubbel... het kan ook zijn dat je energetische koorden met mensen hebt en daar last van hebt. Die kun je doorsnijden, is veel over te vinden, maar zelf heb ik het met hulp gedaan omdat ik dat prettiger vond.

Ja het is mogelijk, ongeacht de afstanden. Het kan inslaan als een bom, als onweer bij een heldere lucht. Het kan je leven totaal ontwrichten. Het kan overvloedig vol van blijdschap en liefde zijn. Het kan boordevol met verdriet zitten, intens verdriet, dat niet van je zelf is. Het is onvoorstelbaar voor anderen die er niet in kunnen geloven. Het is met niets te vergelijken. Veel HSPers hebben er vroeger of laat mee te maken. Of het jouw of emotie van een ander is, zal je moeten leren door het toe te laten. Pas als je het open en onbevangen toe laat, kan je leren waar het verschil zit.

Alles wat je je maar kan bedenken is mogelijk dus ook het aanvoelen van anderen hun kwaaltjes vanop eender welke afstand. In wezen zijn die fenomenen een reflectie van jouw eigen innerlijke toestand, dus in die zin zijn ze zowel van jou als van die ander. Sinds kort heb ik een heel eenvoudige doch uiterst doeltreffende manier gevonden om ongewenste fenomenen te neutraliseren. Met name het bewust plaatsen van Liefdevolle intenties naar élk facet van de schepping toe. Door dit te doen activeer je zowel in als buiten jezelf het soort energetische impulsen die in snel tempo de stroef lopende energie en/of blokkades weer in een stroomversnelling brengen. Men noemt dat proces ook wel eens het dekristalliseren. Lachen en Glimlachen hebben hetzelfde effect als je mentaal op constructieve boodschappen focussen. Ga er verder ook van uit dat Alles, tot in het kleinste detail, een onverdeeld constructieve reden van bestaan heeft. Van zodra jij je hiervoor kan openstellen verander je jouw energetisch veld tot een immuniteit veld van dermate hoge kwaliteit dat impulsen van anderen geen nefaste impact meer hebben op jou. Met dat veld van immuniteit bedoel ik een soort onzichtbare transformatiezone of transformerende bufferzone voor optimale energie doorstroom in de meest denkbare richtingen. Zo'n immuniteit veld is vergelijkbaar met de ozonlaag rond de Aarde. Als jij pijntjes voelt doorkomen dan heb jij ergens een spreekwoordelijk gat in jouw eigen natuurlijke bufferzone. Deze spreekwoordelijke gaten ontstaan vanwege gebrek aan vertrouwen in onszelf en anderen, alsook vanwege gebrek aan bewuste intenties van zuivere Liefde tegenover onszelf en alles wat we los van onszelf ervaren. Bewust trager leven Bewust Vertrouwen in de constructieve noodzaak van élk facet van de schepping Bewust meer ontspannen Bewust meer Glimlachen of schaterlachen & Bewust Liefdevoller leven ten overstaan van élk facet van de schepping is de beste remedie om ongewenste fenomenen gratis, efficiënt én duurzaam te neutraliseren. Zo simpel werkt dat bij mij, zo simpel werkt dat bij vele anderen en zo simpel kan het volgens mij bij iedereen functioneren als... je er maar consequent mee aan de slag gaat want anders ga je automatisch weer naar oude ongewenste patronen. Jaja... Zo simpel werkt dat dan ook weer ;-) ;-) Test het zelf maar eens heel grondig, je zal er gegarandeerd wel mee varen! Liefs, Succes en Mega Big Smile van me

Ja, dat is heel goed mogelijk, zeker als je erg gevoelig bent. \De verschijnselijnselen kunnen divers zijn: hoofdpijn, onrust, slapeloosheid en allerlei fysieke klachten. Je hoeft geen bepaald geloof te belijden, maar visualiseer een beschermende kracht om je heen,waar niemand naar binnen komt, jij moet positieve krachten kunnen uitzenden, dat is de overwinning. Negatieve krachten moet je direct verwijderen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100