Van wie is de uitspraak : "De enige hoop die een mens kan hebben op [waarachtig] geluk is gelegen in het helpen van een medemens."?

Ik las deze uitspraak, waarvan ik niet meer weet of dit de exacte formulering is, jaren geleden, maar ik ben, dom, dom, dom, vergeten aan wie hij toegeschreven wordt. Maar hij heeft tot op deze dag wel veel indruk op me gemaakt.
Het is natuurlijk goed mogelijk dat verschillende mensen op verschillende tijdstippen tot dit inzicht gekomen zijn.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Deze uitspraak (of een variant er op) werd onder andere gedaan door Christopher Peterson, hoogleraar Universiteit Michigan VS. Ook Ying-yi Hong, Dubravka Miljkovic, David G. Myers en vele andere zogenaamde Geluksprofessoren hanteren deze stelregel. Lees eens het boek "Geluk - The Worldbook of Happiness" want daarin tref je meer van dit soort uitspraken. Volgens mij heb ik daarin ooit die uitspraak gelezen. Google ook eens op trefwoorden wat dit boek betreft want er is een gratis e-book voorhanden. Liefs en Mega Big Smile van me Toegevoegd na 5 minuten: PS: Ik bedenk me net dat ik die uitspraak evengoed in het boek "Bezielend leidinggeven" van Anselm Grün kan gelezen hebben. Ik voeg een link bij en meer dan waarschijnlijk kan je ook hiervan een gratis inkijkexemplaar terug vinden. Veel plezier tijdens jouw zoektocht ;-)

Bronnen:
http://www.managementboek.nl/boek/97890259...
http://www.plukjegeluk.be/boek

Het is een variant op "het is zaliger te geven dan te ontvangen" Onderzoek heeft uitgewezen dat men zich gelukkiger voelt als men 5 Euro weg geeft danwanneer men twintig Euro krijgt. Als Groninger kan ik dat niet helemaal objectief beoordelen , vandaar dat ik dit onderzoek noem. Het helpen van een medemens maakt je inderdaad gelukkig, je bent in de positie OM te helpen en je kunt je medemens een stuk(je) gelukkiger maken, wiens dikwijls getoonde dankbaarheid je zelfbeleving gunstig beïnvloedt

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100