weet iemand een goede niet al te zweverige cursus energetische meditatie?

dit om te leren negatieve energie buiten te houden, en om te schonen.

Toegevoegd na 31 seconden:
woon in omgeving den haag

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
"Energetische meditatie", om "negatieve energie" buiten te houden - zweveriger gaat bijna niet. Je vraag is dus niet te beantwoorden. Heb je trouwens enig idee wat er wordt bedoeld met die "energie" waar je het over hebt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk van wel.... maar als jij me meer informatie kan geven, graag!!
Cryofiel
13 jaar geleden
Mijn idee wordt hier goed uitgelegd:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Energie Wat is jouw idee van 'energie'?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Herfst, wat versta jij onder zweverig? Voor cryo is je hele vraag al zweverig, maar ik vermoed dat jij zweverig vind dat iedereen maar zit te knuffelen en vaak het woordje 'liefde' uitspreekt (vanuit de hippie tijd).
Misschien wil jij gewoon een begeleidende meditatie, eventueel met energie werken en daarna gewoon naar huis. Misschien even een kopje thee erbij om weer 'bij' te komen. Zelf adviseer ik je om het richting QiGong te zoeken. Ik ben geen andere vormen van meditatie tegengekomen die ook bewust met de energieën (Chi) werkt.

Antwoorden (4)

Negatieve energie buiten houden betekent dat je een veroordeling hebt gemaakt en dus je neutraliteit verloren bent..

Dit mogen we dus eigenlijk geen meditatie noemen.

Door niet te veroordelen en neutraal te blijven heeft die 'negatieve energie' sowieso al geen kracht over je.
Dit lijkt me een sterkere aanpak en bovendien is de 10daagse cursus gratis en geenszins zweverig.

Een stuk minder zweverig dan iedere dag naar je werk te rijden zonder dat je er zin in hebt en/of realiseert waarom je het doet, in ieder geval.

www.dhamma.org, hier vind je informatie over de cursus, die wereldwijd gegeven word, ook in Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hieronder vind je oplossing van je vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is in wezen geen negatieve energie dus als je om die reden een cursus wil volgen dan ben je er aan voor de moeite.

Er is enkel energie zoals die is en de ene keer ervaar je die als positief en de andere keer als negatief. Doch het gaat in wezen om identiek dezelfde energie.

Waar gaat het dan om?
Wel het gaat mijns inziens om de manier waarop wijzelf met die identieke energetisch impulsen omgaan.

Nog niet gemerkt dat je alles beter verdraagt als in een goede bui bent?
Wel je hebt op zo'n moment zowat heel jouw energetisch communicatie-systeem op relax afgestemd en dan komt eender welke energetische impuls conflictloos jouw systeem binnen.

Ben jij echter gestresseerd, chagrijnig, verdrietig of boos dan staat jouw energetisch communicatie-systeem op scherp en dan slaat bij zowat elke impuls die teveel afwijkt van jouw frequentie op alarm. Dat voelt niet goed dus en daar kan je als mens op verschillende manieren op reageren.

Reageer je geprokkeld dan zal je die ongemakkelijke toestand bestendigen.

Reageer jij met Humor, een Glimlach of Begrip dan stemt jouw energie-systeem zich automatisch sneller af op de nog niet als 'ok' (h)erkende externe impulsen af.

Wat jij bovendien zweverig noemt geeft aan dat jij vrij rationeel denkt want anders zou je begrijpen dat het zogenaamde zweverige 'slechts' een manifestatie is van hen die zeer snel kunnen omgaan met het decoderen van externe impulsen waar jij nu nog geen blijf weet.

Zogenaamd zweverige mensen verliezen inderdaad wel eens het besef dat anderen niet zo snel denken en/of verbanden leggen tussen hetgeen zich tussen materie en anti-materie afspeelt. Ook benoemd als automatische communicatie tussen Macro-kosmos en Micro-kosmos.

De beste cursus voor jou is op dit moment volgens mij het aandacht geven aan de signalen van jouw lichaam en het trachten begrijpen en aanvoelen hoe jij in bepaalde situaties op bepaalde prikkels reageert.

Er is niemand die zo goed weet wat goed is voor jou als jijzelf, je moet er gewoon op leren vertrouwen.

Doe maar eens wat vaker lekker gek op een ouwerwetste manier met vrienden onder elkaar... dat is de beste Mental Fitness die een mens zich kan bedenken.

Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het zoeken richting QiGong. Daarmee werk je heel actief met de energieën. Ook zit daar zeker wel meditatie tussen.
En kan je aan de docent vragen hoe je je het beste kunt afsluiten.