Mij is aangeraden een groene steen te dragen om meer verbinding te krijgen met mijn hart. Wat voor soort edelsteen is daar het meest geschikt voor?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ik zou de groene smaragd aanbevelen,maar kijk ook eens naar je sterrenbeeld.stier?dan zit je perfect met de groene smaragd.jade en barnsteen zijn ook zeer geschikt om meer binding met je innerlijk te verkrijgen.jade werkt ook kalmerend,terwijl barnsteen toch wat energierijker lijkt te zijn.dus kijk vooral waar je zelf behoefte aan hebt en kies dan de steen.

Smaragd is groen en heel mooi, maar ook heel duur. Jade is ook erg mooi en veel goedkoper. Het goedkoopste ben je uit met een stukje groen glas. zolang je erin geloofd werkt dat ook prima. Meer "verbinding met je hart" krijgen moet je uiteindelijk wel zelf willen en doen. Staar en vertrouw je niet blind op een gekleurd stukje steen.

Jade is een reinigende en beschermende steen (met name tegen lichamelijk letsel) en zorgt voor harmonie en evenwicht. De steen bevordert zelfverwezenlijking en zelfredzaamheid en helpt om negatieve emoties en irritatie los te laten. Het werkt in op het hart chakra en bevordert hiermee liefde, verzorging en tolerantie. Jade stimuleert het bedenken van allerlei ideeën en ook de daadkracht om ze in praktijk te brengen. Toegevoegd na 1 minuut: http://www.spiritualgarden.nl/Edelstenen/Jade.html

Zelf vind ik de kleur van groene Aventurijn heel mooi en zag, dat deze nog niet vermeld was bij de antwoorden. Ik heb even voor je opgezocht, wat deze steensoort zou kunnen doen, want daar heb ik persoonlijk niks mee, maar misschien is het iets voor je. Onderstaande is dus gekopieerd: "Werking: Aventurijn werkt kalmerend en beschermend en bevordert een gevoel van welzijn. De steen werkt in op het hart chakra en trekt voorspoed en geluk aan en motiveert je om je dromen waar te maken. De steen stimuleert tolerantie, geduld, enthousiasme, inlevingsvermogen, individualiteit en het bedenken van ideeën. Het werkt ontspannend en kalmerend bij woede, ergernis en irritaties. Aventurijn bevordert besluitvaardigheid, volharding, waarneming en creativiteit. De steen absorbeert elektromagnetische straling (van bijvoorbeeld mobiele telefoons en computers) en beschermt tegen de invloeden van milieuvervuiling en wateraders. Fysiek heeft de steen ook een positieve werking op het hart, de bloeddruk en het cholesterol gehalte. Aventurijn werkt pijnstillend, ontstekingsremmend en heeft tevens een positieve werking op de huid (uitslag, allergische reacties, etc.), stress gerelateerde hoofdpijn en migraine, bindweefsel, ogen, zenuwstelsel, spieren en op mensen die stotteren en snel blozen." http://www.edelstenenenmineralen.nl/aventurijn.html

Groene calciet is een goede steen voor innerlijke harmonie. Ik heb hem zelf ook gehad, het is een hele fijne zachte (qua emotie) steen.

Bronnen:
http://www.amazingunigrace.nl/?p=produkt&id=16

De edelsteen die het meest geschikt is om een optimale verbinding met jouw hart te bekomen is de transparante groene edelsteen die Liefde noemt. Ik begrijp héél goed waarom bepaalde mensen zich aan fysiek tastbare stenen, engeltjes, pendels, kaarten en andere fysiek tastbare voorwerpen vastklampen hoor. Het is zoals kinderen die aan hun Teddybeer of hun pop gehecht zijn omdat ze daar tijdelijk troost in vinden. Maar weet je, wat doe je straks als je die mooie groene aard-steen, die jij als verbindingsmiddel naar je hart wenst te hanteren, verliest of stuk laat vallen? Ga je dan ook plots jouw hart in stukken laten breken van verdriet of ontreddering? Of wat als de gewenning optreedt en je geen profijt meer gaat ondervinden van die steen? Want dat is wat er gebeurt als we ons ergens eenzijdig gaan aan hechten. We raken opgewonden als we het pas verworven hebben maar als we het verliezen, als het stuk gaat of als de gewenning optreedt dan verliest 'het' magische voorwerp ook als bij toverslag aan goed-gevoel-impact. Vandaar mijn antwoord dat de meest waardevolle en meest duurzame edelsteen de transparant groene steen van Liefde is. Het transparante vermogen tot Liefhebben dragen we Altijd in ons en zolang we ons bewust zijn van onszelf dragen we onszelf en ons vermogen tot Liefhebben Altijd bij ons. We moeten dus gewoon élke dag opnieuw de moeite doen om even sterk te leren Geloven in onze Innerlijke Kracht als verbindingsmiddel met ons 'Hart van Liefde' als in al hetgeen we buiten onszelf waarnemen of ervaren. De energie die vrijkomt bij het Glimlachen activeert ons Vermogen tot Onvoorwaardelijk Liefhebben en Onvoorwaardelijk Vertrouwen. Dus... Glimlachen maar! Naar onszelf, naar de spiegel en naar elkaar! Geen Aardse steen die tegen deze natuurlijke impact op kan, je zou van minder groen uitslaan hé ;-) Liefs, Succes en een bemoedigende Big Smile van me

Lieve Answers, de steen die je op je avatar hebt raakt mijn hart. Prachtig mooi vind ik die steen. Dat wil niet zeggen dat het dús voor jou de juiste steen is, ik weet niet of die steen jouw hart ook raakt. Want daar gaat het om. Als ik je vraag lees is dat een vraag gesteld met het hoofd (logisch). Echter, een steen zoek je niet met je hoofd uit: je hoeft er niet bij na te denken... is hij wel de juiste kleur groen/ kan deze steen mij verbinden met mijn hart? Dat is eigenlijk niet belangrijk. Het belangrijkste is in deze dat je zonder voorgeschreven regels voor jezelf en van anderen naar een mineralenwinkel gaat en daar open rond kijkt. Ergens zal je een steen zien die je innerlijk doet zeggen: Oh! Als je die steen oppakt wil je hem eigenlijk niet meer loslaten. Als je naar de steen kijkt móet je wel glimlachen en ben je eigenlijk een beetje verliefd op de steen. Dat is dan de goeie. Die kan pimpelpaars met een randje zijn, of rood met een kraagje ;-)), dat doet er niet toe. Jouw vraag is: hoe kan ik verbinding maken met mijn hart. De steen die jou doet glimlachen en ontroert helpt je daarbij. De één zal zeggen dat dat door de energie van die specifieke steen komt. De ander zal zeggen dat de schoonheid van de steen je doet glimlachen en dat je dan dus verbinding met je hart maakt. Voor mij is het beide waar, een edelsteen kan je eraan herinneren dat je hart er ook nog is. En als je de steen draagt is voel je wel hoe hoog of hoe laag het kan hangen. Logisch zou zijn: op harthoogte. Maar het kan ook dat je gaat glimlachen als je in de spiegel kijkt terwijl de steen in je hals of op je navel valt. Je kan de steen ook in je broekzak dragen. Het hangt niet af van kleur, vorm etc. Het hangt ervan af of de steen met jóu (hart) resoneert. En als je er blij/ontroert/stil van verwondering van wordt, dan resoneert die steen met jou. Je zal merken dat je na verloop van tijd je hart vanzelf kan voelen, de steen herinnert je eraan, maar op zo'n manier dat je de steen na verloop van tijd daar helemaal niet meer voor nodig hebt. Dan heb je gewoon verbinding met je hart, met of zonder steen, dan is een glimlach genoeg om de verbinding tot stand te brengen. Liefs en geniet van het vinden van je steen voor dit moment, Kristal.