Als wij primitief leven op de maan hadden aangetroffen was Neil Armstrong dan een god geweest die uit de hemel kwam?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Religie

Het beste antwoord

God die uit de hemel kwam voor de "maanbewoners" bedoel je dan?
Dat lijkt me niet ondenkbaar.

Ik heb ooit het boek gelezen over het leven van ontdekkingsreiziger Cook uit Engeland. Toen hij voor het eerst op Hawaii kwam, was er nog nooit een schip geweest. De "inboorlingen" beschouwden hem ook als een God.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ha, die Entity;

Als je een levensvorm die zo ver is ontwikkeld dat ze al goden aanbidden nog primitief mag noemen misschien wel, ja.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zou dat leven op de maan zo primitief geweest zijn?

Ja dus...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik denk eerder dat ze kijken of hij eetbaar is.
als je het hebt over primitief leven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het was of dat of ze hadden hem als indringer gezien...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk niet dat primitief leven het begrip God kent. Alhoewel primitief natuurlijk relatief is. Ik vind in God geloven eigenlijk ook best primitief, maar je moet er wel een taal voor hebben ontwikkeld enz.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Primitief leven ziet niet iets als God...God is een idee van mensen...

btw Als er hoog ontwikkelde, intelligente wezens op aarde zouden komen - wij zouden dan dus het primitieve leven zijn t.o.v. die wezens hè?- zouden wij die dan zien als God? Ik denk het niet.... wij zouden het zien als indringers, omdat wij onszelf als zeer intelligent zien...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deus ex machina, hoe toepasselijk ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
waarschijnlijk wel, maar hij zou ook heel goed als een mogelijk bedreiging gezien kunnen worden en worden afgemaakt. Denk aan de mogelijk ziektes die hij daar zou kunnen achterlaten (zoals destijds na de ontdekking van amerika); 50-90% van de inheemse bevolking bezweek daar door onze normale virusjes uit europa. Maar denk ook aan de ziektes die Niel mee terug zou kunnen brengen, volgens sommigen dan ongetwijfeld de "straf van God"