wanneer word een boeddhist als volwassen beschouwt ?

Deze vraag is niet voor mij zelf.
maar wanneer word een kind in het boeddhisme als volwassen beschouwt?

zijn er bepaalde rituelen?

ik ben heel google al aan het afzoeken maar kan niks overdeze vraag vinden.
dit is namelijk een vraag voor een werkstuk..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie
4.7K

Antwoorden (2)

Monniken zijn al verlicht en worden dus met respect behandeld. Ze zijn heel belangrijk in het Boeddhisme. Ook zijn de monniken degenen die de leer van Boeddha verspreid hebben over de gehele wereld. Een soort van aanhangers dus. Monniken hebben een centrale functie in het Boeddhisme, dit komt doordat er in het Boeddhisme geen priesters zijn. Bij de Thaise opvoeding is het erg belangrijk dat de jongens een jaartje bij de monniken doorbrengen.
Als ze terug zijn worden ze meer als volwassenen beschouwd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit geldt dus bij de Thaise opvoeding, in andere landen kan het weer anders zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor ze 20 worden zal een jongen een ceremonie ondergaan (de Shinyu) en daarna worden ze ingewijd in een tempel als nieuwe monnik. Ze blijven 3 dagen tot 3 jaar (meestal 3 maanden tijdens de regentijd van eind juli tot begin oktober). Gedurende deze periode zullen ze de ontberingen van het orthodoxe boeddhistische leven ondergaan met het celibaat, vrijwillige armoede, geweldloosheid en het dagelijks vasten van de middag tot de volgende zonsopgang.

Afhankelijk van hoelang ze blijven zullen ze van alles leren waaronder typische gezangen zingen en mediteren. Na deze periode zullen ze of worden opgenomen als monnik of ze gaan terug naar hun oude leven (verreweg de meerderheid) waar ze dan als volwassen beschouwd worden. Ze zijn klaar om het getrouwde leven in te gaan. Ze worden ook aangeduid als 'gekookt, of af of afgekoeld' Afgekoeld genoeg na het "koken" om van nut te zijn voor een vrouw. Op sommige plekken zullen vrouwen weigeren met een man te trouwen die niet een poosje als monnik heeft geleefd.