Is het gebruik van een EMF-Meter gevaarlijk voor paranormale doeleinden?

Ik had gisteren via de Appstore een zogenaamde ''Ghost Voice gedownload:

http://itunes.apple.com/nl/app/ghost-voice-recorder/id445270470?mt=8

Ik wou uit nieuwsgierigheid eens kijken of zo'n app echt werkt. Opmerkelijk genoeg hoorde ik enkele vage geluiden, waarvan ik vermoed dat ze nep zijn, omdat het telkens dezelfde geluiden zijn.

Vandaag kwam er een vriend langs waarmee ik deze app had uitgeprobeerd. Met simpele vragen als ''is daar iemand'' en ''maak een geluid'' hebben we de voice recorder getest, niet echt serieus, maar goed.

Uiteindelijk zijn we ermee gestopt, want het programma werkte in onze ogen niet. De geluiden die we hoorden klonken niet echt en waren telkens hetzelfde.

Daarnet belde ik mijn moeder om te vertellen wat we hadden gedaan. Mijn moeder beweert dat ze vaker te maken heeft gehad met paranormale activiteiten, en heeft volgens haar ook glaasje gedraaid.

Zij vond het erg stom wat we hadden gedaan en beweerde dat wij op deze manier ''deuren openzetten''. Ik ben vrij sceptisch over dit soort soort uitspraken, maar kan er niet uitkomen of het wel -of niet bestaat.

Mijn vraag aan jullie is, moet ik mij zorgen maken, en zo ja, wat kan ik ertegen doen. Ik heb tot nu toe helemaal niks waargenomen en er is niets gebeurd.
Mijn moeder had het ook over ''Het witte broederschap''. Wat houd dat precies in?

Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoorden!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
35.4K

Het beste antwoord

Het probleem met dit soort activiteiten is dat als je er gevoelig voor bent dat het dan ook echt gaat gebeuren ( in jouw belevenis) Zo zou je dus in een ruis stemmen kunnen horen. ( denk aan een lied waar iemand iets zingt ( simpel voorbeeld: Michael Jackson: Wanna be Starting something: daar zingt hij Mama se mama sa ma ma su sa... ( o.i.d) nu hebben heel veel nederlanders daar mamamase mamasa ma appelsap! Erg grappig. En zo zijn er heel veel. Dus wat je dus daarna krijgt is dat je dat ECHT hoort. althans. Dat denk je.
Nu zijn er dus mensen die heel labiel zijn en zeer gevoelig voor paranormale activiteiten. En hier dus dingen mee doen. ( verder gaan) dat kan van glaasje draaien tot apps met ghostvoices. Kijk bijv naar wolken. Alsje lang kijkt zie je allemaal figuren en beelden.... een ander niet. die ziet mss hele andere beelden.
Dat je deuren openzet. klopt. maar dus omdat je er zelf dingen bij 'fantaseert' vroeger had je platen van bijv de beatles. ( als je die achterstevoren draait hoorde je satanische boodschappen).. misschien ook echt als grap door hen gedaan.. wie zal t zeggen?
Was een periode met al dat soort pop rock bands. dus kan een trent zijn geweest.
Ik raad je aan dat als je bang bent en niet lekker in je vel zit, agressief en boos bent. wraakgevoelens hebt... heel ver van glaasjedraaien en dat soort activiteiten af te blijven. Want je zou heel gemakkelijk 'bezeten' kunnen raken. Kijk maar eens naar wta voorbeelden op youtube en films. dr is genoeg.

Toegevoegd na 8 minuten:
ok heb ze even opgezocht. eerg grappig maar dan heb je een idee:
http://www.youtube.com/watch?v=9QMHP2P2CVs&feature=fvwrel
http://www.youtube.com/watch?v=XWco7oZ9XYQ&feature=related
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een heel goed en volledig antwoord + 2
Ritsuka
11 jaar geleden
Je zegt +2 en er staan 0 plusjes :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van mij krijg je een echt plusje +1
Kristal
11 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
idd, en zo kan ook geesten oproepen gevaarlijk zijn. (dat ze bestaan is nog nooit bewezen, maar er zijn welk degelijk mensen die van het idee kunnen doordraaien) +1 (weet niet wie een spookplusje heeft gegeven, maar die van mij staat er wél bij) ;-p
Kristal
11 jaar geleden
hm, mijn plusje staat er nu ook..... éindelijk......;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je mooie antwoord. Ik ben hierdoor erg gerustgesteld en kan dankzij jou weer rustig slapen. Als dank 10 punten voor jou!

Andere antwoorden (8)

Het is een app die wat enge geluidseffecten afspeelt, zoals je al zei. Dat is alles, de iPhone heeft geen functie om geesten op te roepen, of een soort van sensor erin.
Word tenminste niet in de reclames verteld ;)

Wat je moeder zegt is gewoon bangmakerij en bijgeloof. Zo'n app kan echt geen geesten oproepen hoor.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan een ook een oude radio tussen 2 zenders inzetten. lang genoeg luisteren, denken dat het kan en zeker weten dat er boodschappen op zijn te vangen uit het hiernamaals. (zo werken de hersenen van de mens nu eenmaal)
Ritsuka
11 jaar geleden
De menselijke fantasie kan veel.
Als je gewoon bij een oud huis gaat kijken, is er niks aan de hand. Maar als je van tevoren een heel verhaal hebt gehoord over dat er vroeger iemand vermoord is, en dat de geest nog ronddwaald, dan schrik je van elk geluidje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
yep, klopt als een bus. maar door dit soort dingen kan men zichzelf een 'eng verhaal' wijsmaken, dus uiteraard zijn er mensen die zeggen dat ze echt dingen horen. (maar of ze ook horen wat ze denken te horen is weer een heel ander verhaal....) :)
De meningen hierover zullen verdeeld zijn.
De één zal zeggen: onzin en de ander zal zeggen:kijk uit met wat je doet.

Ik vind dat Enjenj hele heldere dingen zegt, zijn mening is dat het niet kan, deze stemmen horen.
Ik heb een aantal keren programma's gezien waarin men serieus bezig was met het fenomeen en waarbij ik echt niets hoorde (of iets onverstaanbaars) maar de makers verstonden het en waren er opgewonden over.
Wie zal het zeggen.

Maar wat je moeder vermoedelijk bedoelt is het volgende:
Volgens haar zet jij de poort open, via deze meter, voor mensen die overleden zijn, of wel, hun lichaam hebben verlaten en die (nog) niet hun reis hebben voortgezet maar die nog, om welke reden dan ook, zich aan de aarde verbonden voelen. Daar kunnen vervelende types bij zitten.
Het is te vergelijken met in de stad wonen en dan 's nachts je deur open doen. Er kan van alles in je huis komen, het hoeven niet persé mensen te zijn die kwaad in zin hebben maar de mogelijkheid is wel redelijk groot.

Nu je volgende vraag:
De Witte Broederschap is een spirituele groep van de opgevaren meesters (dus niet meer op aarde levend) van alle volken en culturen op aarde die allemaal de menselijke wil vervangen hebben met de Goddelijke Wil, hun eigen negatieve karma gebalanceerd hebben, complete meesterschap over materie hebben bereikt, eigen goddelijke natuur gerealiseerd hebben en onsterfelijk zijn geworden. Er heerst in deze kosmische hiërarchie een sfeer van enorme liefde, harmonie, vertrouwen, respect en inspiratie tussen elkaar.
Vele leden van de Broederschap zijn op aarde als adepten, heiligen. Opgevaren en geïncarneerde leden van de Grote Witte Broederschap werken samen voor het hoogste doel:de verlichting en versnelling van spirituele ontwikkeling van de gehele mensheid.
Nou, dat is een hele mond vol maar er valt zelfs nog wel meer over te zeggen.

Het kan zijn dat je moeder graag zou willen dat je, als je dan toch bezig wilt zijn met die meter, voor je opnames eerst bescherming vraagt van lichtwezens zoals die in de Witte Broederschap zijn.
Op die manier zorg je er op energie niveau voor dat er geen kwaadwillende personen binnen kunnen komen in je huis.
Je kan je huis ook als symboliek zien voor je lichaam.
Want waar je het licht aan doet, verdwijnt donker nu eenmaal.

Voel voor jezelf of je hier iets mee kan en als je je toch ongemakkelijk voelt met het uittesten van de meter, stop er dan gewoon mee.
Kristal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
interessant, ik had nog nooit gehoord van de witte broederschap, maar hoe je het schrijft, klinkt erg mooi!
Kristal
11 jaar geleden
dank jullie, Umria en Babyjane :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+helemaal perfect antwoord!
Kristal
11 jaar geleden
bedankt Meike :-)
Hoi, als je geen verstand hebt van electriciteit moet je ook niet aan de meterkast gaan werken. Grote kans op problemen. Het gedoe over contact leggen met overledenen (bekende of onbekende, goed of kwaad) is door films, verzonnen verhalen, ervaringen van iedereen ook al bestempeld met PAS OP, WANT..... Als jij niet weet wat je doet met zo'n app moet je hem ook niet gebruiken. Je werkt, als het echt werkt, met overledenen waar jij zelf niet mee kan communiceren. Het willen horen van iets maakt het dan nog spannender. Deze app en bandstemmen (stemmen opnemen op een oude bandrecorder) is toch iets waar je in moet geloven en willen horen. Ik zelf hoor het helemaal niet of ik hoor wat anders dan wat de ander zegt en als ik wil kan ik er dat ook in horen. Het lijkt er te veel op maar is niet echt duidelijk. Je fantasie kan lekker op hol slaan zo. Vind je het spannend deze app speel er mee maar laat je niet gek maken. Maak er geen wetenschap van. Is het programma echt werkend? geeft het al wat ruis uitzichzelf? Is er niet een normale verklaring voor wat jij hoort? Echt contact leggen met geesten via een OUI-JA bord of glaasje draaien raad ik je dus wel echt af. Roep geen geesten op want je weet niet wat je doet. Je kan wel gewoon dingen vragen aan je overleden opa ofzo. Als je er op let krijg je vaak een duidelijker antwoord dan via zo'n app. Geesten bestaan, er mee communiceren kan en de ene geest is leuker dan de andere. Hoe labieler jij bent hoe gevoeliger je bent en er meer last van kan hebben. Hoe nuchter jij bent en met beide benen op de grond staat hoe minder last (of plezier) je er van kan hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vind je het erg als ik niet zo heel veel kan met je bron? ;-)
Cryofiel
11 jaar geleden
Dit antwoord gaat ervan uit dat geesten bestaan. Daar is geen enkele aanwijzing voor (sorry...). Je vergelijking met elektriciteit en meterkast is daarom niet van toepassing. Het is net zo'n vergelijking als zeggen: als je geen verstand hebt van Magische Eenhoorns moet je niet in de dierentuin gaan werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Eucalypje: nee, vind ik niet erg. Dat is jouw mening. @Cryofiel: Die discussie ga ik niet met jou aan hier maar mijn ervaring (dus bewijs voor mij) is dat geesten van overleden personen wel bestaan. Maar ook dit is jouw mening (zonder aanwijzingen dat ze niet bestaan) dus succes ermee.
Cryofiel
11 jaar geleden
Even voor de duidelijkheid: ik wijs die *ervaring* niet af. Zulke ervaringen zijn echt en oprecht. Ik vind echter dat we moeten kijken waar die ervaring vandaan komt. Wijzen zulke ervaringen op het bestaan van geesten (da's één van de mogelijkheden)? Of zijn er andere oorzaken voor zulke ervaringen (dat is een andere mogelijkheid)?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
aanwijzingen voor iets wat niet bestaat lijkt me een beetje lastig eerlijk gezegd. er zijn vast wel dingen waar jij niet in geloofd, maar kan jij aantonen dat deze dingen niet bestaan, en wil het daarom zeggen dat je het eigenlijk wel zou moeten geloven? ik snap dat jij andere ervaringen hebt hoor, en daar gaat het helemaal niet om, maar een bronvermelding is .m.i. bedoeld voor het doorlinken naar een site o.i.d. dus vandaar eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Cryofiel: dank je, wel een interessante gedachte. Alleen stem ik af op een bepaald iemand en kan deze ook omschrijven aan specifieke kenmerken zoals deze rook of voortbewoog of wat voor kleding aanhad. Of deze persoon via mijn hand iets op papier laten zetten (automatisch schrift). Etc etc. Zou wel benieuwd zijn wat dan die andere oorzaak zou zijn als dit geen geest zou zijn.
@eucalypje: Is lastig dus daarom is het tegengestelde beweren makkelijker en mag de ander zich bewijzen. Bronvermelding is het vermelden waar de informatie vandaan komt (webpagina, persbericht, quote van iemand of gewoon soms ben jij je eigen bron). Vandaar, vind je het niet goed? Moet je er even omheen lezen. Ik begrijp je wel maar heb toch altijd mijn eigen mening hihi.
Einde, want het gaat niet meer om de vraag van Carlo1994.
Cryofiel
11 jaar geleden
Wat je hier beschrijft, zou een prima bewijs zijn. Toch is zo'n bewijs, ondanks duizenden (letterlijk!) pogingen, nog nooit geleverd. Ik denk (en dit is als behulpzame tip bedoeld) dat het nuttig is, je te verdiepen in al die eerdere beweringen op dit gebied - beweringen die hetzelfde zijn als wat jij nu opschrijft. Kijk eens *waarom* die beweringen toch niet bleken te kloppen. Op die manier kun je jezelf testen. Doe dat eens, en laat dan weten wat daar uitkwam.
Cryofiel
11 jaar geleden
Natuurlijk is er bewijs te leveren! Je hoeft alleen maar te laten zien dat het bestaat, dat is alles! De geschiedenis staat vol met dit soort gevallen van het leveren van overtuigend bewijs aan ongelovigen. Neem bijvoorbeeld de ontdekking van de radioactiviteit. Marie Curie ontdekte dat. Niemand geloofde haar. Maar ze kon zeggen: "Neem een steen uit die bepaalde mijn. Leg de steen op een goed afgesloten, nog nooit geopende fotografische plaat. Laat hem een dag liggen. Ontwikkel dan de fotografische plaat - en zie: je zult een afbeelding van de steen zien!" En wat gebeurde er? Enkele ongelovigen probeerden het, al was het maar om te laten zien dat die rare vrouw ze niet allemaal op een rijtje had. Tot hun verrassing klopte het wat Marie Curie had gezegd. En zie: de ongelovigen waren overtuigd. Nog een voorbeeld: de platentektoniek (dat is het bewegen van de continenten over de aarde). Eerst geloofde bijna niemand dat. Maar men kon laten zien dat het toch echt zo is, en zie: de ongelovigen werden overtuigd. Ander voorbeeld is de epigenetica. Ook daar waren in het begin veel ongelovigen. Ook daar kon men laten zien dat het toch echt zo was, en zie: de ongelovigen waren overtuigd. Enzovoort, enzovoort, enzovoort. Het enige dat jij (of iemand anders) hoeft te doen is dus: laten zien. Maakt niet uit HOE je het laat zien, ALS je het maar laat zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
voor mij er er niets om aan te nemen dat dit soort dingen bestaan, dus ik ga ook niet bewijzen dat het niet bestaat. daarbij hoeft niemand wat te bewijzen, tenzij men gaat beweren dat iets wél bestaat, en geen enkele andere optie mogelijk is. a priori is niet mijn uitgangspunt of mijn persoonlijke logica, hier ben ik weer te eigenwijs voor. :))
(en maar goed ook als ik denk aan mijn pseudo hallucinaties door mijn slaapstoornis b.v.) ik zeg niet dat je bron 'niet goed' is hoor, maar het nadeel met persoonlijke ervaringen: er zijn er talloze van, gebaseerd op (zintuigelijke) waarnemingen maar in feite niets meer dan 'een' perceptie gevormd door meedere factoren welke vaak vergeten worden.
maar toch gaat het over een (bepaalde kennis) en (persoonlijke) ervaring die zo waar is als het maar zijn kan
.
dus beslist niet om jouw gedachten, ervaring etc. onderuit te halen hoor, maar puur als als bron (van info) is het m.i. niet helder en conreet, en vanuit 1 bepaald (persoonlijk) standpunt beredeneerd (geesten bestaan) ben gewoon zelf zoveel mogelijk van het objectieve en voor de feitjes als het ff kan. :)
het gevaarlijke is denken dat het daadwerkelijk kan, erin gaan geloven en er stellig van overtuigd zijn.

men kan dingen horen en zien die er niet zijn, maar heeft hier zelf geen grip op.

hetzelfde als met glaasje draaien, mensen die er niet in geloven zal het geen kwaad doen, maar mensen die het willen proberen (stel dát...) en hier vatbaar voor zijn kunnen hier hele nare ervaringen aan overhouden, en sommigen draaien hier echt van door.

kortom, het is pure onzin en je kan enkel wat horen als je het WIL horen en je bang/onzeker laat maken door dit soort gadgets.

denk dat je meer hebt aan een buienradar iod. (deur kan open als het mooi weer is) ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ken mensen die totaal niet in geesten geloven , glaasje draaien geloven. maar hebben dit wel gedaan en geloven er nu wel in. Dus heeft niet altijd te maken als je er open voor staat of niet. Het blijft dus gevaarlijk,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt aan in welke mate iemand madiamiek is zonder dat hij/zij dit weet.
een applicatie kan geen geesten aantrekken, het zendt nog altijd gewone gsm-stralen uit die geen geesten kunnen aantrekken. En als een geest met je wil praten langs een iPhone dan belt die je wel, nee serieus mijn vriendin haar geestenvriendin heeft al eens door de telefoon gepraat toen ik er bij was. En ja geloof maar in geesten, doe geen stomme dingen dat ze aantrekt. Maar met zo'n applicatie denk ik niet dat je ze aantrekt hoor en als dat zo was had ik er al van gehoord!

Het witte broederschap is een broederschap die allerlei dingen doet rond goden, natuurgoden. Ze scheppen harmonieuze relaties met elkaar, met goden, de natuur en alle schepselen in het universum of zoiets (misschien zelfs geesten). Ze scheppen een band. Dit verstond ik uit de site http://www.omraam.nl/ die zelf de titel Witte Broederschap draagt. Deze Broederschap heeft vele godsdiensten geinspireert.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wacht eens, luister goed. Als het oude bandstemmen zijn kan het wel geesten aantrekken!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja geesten gaan opzoeken, geluid opnemen en uiteraard vragen stellen enz blijft gevaarlijk zonder echte Medium erbij. is zelfde als glaasje draaien. Probleem is dat de aarde aangetrokken is bij de eerste sferen dus onbewuste sfeer , die worden aangetrokken naar de aarde toe en daar communiceer je 90% mee. Omdat het kwaad dus het dichtste tegen de aarde is en wordt aangetrokken naar de aarde toe.

Zie filmpje over sferen hiernamaals , op laatste zie je dat ze praten over schemerland , dus van die sfeer heb je heel veel op aarde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Leuke theorietjes. Heb je ook een onderbouwing, of blijft het bij een "zo is het nu eenmaal, je hebt het maar te geloven"?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je achter jou kist staat zal je het moeten aanvaarden.
Cryofiel
11 jaar geleden
Ik zie dat het blijft bij een "zo is het nu eenmaal, je hebt het maar te geloven". Jammer, maar wel duidelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk Cryofiel, heb al genoeg discussies gehad met jou dat uitloopt naar niets. Ben gewoon blij dat ik een bijna doodervaring heb gehad en het met mijn eigen ogen hebt mogen zien. Ook dat ik nu contact hebt, en mooie antwoorden krijgt en weet waar ik mijn energie mag insteken en waar deze verloren gaat. Dit is niet slecht bedoeld maar steek liever mijn energie in aan mensen die daar voor openstaan. Het mooie is heb het mogen zien en meemaken en zelfs daarna heb ik nog contact, en alles wat ik zeg heeft tot nu toe allemaal al uitgekomen. Dat alleen zet mijn omgeving al aan het denken hoe kon die dat nu weten wat in de toekomst gebeurt? Alle mensen die mij goed kennen en in mijn omgeving wonen zeggen zelf hoe kon je dit of dat weten wat er in de toekomst gebeurt, eerst geloofde ik jou zo half en half nu totaal wel. Maar weet dat ik je daarvan niet moet overtuigen je staat op jou standpunt en daar blijf je jammer genoeg op staan. Het verschil is ik zie het en leef een stuk in het geestelijke wereld wat juist heel mooi is. Ik kan jou gerust zeggen dat ik gene psychiatrische patient ben , maar een doodgewone jonge met een doodgewone normale job, maar met kennis dat niet voor iedereen is weggelegd. Is gewoon jammer dat je er niet voor openstaat anders hadden we mooie gesprekken gehad. Groetjes Ritchie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wil er ook nog bij vermelden , ben niet iemand die geld vraagt aan mensen indien ze iets vragen of bij me komen. Ik doe alles gratis, laat dit maar duidelijk zijn. Ik vraag geen geld zolang ik zelf een job hebt en geld verdiend. En doe ook niet echt consulten, alleen als een vriend/vriendin me iets vraagt en me daarop ingesteld ben en antwoorden geeft. Ben meer bezig voor mezelf en schrijf voor mezelf alles op.
Cryofiel
11 jaar geleden
Je doet steeds net alsof ik nergens voor open zou staan. Ik kan me niet meer herinneren hoe vaak ik je al heb verteld dat ik er WEL voor opensta. Kun jij me misschien aangeven hoe ik jou daarvan moet overtuigen? Indien je dat niet kunt, wil je dan misschien ophouden met het beweren van dingen over mij die niet waar zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lees eens overal je antwoorden dan is dit wel overduidelijk dat je er niet voor opensta Cryofiel.
En zoals ik weet, ik weet veel ook over jou :-)
Bij deze sluit ik dit hiermee af , want we gaan toch elke keer zelfde toer op
Cryofiel
11 jaar geleden
Zucht... Trouwens... wat zou jij gigantisch boos worden als ik me tegenover jou precies zo zou gedragen als jij tegenover mij...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja heb je al gedaan 8 maand geleden Cryofiel.
Dus gebaar niet van de domme Zo zie je maar Maskers en mensen bestaan.
Ik laat me teminste tonen wie ik ben, durf foto op zetten , mijn naam ook ik, durf teminste uit mijn kaft komen. En toon wie ik ben. Ik reageer op jou nu zo omdat jij ook zo op mijn reageerde.
Wou ook liever dat we fijne gesprekken hadden, maar dat zou voor deze tijd nog niet mogelijk zijn. Groetjes
Cryofiel
11 jaar geleden
Zucht... Dus jij hebt een bepaald oordeel. Dat oordeel is juist. Hoe dan ook. Je kunt het gewoon niet fout hebben. Je bent perfect, jouw indruk is perfect, je bent alwetend. Er is niets, helemaal niets, dat jouw perfecte oordeel kan veranderen. -- Jij noemt dit: inzicht.
De rest van de wereld noemt dat: een totaal gesloten houding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt een gesloten houding voor jou groeten
Cryofiel
11 jaar geleden
Niet alleen naar mij... Maar goed, laten we dan het volgende afspreken. Jij schrijft jouw visie op. Dat mag, dat vindt iedereen prima. Je draagt daarmee bij aan GV door te laten zien welke denkbeelden er zoal bestaan. Niets mis mee. Ik reageer daarop. Ik plaats hier en daar jouw woorden in context, ik geef wat extra informatie. Niet voor jou, want jij sluit je daarvoor af (wat verder prima is, want daar heeft niemand anders last van). Maar wel voor andere mensen, die wél openstaan voor álle visies. Jij reageert vervolgens niet op mijn woorden. Ten eerste omdat jij zelf aangeeft dat je je afsluit voor mijn inzichten. Ten tweede omdat mijn woorden niet aan jou zijn gericht, maar aan andere mensen die meelezen. Volgens mij is dat een deal waar we allebei tevreden over kunnen zijn, omdat het recht doet aan jouw EN aan mijn houding. Dus... deal?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik sluit geen deal met jou sorry,
spiritualiteit is spiritualiteit , dan zet je best je antwoorden onder wetenschap of zo.
Als ze dingen wetenschappelijk willen weten zullen de vraagsteller deze ook onder wetenschap zetten. Willen ze de vragen spiritueel weten zetten ze dit ook onder spiritualiteit. Want zo help je de mens niet zoals bij die groene steen, is dat de vraagsteller helpen ? nee heeft geen antwoord op haar vraag op die manier. Ik sluit me totaal niet af , lees ook wetenschappelijke boeken, en studeer zelfs nu voor microbiologie enz....dus ben ook bezig met de aardse materie. Wil gewoon zeggen dat jij vaak dingen gaat omdraaien. Je spreekt veel over dingen geloven, maar als die dingen er zijn dan gaat het niet meer over geloven maar dan is het er. Dus daarom spreek ik altijd over dat het er is, Mensen zijn nu eenmaal wezens die niet alles weten, maar ooit komt dit wel geloof me zoals ik reeds zei over 20 tal jaar zal het bewezen zijn hoe jij het wilt, dan hoef ik zulke discussies niet meer te voeren met je. Ik weet dat ik niet echt goed reageer op je dit komt door het verleden, je hebt genoeg het bloed onder de nagels gehaald van mij en andere personen hier op goede vraag, ook jou eigen ding ook niet openstaan voor iets anders juist het zelfde zoals jij zegt tegen mij, jij bent ook zo , maar dan omgekeerd. Als jij beloofd om de antwoorden eerst even te laten bezinken even over na te denken en dan de volgende dag te reageren zullen je antwoorden ook heel anders zijn en veel beter zijn dan dat je direct reageer. Probeer eerst even het te laten inkomen in je en niet direct alles af te wimpelen en theorieën te bedenken. Dan zou dit veel gezelliger zijn, als er een vraag is spring je er direct op en wimpel het direct al af. Dat vind ik minder aan je in de plaats even over na te denken. Ooit komt de tijd dat je nog aan me ga denken geloof me maar als we het woordje geloof mogen gebruiken :-) Groeten Ritchie
Cryofiel
11 jaar geleden
In feite geef je met deze reactie aan waar de kern van het probleem zit. Ik lees een aantal punten in jouw tekst. Ik zal ze nummeren, om straks makkelijker terug te kunnen verwijzen. 1.  Je wilt wetenschap en spiritualiteit strikt scheiden. 2.  Je vindt dat het aandragen van een ander gezichtspunt de vraagsteller niet helpt. 3.  Je gaat ervan uit dat jouw geloof over twintig jaar zal zijn bewezen door de wetenschap. 4.  Je zegt dat ik dingen "afwimpel". In deze vier punten zit denk ik de kern van het probleem. Ik zal uitleggen waarom.
Cryofiel
11 jaar geleden
1.  In feite geeft dit jouw wens weer om wetenschappelijk ingestelde mensen te censureren van zogenaamd spirituele onderwerpen. Dat gaat niet lukken, en daar erger jij je aan. Tja, we hebben nu eenmaal recht van spreken. Wie een vraag stelt loopt het risico dat hij antwoord krijgt. Dat hoort er allemaal bij - en dat is juist de *bedoeling* van een site als GV. 2.  Hier oordeel jij voor de vraagsteller. Sommige vraagstellers willen inderdaad alleen maar wensantwoorden. Er zijn echter heel veel andere mensen die juist veel prijs stellen op nieuwe inzichten - of ze het er nu mee eens zijn of niet, die uitbreiding van hun blikveld vinden zij juist fijn. Het zou beter zijn als jij geen oordeel velt namens de vraagsteller - dat kan vraagsteller prima zelf. 3.  Dit is wat ik al eerder noemde: jouw geloof is perfect. Niets kan jou op andere gedachten brengen. Mensen die iets anders denken, zullen straks wel anders piepen als ze niet meer om jouw Grote Inzicht heen zullen komen. 4.  Door deze houding zet je direct de posities vast. Je laat geen enkele ruimte meer voor beweging, geen enkele ruimte voor andere gezichtspunten. Je leest een stukje van mijn tekst, je ziet dat ik een ander gezichtspunt heb - en BAM, je veroordeelt mij tot iemand die de ander neerhaalt. Vervolgens kun je alleen nog maar vanuit dat idee reageren. Je ziet dan ook aan jouw reacties dat je de inhoud totaal niet ziet. Wat veel beter zou zijn als je een andere visie leest: laat het even bezinken. Niet direct afwimpelen. Kijk niet alleen naar WAT er staat, maar ook naar het WAAROM van die conclusie. Je bent ook thuis in de wetenschap, zeg je. Als dat zo is, dan weet je dat het in de wetenschap niet om de conclusie gaat. Het gaat slechts om de weg die je bewandelt. Als je de juiste weg bewandelt, dan komt die conclusie vanzelf wel. Maar als jij een tekst van mij leest, dan zie je *alleen* maar de conclusie. Welke weg naar die conclusie leidde, zie je niet. Zo maak je er een welles-nietes-spelletje van. Terwijl het juist een zinvol gesprek zou kunnen worden, als je je had opengesteld voor de achtergronden, voor de bewandelde weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals ik reeds zei over die groene steen zei de vraagsteller zelf tegen jou dat hij niets is met je antwoord . Dus verdraai mijn woorden niet.
Niet vergeten dat spiritualiteit en wetenschap ooit wetenschap wordt , er is teveel onverklaarbaar waardoor de wetenschap er geen verklaring voor heeft dus is het nog geen wetenschap. Daarom zeg ik het je ooit komt die er wel over 20 jaar is het bewezen dat dood geen dood is. Dit was mijn eerste denken wat ik nu ga zeggen.
Ondertussen ben ik al veel verder en heb ik al veel verdere vragen, maar deze wil ik gerust delen met je
dat waren mijn eerste vragen en ontdekkingen Als je alleen al over nadenkt hoe het heelal is ontstaan hoe mensen zijn ontstaan dan weet je dat dit een bepaalde kracht mee gemoeid is , niets komt zomaar uit het niets. Zou ook vrij raar zijn dat je leeft en daarna doodgaat wat was dan jou leven op aarde ? Gewoon voor voorplanting?
Alles heeft een reden , oorzaak en gevolg , Karma enz zit allemaal simpel in elkaar.

Over 20 jaar en hoop dat het vroeger is zal ik een gat in de lucht springen want dan is er bewijs , een zalige vooruitzicht dus. Ben niet Boos op je hoor , ik was Boos op je en heb me wat laten leiden van toen enkele maanden geleden of jaar geleden. Mensen moeten kansen krijgen en uiteraard daar was ik fout in zo direct te reageren op je. Dit zal ik in de toekomst ook niet meer doen.
En meer een normalere antwoord op je geven
Cryofiel
11 jaar geleden
Ik lees punt 3 in volle glorie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:-)
1. Al dit heeft niks met n emf meter van doen. Das n apparaat die electromagnetische velden meet. Jij bedoeld n evp recorder ( electro magnetic voice phenomena) das n audiorecorder. Men steld dat geesten bepaalde frequenties kunnen gebruiken om contact met ons te hebben. Geluiden die wij met t blote oor zo niet horen maar na de opname weer af te spelen blijkt dat de recorder t wel opving en zo kun jij t dan toch horen.
Gewoon n audiorecorder/memorecorder. De een werkt wat beter als n ander. Ook kun je radio am gebruiken.. doorscannen langs de kanalen en vooral achterwaards s n goede manier om boodschappem van gene zijde te beluisteren. Geesten kunnen diezelfde frequenties die k net noemde gebruiken om te antwoorden. Gezien je achterwaards scant en t geluid afspeeld s n voorwaards gesproken antwoord n plausiebeler resultaat. Je zult bij bv t vragen naar n naam of n bep antwoord die enkel jij weet verder onder t scannen duidelijke bewijzen vinden als je echt contact hebt weten te leggen.
En nee je loopt helemaal geen gevaar. Bullshit. Je. Moet geen spiritbord gebruiken of glaasje draaien oid zonder daarna dat wat je aanriep weer terig te sturen of te stoppen. OOK AL DENK JE DAT JE NIETS HEBT BEREIKT OF DAT ER NIETS IS GEBEURT IN JOU OGEN. AFSLUITEN WAAR JE AAN BEGINT! Maar dat heb je niet gedaan dus no problem. Witte zwarte groene grijze broeders broeder en zusterschappen. Gewoon mensen met nzelfde soort van hobby. Niets van antrekken.
Meer weten? K hoor t graag
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
de meeste apps zijn nep & puur gemaakt om mensen bang te maken.
als je een app wilt die wel echt werkt dan betaal je al gauw tussen de 19 a 200 euro