Waarom moeten moslims bidden met hun hoofd richting Mekka?

Onderstaand stuk bracht mij op die vraag. Volgens een vertegenwoordig van een moskee, maakte het niet uit dat Indonische moslims een tijd lang in de verkeerde richting hun gebed deden.

"Voorzitter Cholil Ridwan van de raad vreest niet dat het gebed verspilde moeite is geweest, omdat de moslims zich niet naar Mekka richtten. ''Hun gebed zal nog altijd door Allah worden gehoord'', bezweert hij."

Maar waarom wordt dan geacht dat een moslim bidt met het hoofd gericht op Mekka? Welke gedachtegang zit daar dan achter?

http://www.nu.nl/buitenland/2294285/moslims-indonesie-bidden-in-verkeerde-richting.html

Toegevoegd na 36 seconden:
Vertegenwoordig is natuurlijk vertegenwoordiger!

Toegevoegd na 2 minuten:
En Indonische natuurlijk Indonesische (heerlijk dat warme weer ;-))

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
9.8K

Het beste antwoord

Een moslim is een aanhanger van de islam. Mekka is de stad waar de islamitische profeet Mohammed geboren is. Moslims beschouwen Mekka daarom als een heilige plaats. De stad ligt in Saoedi-Arabië. Alle moslims vanuit de hele wereld die het kunnen betalen, moeten ten minste één keer in hun leven op bedevaart naar Mekka trekken.

In de grote moskee van Mekka ligt de Ka'aba. Dat is een gebouw van 12x10x15 meter. In dat gebouw ligt een zwarte meteoriet. Volgens de islam wordt je door het aanraken van deze steen gereinigd van zonden. Door het reinigen van al de zonden zou de steen zwart zijn geworden. Moslims over heel de wereld bidden richting dit gebouw......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat Mekka de heilige stad van de islam is, gaat men er blijkbaar van uit,dat gebeden,in die richting gezonden het beste doordringen. Verder is het nu wel alom bekend,dat ieder kerkelijke hoogwaardigheidsbekleder alles wat door de parochianen en religieuzen verkeerd wordt gedaan probeert goed te praten.
Natuurlijk zal een godheid,als die bestaat ieder gebed horen,uit welke richting dat gebed ook komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1