Wie werden er geboren na Adam en Eva?

Alvast bedankt ?

Weet jij het antwoord?

/2500

ELK ander mens. Maar ja, dat is een kwestie van geloven.

De eerstvolgende waren Kain en Abel. De eerste sloeg de tweede de hersenpan in (als ik het me juist herinner). Toegevoegd na 1 minuut: Puntjes op de i: Kaïn en Abel (letterlijk dus:)

Adam en Eva hadden 3 zonen: KaïN, Abel en later kwam Seth. Ook hadden ze geloof ik twee (of drie) dochters, waarvan de namen niet bekend zijn. Uiteindelijk is ieder mens op aarde afstammeling van Adam en Eva.

Adam en Eva waren de uitgelezen voorbeelden van de mens die op dat moment dat hun kinderen geboren werden, leefden. Zij werden als eerste geschapen, en er kan niet worden uitgesloten dat er anderen geschapen werden na hun. Er waren wel degelijk andere mensen ten dien tijde maar die worden maar ten dele benoemd. Er wordt geïnsinueerd dat ze er zijn door de stad die genoemd wordt in die passage. in de bijbel worden mensen die niet van belang zijn, weggelaten. Zoals bijvoorbeeld de zussen van Jezus, die 1 keer genoemd worden.

Bronnen:
http://www.biblija.net/biblija.cgi?l=nl&se...

Oeps, fout muisklikje... en mijn bericht wordt geplaatst zonder de daadwerkelijke uitleg... :-S God zegt na de zondeval tegen Eva: "Vanaf nu zul je met pijn baren." Hier zou je uit op kunnen maken dat Eva vóór de zondeval ook al kinderen heeft gebaard. Dat lijkt me ook logisch, omdat God hen als man en vrouw geschapen heeft en seks hebben en hierdoor zwanger raken en kinderen baren is daar een logisch gevolg van.

In de islamitsche traditie worden Kabil en Habil (هابيل en قابيل) en vervolgens Shith (شيث) geboren na Adam (vzmh) en zijn vrouw. Deze namen staan echter niet in de H. Qur'aan. Volgens het christendom zijn dat Kain en (H)Abel en daarna Seth. In het jodendom zijn dat Hevel en Qayin (קין en הבל), en vervolens Set (שֵׁת). Daarna volgt de rest van de mensheid.