Wie werden er geboren na Adam en Eva?

Alvast bedankt ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ieder mens afstamt van adam en eva betekend het toch dat er een gigantisch insest schandaal heeft plaatsgevonden of niet? Wanneer je dat nu doet heeft dat hele nare gevolgen voor een kind maar toen niet?? Misschien de theorie van charles Darwin er even bij pakken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Adam en Eva,zijn never not geboren, maar geschaapt.
Alles wat daarna geboren werd zijn de kids van deze 2.
Natuurlijk heeft er daarna een enorme portie incest plaatsgevonden, zie maar eens hoe gedegenereerd de moderne mens is, vergeleken met de figuren uit Genesis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de bijbel staan er aantal malen beschreven het stamregister (of verwekingsregister) vanaf Adam. Bijvoorbeeld in Mattheus NT(nieuwe testament) Adam t/m Jezus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inteelt okee, maar Adam en Eva hadden aleen drie zonen, waarvan er alweer eentje snel was gaan hemelen. Die twee zonen kunnen mijns inziens nooit zelfstandig voor nageslacht hebben gezorgd....(en volgens de bijbel was dat ook niet zo).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staat nergens dat Adam en Eva de enige mensen waren, er staat alleen dat zij de EERSTE waren. Het zou best kunnen dat God naast Adam en Eva nog meerdere mensen had gemaakt, dit weten we niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@calig
In de bijbel staat wel dat alle mensen uit Adam en Eva voortkomen, daaruit kun je dus afleiden dat zij de enige geschapen waren door God.
In de bijbel staat nergens dat ze maar 3 kinderen hadden. Er worden er wel maar een paar bij naam genoemd.

Antwoorden (6)

ELK ander mens.

Maar ja, dat is een kwestie van geloven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eerstvolgende waren Kain en Abel. De eerste sloeg de tweede de hersenpan in (als ik het me juist herinner).

Toegevoegd na 1 minuut:
Puntjes op de i: Kaïn en Abel (letterlijk dus:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 NB die hersenpan inslaan is een wat vrije opvatting van het gebeurde, laat staan een herinnering....
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ka%C3%AFn_en_Abel
Amadea
12 jaar geleden
MrTomaat bedoelt natuurlijk de herinnering van vroeger toen het verhaal uit de kinderbijbel werd voorgelezen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Amadea Een kinderbijbel met blijkbaar stevige teksten ;>)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik zo eens de plaatjes bekijkt op wiki en de tekst leest dan concludeer ik toch ook dat hij zijn hersenpan heeft ingeslagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat ik het ooit wel zo te horen heb gekregen, maar dat er in de bijbel geen duidelijkheid over is, zoals met wel meer verhalen in de bijbel die een eigen leven zijn gaan leiden. http://religion.blogs.cnn.com/2011/06/05/thats-not-in-the-bible/
Adam en Eva hadden 3 zonen: KaïN, Abel en later kwam Seth. Ook hadden ze geloof ik twee (of drie) dochters, waarvan de namen niet bekend zijn. Uiteindelijk is ieder mens op aarde afstammeling van Adam en Eva.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
om klein kinderen te krijgen moest er dus wel incest zijn ?!
lijkt mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou en? Dat hinderde toen toch niets want er waren geen andere mensen dan die familie. Geen maatschappij die met het vingertje wees.
rose
12 jaar geleden
Volgens mij is het niet de afkeuring die het probleem vormt bij incest...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als niet bewezen is dat Adam en Eva dochters hadden gemaakt, dan is Kain of Abel met moeders (Eva) aan de haal gegaan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus de hele verdere mensheid bestaat uit inteelt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...als je de bijbel mag geloven wel.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Bijbel is eigenlijk helemaal niet zo duidelijk over het al dan niet bestaan van andere mensen. Als Kaïn vertrekt bijvoorbeeld, zijn er blijkbaar vrouwen om mee te nemen. Waar die opeens vandaan komen, wordt niet uitgelegd, maar ze zijn er wel. Het hele incestverhaal is eigenlijk flauw gedoe van mensen die niet geloven en de Bijbel niet eens kennen. (ik geloof zelf ook niet, maar ken de Bijbel wel tot op zekere hoogte)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Widar, positieve reactie van jou, sta ik paf van moet ik toegeven ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben gewoon meer anti-flauwekul dan anti-geloof :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Widar bedankt voor deze aanvulling! Dit wou ik er inderdaad zelf ook nog bijzetten. Adam en Eva waren inderdaad de EERSTE mensen die God had gemaakt. Het had best gekund dat God nog meer mensen had gemaakt naast Adam en Eva. In dat geval zouden wij niet alleen van Adam en Eva afstammen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou widar, ook mij verbaas je!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom eigenlijk? Het is niet de eerste keer dat ik de kant van gelovigen kies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Incest is verboden omdat de negatieve eigenschappen van het DNA zich kunnen "vergroten" (in jip en Janneke taal).
De mens was volmaakt in DNA en dus had incest ook geen nare gevolgen. In de loop van de tijd groeide de mens van de volmaaktheid af, en ontstond incest als het ware.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om gelijk mijn nieuw verworven imago maar weer te vernietigen: @Twigg: Dat vind ik nou weer gelovigenflauwekul, krompraterij om per se het idee Adam-en-Eva-waren-de-eerste-en-enige-en-we-stammen-allemaal-van-die-2-af overeind te houden. Niet alles in de Bijbel is letterlijk bedoeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eerste nakomelingen van Adam en Eva zijn Kain en Abel, zoals staat vermeld in genesis hfst 4. Kain vermoordde Abel en werd uiteindelijk weggestuurd. In hfst 5 wordt vermeld dat Adam op 130 jarige leeftijd een zoon kreeg, Set genaamd.
In vers 4 vernemen we dat Adam nog meer zonen en dochters kreeg voordat hij stierf op 930 jarige leeftijd. ;-) http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Genesis4%3A1-5&id18=1&l=nl&set=10 http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Genesis5%3A1-5&id18=1&l=nl&set=10
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na Adam en Eva - volgens de bijbel de 'eerste mensen', kwamen hun zoons Kaïn en Abel en Set. (genesis 4).
Door een broedertwist hielp Kaïn Abel terug naar God, en waren er dus nog maar twee over.
Eenmaal het paradijs uitgeschopt echter 'namen zij zich een vrouw' , (resp. Awan en Azura) dus blijkbaar waren Adam en Eva toch niet helemáál de eerste mensen...... Voor gelovigen zijn dergelijke details echter on de regel onvoldoende om het hele verhaal naar het rijk der fabelen en metaforen te verwijzen - waar het natuurlijk thuishoort. In de bijbel zijn echter hele stambomen te vinden, bijna tot Jezus aan toe. Daarna is de nauwkeurige geschiedschrijving blijkbaar een beetje opgehouden - wat natuurlijk alles te maken had met het opkomende Christendom.
Adam en Eva waren de uitgelezen voorbeelden van de mens die op dat moment dat hun kinderen geboren werden, leefden. Zij werden als eerste geschapen, en er kan niet worden uitgesloten dat er anderen geschapen werden na hun. Er waren wel degelijk andere mensen ten dien tijde maar die worden maar ten dele benoemd. Er wordt geïnsinueerd dat ze er zijn door de stad die genoemd wordt in die passage. in de bijbel worden mensen die niet van belang zijn, weggelaten. Zoals bijvoorbeeld de zussen van Jezus, die 1 keer genoemd worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En hoe beantwoordt dit de vraag?
Oeps, fout muisklikje... en mijn bericht wordt geplaatst zonder de daadwerkelijke uitleg... :-S

God zegt na de zondeval tegen Eva: "Vanaf nu zul je met pijn baren." Hier zou je uit op kunnen maken dat Eva vóór de zondeval ook al kinderen heeft gebaard. Dat lijkt me ook logisch, omdat God hen als man en vrouw geschapen heeft en seks hebben en hierdoor zwanger raken en kinderen baren is daar een logisch gevolg van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de islamitsche traditie worden Kabil en Habil (هابيل en قابيل) en vervolgens Shith (شيث) geboren na Adam (vzmh) en zijn vrouw. Deze namen staan echter niet in de H. Qur'aan.

Volgens het christendom zijn dat Kain en (H)Abel en daarna Seth.

In het jodendom zijn dat Hevel en Qayin (קין en הבל), en vervolens Set (שֵׁת).

Daarna volgt de rest van de mensheid.