Mogen christelijken op zondag aan deur deur komen?

Er kwamen vandaag een tweetal christelijke aan de deur om te praten over de bijbel. Mag dit op zondag? En zo ja, hebben ze hier een vergunning voor nodig?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waren het geen Jehova's getuigen?
rebecca
14 jaar geleden
ik vermoed van wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In dat geval moeten ze van de gemeenschap waar ze toe behoren. Bij hun staat de zondag in het teken van de boodschap van de heer, die ze deur aan deur verkondigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kunnen trouwens ook mormonen zijn.

Het beste antwoord

Ja, dat mag! Ik doe op alle dagen de deur open, dus ook op zondag.
Als je bedoelt of deze mensen langs de deur mogen? Ja, dat mag ook. Ze verkopen niets en hebben dus geen veergunning nodig.
Ze zijn druk bezig voor hun goede zaak. Er is geen enkele reden waarom ze niet aan zouden mogen bellen. Als jij geen behoefte hebt aan hun boodschap, staat je vrij om dat kenbaar te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ze moeten dat van hun geloof. En zolang ze geen geld komen bedelen wordt het gezien als een particulier initiatief, iedereen heeft het recht om bij iemand aan te bellen. En jij hebt het recht om niet open te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat mag.
Trouwens de dominee, pastoor enz. werken ook op zondag.
Zieltjes winnen kent geen werkdagen of rustdagen.