Waar kan ik geregistreerde wonderen van de pinkstergemeente vinden ?

Een lid van de pinkstergemeente vertelde me dat er in hun kerk wonderen gebeuren. Deze zouden geregistreerd worden en met doktersverklaringen ter inzage zijn voor iedereen. Waar kan ik die registraties vinden ?

Toegevoegd na 16 uur:
Ik word verwezen naar pinkstergemeentewonderen.nl , maar die site is nooit bereikbaar.

Toegevoegd na 16 uur:
Ik word verwezen naar pinkstergemeentewonderen.nl , maar die site is nooit bereikbaar.

Erna55
9 jaar geleden
in: Religie
2.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je verstond het wellicht verkeerd, en bedoelde hij geregisseerde wonderen. Tenzij je zo naïef bent om echt te geloven dat mensen uit de pinkster gemeente echt mensen kunnen genezen met een stadium 4 hersentumor in het hoofdje, compleet met een falsificeerde doktersverklaring erbij... Trap er niet in! En als die doktersverklaring oprecht zou zijn opgetekend dan zal geen arts het in z'n hoofd halen de genezing toe te wijzen aan het geloof, dan is echt z'n carrière linea recta ten einde....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zou dat lid van de Pinkstergemeente je dan ook moeten kunnen vertellen waar dit ter inzage ligt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"" En als die doktersverklaring oprecht zou zijn opgetekend dan zal geen arts het in z’n hoofd halen de genezing toe te wijzen aan het geloof, "" Bedoel je hiermee dat als wonderen echt gebeuren door gebedsgenezing, geen arts het in z’n hoofd halen de genezing toe te wijzen aan het geloof, ? ""
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadeus, een arts kan het niet toewijzen aan het geloof of gebedsgenezing. Dan zou hij vlak voor de gebedsgenezing en vlak na de gebedsgenezing moeten kijken wat de toestand van de patient is. En je maakt mij niet wijs dat iemand vlak voor een dienst en vlak erna zichzelf laat controleren. Dus er zitten vast een paar dagen tussen waarin van alles gebeurt kan zijn wat tot verbetering bij de patient kan leiden. Als dat niet te traceren is dan is het beste wat een arts kan opschrijven dat de oorzaak "Onbekend" is. Je doet de aanname dat als iemand beter wordt na het bijwonen van een dienst de oorzaak automatisch daar ligt. En die aanname heeft geen grond.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zeg dat geen arts het geloof als oorzaak van onverklaarbare genezing op de doktersverklaring zet. Dat maakt de dokter erg ongeloofwaardig in de ogen van andere collega's...Er gebeuren immers geen wonderen door gebedsgenezing....

Het beste antwoord

Beste Erna,

Wetenschappelijke onderbouwing zul je waarschijnlijk niet vinden.

Nu 14 jaar geleden, was mijn broer erg ziek ( door een resistente bacterie ) -
- tot lever en nieren waren aangetast en het was wachten totdat de bacterie ook grip zou krijgen op het hart.

Alhoewel kerkelijk opgevoed waren wij niet bekend met gebedsgenezing.
Op aanraden van iemand anders zijn wij terecht gekomen bij een s0ort pinkster,-
c..q. vol evangeliegemeente. Tijdens het gebed door de voorganger in Jezus Naam kreeg mijn broer een aanraking en viel om ( zag een lichtflits ).

De behandelend professor was zeer verbaasd nadat hij weer een scan had gehad.
Hij vroeg aan mijn broer wat er was gebeurd ? want dit had hij nog nooit gezien.
Al het foto materiaal vooraf gaf ontstekingen aan en nu was alles onverklaarbaar
verdwenen. Hij was uitermate verbaasd, een antwoord had hij niet, maar feliciteerde alleen nadat er verteld was over het gebed. Hij nam het zeer serieus.
Hij is later (incognito ) mee geweest naar de kerk uit verbazing.

Hij vertelde dat dit wetenschappelijk toch niet geregistreerd kon worden als een wonder. Er is een begin situatie en en eind situatie, wat daartussen heeft
plaatsgevonden, daar gaat de wetenschap niet over.

Toegevoegd na 6 minuten:
Dit gaf hij ook te kennen: als hij een wetenschappelijke doktersverklaring zou tekenen alszijnde een wonder door gebed,
dan is z’n carrière ten einde
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De onderstaande link geeft alle geverifieerde wonderen van de pinkstergemeeente.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Erna55
9 jaar geleden
Helaas, wanneer ik die link probeer : " server is onvindbaar " .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mogelijk is dat het antwoord.
Amadea
9 jaar geleden
Ben een poosje aan het zoeken geweest, maar als je andere links vindt blijken die telkens ook geen server te kunnen vinden. Opmerkelijk!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij mis je het punt van mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mullog +++
Amadea
9 jaar geleden
Is het een antwoord dan? Meer een statement....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij is dit een prima antwoord, wie weet gaat de link eens werken, de wonderen zijn de wereld nog niet uit per slot van rekening.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Tjidske, als reacties een + konden krijgen dan kreeg je er heel veel van van mij :) @Mullog, wel erg behulpzaam om op deze manier je levensovertuiging te promoten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@ramboxxl ik promoot geen levensovertuiging, ik beantwoord alleen de vraag. De enige conclusie die de lezer wat mij betreft kan trekken is dat ik dat op een wat ludieke manier doe.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+
Erna55
7 jaar geleden
.....en server blijft onvindbaar.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@mullog, de server is nog steeds niet te vinden. Misschien zijn de wonderen inmiddels toch de wereld uit.