Waarom 'klikt' het?

Soms is het er ineens, met iemand die je nog niet kende: Die geheimzinnige klik, intuïtief, in een flits, weet je dat je 'iets hebt' met de ander. Hoe komt het dat jedit bij de een wel ervaart en bij een ander niet? En valt zo'n blik te beïnvloeden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik ben ervan overtuigd dat in het leven niets zonder reden gebeurd (zie ook de vraag over reïncarnatie).

Je omschrijft het mooi. Het kan al 'gebeuren' omdat die persoon een opmerking maakt die je raakt, aanraakt of met zijn blik dwars door je heen lijkt te kijken. Gelijk een pijl in het hart.

Maar het kan ook zijn dat je iemand ontmoet die je ontzettend irriteert of waar je een 'vervelende situatie' mee beleeft. Ook daar is sprake van een 'klik'.

Elk leven bepaal je zelf wat je wilt leren,Vooraf maak je afspraken met andere zielen. Deze zielen, in welke situatie ook, komen "bij je binnen", daar wordt je door geraakt. Of dit nu intuïtief is of weten, je zult het ervaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

In het algemeen lukt dat alleen met een blikopener.
Anders gaat ie niet open.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij zit jij diep van binnen te zuchten: 'Daar heb je weer zo'n theebeker....' ;-)
AWM
14 jaar geleden
Je kan gedachten raden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is nou die "klik"die wij hebben.... :-) lol
Jij kunt een ander herkennen, en soms die ander jou en in enkele gevallen is de herkenning wederzijds...

Het komt van vorige levens...

En zie het zo, een leraar heeft heel veel connecties... Een leerling kan zich sneller een leraar herinneren dan andersom... Zo zit dat...

Is de klik er, dan is die er...

Kun je niet beïnvloeden, gelukkig EN helaas...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het moet klikken tussen de personen zelf daar gaat het om. Een verbinding tot stand brengen. Simpel eigenlijk… Maar dat valt tegen, omdat veel mensen te veel praten en te weinig luisteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens met Xinix, je herkent iemand uit een vorig leven, verwante zielen die je heel erg kunnen raken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak zijn dit mensen,waar je geestelijk heel veel gelijkenis mee hebt.Dit is best wel een bijzondere ervaring,maar ik geloof niet in vorige levens,dat het daar van komt.
Ik denk dat,zo goed mensen uiterlijk op een ander/vreemde kunnen lijken,zo kan dat ook innerlijk.Meestal wordt je in het geval van uiterlijk er door een ander op gewezen.Innerlijke gelijkenis ervaar je zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo'n persoon straalt iets uit door woord, gebaar soms geur en opent instinctief bij jouw de herkenning van
"dit is een profiel van een persoon dat ik voor mezelf onbewust heb vastgelegd als zijnde prettig en interessant."
Blik beïnvloeden: ik denk het niet het is puur gevoelsmatig.
Kan bij nadere kennismaking ook ernstig tegenvallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die klik ligt aan bepaalde overeenkomsten die jij en die persoon op dat moment hebben. Jullie levens staan ongeveer op één lijn, je herkent dingen bij elkaar.
Omgekeerd gebeurt het ook: iemand met wie je altijd een enorme klik hebt gevoeld blijkt ineens "heel anders" te zijn dan jij dacht, en vaak op een negatieve manier.
Op dat moment is er geen herkenning meer, en groei je uit elkaar waardoor de klik weg is.