Durven mensen zich werkelijk uit te spreken over hun spirituele inzichten? Op dit moment loopt de try-out van Zin of Onzin

bij stardustradio.nl waar ik weleens naar luister.
Ik vraag me af of mensen zich werkelijk durven uitspreken over hun spirituele kijk op het leven.
En of ze daar een risico mee lopen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Tsja, er zijn ruim zes miljard mensen. Er zullen er ongetwijfeld enkele tussen zitten die hun spirituele inzichten willen delen. Ik kan me herrineren dat hier notabene op GV enkele spirituele mensen zitten die regelmatig hun gedachtes het www plaats(t)en.

Hier doe ik het soms wel, in mijn omgeving doe ik het meestal niet. Er zijn weinig gelijkgestemden, en ik ben bang dat ik mensen alleen maar tegen me in het harnas jaag, omdat mijn ideeën haaks staan met wat zij geloven of niet geloven. Dus eigenlijk is het zelfbescherming, en ook wat te weinig zelfvertrouwen om voor m'n mening uit te komen. Ook vind ik dat sommige dingen niet gezegd hoeven worden, een ander heeft er niet altijd wat aan. Toch ken ik mensen die wel voor hun mening uitkomen, en dan blijkt dat het wel goed over komt op anderen en dat niemand in z'n wiek is geschoten. Dus het hangt af van hóe het wordt gezegd.

Ik denk en maak mee dat heel veel mensen daar een beetje huiverig voor zijn omdat ze al gauw als zweverig betiteld worden. Persoonlijk heb ik zoiets van; dit is wie ik ben, take it or leave it.... maar ik moet je eerlijkheidshalve ook zeggen dat ik daarvoor ook een stukje directheid heb moeten leren. Loop je daar dan een risico mee? Tja, dat ligt eraan hoe je het beziet, ik voor mezelf ben erachter gekomen dat het me een hoop verspilde energie scheelt als ik direct duidelijk ben naar mensen. En wat mensen niet willen horen, of wat niet bij hun gevoelswereld hoort, daar doen ze toch niets mee, dus je wint er eigenlijk alleen maar mee voor jezelf, want zinloos energie verspillen word je heel moe van ; ) Er zijn ook echter heel veel mensen die bang zijn voor afwijzing van vrienden, familie, maatschappij en die daarom maar niets zeggen...

Ligt eraan hoe 'zeker' jijzelf bent over je spirituele inzichten. We leven momenteel in een tijd dat er steeds meer mensen voor open staan. Als je je zeker genoeg voelt, kun je je hierover uitspreken bij mensen die ook in dit onderwerp geinteresseerd zijn. Dat merk je wel in de gesprekken die je hebt... Bij de mensen die er nog niet voor open staan, kun je wel proberen iets te triggeren, maar mijn ervaring is dat ze écht niet snappen waar het over gaat. Loop je hiermee een risico? Wat is het risico? Dat mensen je niet snappen en denken dat je aan een of andere geestesziekte lijdt? Wat is het risico als je bij jezelf blijft?