Hoe ziet God er uit?

Stel je gelooft in God, hoe denk je dan hoe hij/zij er uit ziet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
4.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Indian he na! Maharani
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geloof je in energie? hoe ziet het er uit?

Het beste antwoord

Vroeger heb ik eens een droom gehad over god op het strand, hij had een lange witte jurk aan, een lange witte baard en een wortel als neus (echt waar) maar ja... Dat was maar een droom. Ik stel me hem nu gewoon als jezus voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (23)

Goden en Godinnen hebben geen uiterlijk.
Maar er zijn mensen die in de spiegel kijken en er toch een zien.

Groetjes Zeppuhh...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heeft iedereen (die er in gelooft) een ander (eigen) plaatje bij. Zelf heb ik geen plaatje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een vaderfiguur. Maar dat is bepaald door mijn opvoeding en de informatie die je als kind hierover krijgt. Die van mij heeft natuurlijk een witte baard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje zoals in dit filmpje bedoel je? ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=urlTBBKTO68
In de Bijbel staat dat God de mensen heeft geschapen naar Zijn evenbeeld. Dus God ziet er uit als ieder van ons; als mensfiguur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij bestaat niet maar als hij toch zou bestaan. Dan zou het waarschijnlijk zo'n oude dronken man zijn want met een beetje verstand in je hoofd zou je toch dan niet zulke grote rampen veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben er nog niet eens over uit of ik in een God geloof, laat staan dat ik weet hoe hij/zij/het eruit ziet.

Maar in mijn hoofd zo ongeveer als dit:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou, er is blijkbaar iets verkeerd in je hoofd dat je zo'n "storing" heeft
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, beetje overdreven reactie JaVid. Is die -1 van jou? Omdat ik niet de God zie die jij ziet?
Ik heb een antwoord gegeven op de vraag. Trouwens, deze 'God' komt van south park. Het is niet mijn creatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke god heb jij! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een beetje hulp van South Park zou ik erbij hebben gezegd..
Als een onverzorgde seniele oude man met veel wit haar op zijn hoofd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij nader inzien... Hij ziet er voor mij uit als een vliegend spaghettimonster.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij ziet eruit als Jezus
Bronnen:
14 jaar geleden
In mijn optiek is God niet te beschrijven met de beschikbare en beperkte menselijke woordenschat.

Licht en kracht komt wellicht een beetje in de buurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals dit: http://www.encyclopediedrenthe.nl/Licht%20en%20Kracht ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mlodewijk Kun je me misschien uitleggen wat je met deze link wil zeggen/suggereren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat hij zijn woonhuis wilt laten zien..
God is doorzichtig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dit wel een mooi beeld van hoe mijn meest favoriete Godinnen eruit zien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God heeft geen uiterlijk. God is een gevoel,
een ervaring.
Het voelt als een warme deken om je heen,
waarbij alle vragen beantwoord zijn en alle
behoeftes verdwenen. Je voelt het ultieme
geluk en meer wil je niet. Het is het gevoel
waar iedereen zijn hele leven met zijn aardse
beperkingen naar streeft maar nooit bereikt....

Althans.....dat hoop ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal goed rubro +1
als ik in een god zou geloven, dan zou die er uitzien als een mollige vrouw.
een vruchtbare moedertje natuur.
14 jaar geleden
God ofwel de Alkracht, is een liefdes energie.
Daar is het waar het om gaat in de wereld: liefde, naar jezelf en naar je medemens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gevonden!

Hier een foto van hem:
http://www.god.nl/index.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies zoals ik me hem had voorgesteld! Wat een man, wat een uitstraling.
Hij is de totale verzameling van alles dat het geval is (Spinoza), dus de complete mensheid en natuur en heelal.

Ook wij geven hem dus een gezicht:)

denk daaraan, als je weer eens een mens tegenkomt die je denkt wat minder te mogen.....
*ook* hij/zij is het...

ook wij *scheppen* de toekomst en het heden als onderdeel van dat alles

dat geeft je een verantwoordelijkheid....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als Bruce Springsteen en ook met zijn stem graag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en ik zeg toch, ga maar googellen :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bijvoorbeeld :D :D :D I am the Vajra Dakini, of light the color of crimson roses and flowing blood
I transmute the life energies into their spiritual origin
By filtering out gross elements, and giving them form
By changing weak currents into strong ones, dribbling energy into pounding waves
Opening blocks and barriers so that pain and pleasure may be experienced in their full strength I cause dry channels to become full, dying plants to become lush
Weak reed stalks to become as trees, redwoods in strength and beauty
I am the guide and introducer of men to the spiritual path
I strengthen and purify them that they may encounter the great Buddhas of Light
I prepare them for the Great Awakening I am visualized as such: The heart is cleared of all attachments
A mandala of a circle within a square is placed within it
It is surrounded by fragrant flowers, roses and lotuses, whose scent rises to the heavens
The mantra Ram encircles the whole in a ring of fire
Within the mandala is my throne
I act as teacher as well as dancer
The lotus throne lies within the dark waters at the mandala's center
Around it are triangles, looking like lightning in the waters
From here I judge and send out rays of compassion
Within the waters are distant sparks of light
Which, when approached, turn into the lotuses of Buddhas and enlightened beings Within the mandala I stand
I harmonize the spiritual striving of all beings
I call them forth, into the realms of the enlightened ones
That they may pass through the dangerous waters
To watch the rising of the sun upon the other shore Blessings of the roses of passionate love
within the silken scarves of the mind ;)
naar mijn mening is god het algemeen vezameld bewustzijn van de mensheid , en ziet god eruit als de mens die daar in gelooft dus voor iedereen verschillend en voor iedereen zoals de persoon die hij of zij zelf is ,dus kijk in de spiegel en zie god zoals jij hem wil zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt je geen beeld vormen van hoe GOD eruit ziet. Dat is nu juist geloven. Je moet bij jezelf naar binnen kijken om hem te voelen, ook overal om je heen. God is volgens mij de kosmos, het heelal, in alles dat bestaat. Wij zijn te klein om ons daar een beeld van te kunnen vormen. Dat is onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
god zit in jouw hart.
die zie je niet. die ervaar je alleen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God de Vader kunnen wij niet zien. [Bron 1 - Exodus 33: 20] [Bron 2 - Joh. 4: 24] Slechts Mozes treedt met Hem in contact en dan ziet hij alleen Gods rug. Dat duidt hoogstwaarschijnlijk aan: 'niet in al zijn volheid en kracht'.
God de Zoon, Jezus dus, is in zijn menselijke gestalte ons in alles gelijk geworden, behalve uiteraard de zonde. [Bron 3 - Filippenzen 2: 7,8] Dus Hij zal er tijdens Zijn omwandeling uitgezien hebben als de doorsnee Israëliet. Waarschijnlijk donker haar, een baard en een neus van redelijk formaat. Maar niemand kan dat zeker weten.
God de Heilige Geest verscheen op het Pinksterfeest na Jezus' hemelvaart als een wind en daarna ook als vuurtongen. [Bron 4 - ]

Om de visualisatie van God toch een realiteit te maken, wordt Hij vaak cultuurgebonden afgebeeld. Dit betoogde Xenophanes al in de 6e eeuw voor Christus met de volgende uitspraak: "De stervelingen menen dat de goden verwekt zijn evenals zij*, en kleren, een stem en gestalte hebben als zij... ja, als de ossen en paarden en leeuwen handen bezaten en kunstwerken konden scheppen, zoals de mensen, zouden de paarden de goden als paarden afbeelden, de ossen daarentegen als ossen. De Ethiopiërs maken hun goden zwart met stompe neuzen; de Thraciërs zeggen dat de hunne blauwe ogen en rood haar bezitten."

*Het gaat hier uiteraard om de Oud-Griekse mythologie. De God van het christendom is geenszins 'verwekt'.

Toegevoegd na 38 seconden:
[Bron 4 - Handelingen 2: 2,3]
Sorry.