Wie is er bekend met het leren channelen. Zou dit voor iedereen weggelegd zijn, of zitten er serieuze gevaren aan?

Er bestaat een boek dat heet; Leren channelen. Puur uit nieuwsgierigheid vroeg ik me af of hier consequenties aan zitten wanneer je dit gaat uitoefenen via het boek.

Eerlijk is eerlijk, ik was aan het twijfelen om dat boek te bestellen, maar ik denk dat ik te gevoelig ben om dit soort zaken uit te oefenen.

Hoe staan jullie daar tegenover?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Er nu vanuit gaande dat channelen bestaat geef ik je antwoord.

Je zegt eigenlijk twee dingen: a. je bent nieuwsgierig wat het boek te vertellen heeft over channelen en b. je overweegt om het uit te voeren maar bent huiverig.

Om maar met b. te beginnen: goed zo, wees maar huiverig voorlopig.
Het onzeker zijn zal je voorzichtig doen zijn. Wanneer jij je op de juiste manier voorbereid doet het je geen schade, maar je moet wel weten hoe, en erin trainen.
Met ervaren mensen.
Je kan op die manier contact maken met o.a. je gids of je hoger zelf.
Cryo gaf daar al een heldere uitleg aan. Hoewel ik persoonlijk van mening ben dat je niet channelt met als consequentie rust en zelfvertrouwen te creeeren.
Eerder is het gewenst dat je jezelf voor het channelen al in die staat van rust brengt zodat je zo neutraal mogelijk de boodschappen die je doorkrijgt kan opvangen en verwoorden.

Ik ben er geen voorstander van om contact te zoeken met overledenen, zoals jij graag met je overleden vriend wil.
Wanneer hij contact met jou wil (ik ga er zelf vanuit dat je alleen je lichaam aflegt wanneer je overlijdt) doet hij dat wel op zijn manier en tijd. In je dromen bijvoorbeeld. Dat is ook één van de veiligste manieren. Dan kan er ook geen plaaggeest je voor de gek houden door te doen of hij je overleden vriend is.

Dan nu punt a.
Wanneer je eigenlijk bang bent voor het fenomeen channelen, maar wel heel geïnteresseerd, zou ik er juist veel over lezen. Voor mij werkt dat tenminste. Zodra ik ergens bang van ben verdiep ik mij erin. Meestal kom ik erachter dat het veel genuanceerder ligt dan ik dacht. Uiteindelijk leer je dan ook te onderscheiden welk boek je zinvolle informatie geeft, zonder overdreven bangmakerij en welk boek je angsten overdreven aanwakkert en flutinformatie geeft.
Zo leer je het kaf van het koren te scheiden.

Dus ja, je kan er best over lezen maar hoeft het niet te gaan uitoefenen. Dat staat los van elkaar.
Als je er veel meer over weet en getraind zou willen worden komt dat vanzelf. En ja, je moet in zekere zin juist wel gevoelig zijn anders vang je geen boodschappen op. Tegelijkertijd maakt die gevoeligheid je extra kwetsbaar voor
de donkere kant.
Daarom is het zo van belang dat je niet maar wat gaat proberen op eigen houtje.
Je vriend vindt zo nodig wel een veilige weg om contact te maken. Er zijn zoveel manieren, je hoeft het alleen maar op te merken; Zo speelden ze misschien ineens zijn lievelingsliedje toen jij verdrietig was.
Sterkte meis.
Kristal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi en duidelijk!
+
Kristal
11 jaar geleden
dank je Ed.

Andere antwoorden (3)

Channeling is, afhankelijk van de definitie, het gevoel contact te maken met je "gids", of met de "kosmos", of met de "aarde", of met de "universele energiebron".

Voor de meeste mensen zijn de consequenties dat ze rust, stabiliteit en zelfvertrouwen vinden.

Een enkeling zou mogelijk het gevoel kunnen krijgen te worden bezeten door kwade krachten. Dat kunnen bijvoorbeeld verdwaalde zielen zijn die de weg naar het licht nog niet hebben gevonden en die nu de energiestroom aftappen die jij hebt geopend.

Dit zijn gelukkig uitzonderingen.

Of jij zulke negatieve ervaringen zult krijgen, is vooraf helaas niet te voorspellen. Het hangt ervan af welke innerlijke overtuigingen jij van jongsaf hebt meegekregen, dan wel later hebt ontwikkeld. Veel van die 'levenshouding' is dermate onbewust aanwezig, dat je zelfs jezelf niet vooraf kunt inschatten.

Het enige dat je kunt doen is dus: proberen, en direct stoppen zodra je merkt dat het voor jou meer negatief dan positief is.
Cryofiel
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ want het is gewoon een goed antwoord op de vraag, een antwoord waar om werd gevraagd.........
Kristal
11 jaar geleden
Hoewel ik het ietsjes anders bekijk is dit een helder antwoord. +1
Naar mijn mening is het grootste gevaar dat je de controle over je eigen leven kwijt raakt. Ga maar na:

Stel dat je contact maakt met een geest. Het is voor jou onmogelijk te beoordelen of het een goede of een slechte is. Ook slecht kan zich erg goed voor doen. Denk alleen maar aan het spreekwoord "De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen."
Het risico dat je onder verkeerde invloed staat is aanmerkelijk.

Maar uitgaande van een meer rationele gedachte dat geesten helemaal niet bestaan, dan houdt dat in dat toevalligheden en willekeurige droombeelden invloed op je leven kan hebben. Je stopt als het ware met zelf nadenken. Dat kan nooit tot iets goeds leiden.

In het ideale geval bestaan geesten daadwerkelijk en tref je een goede, maar in alle andere gevallen zijn er grote risico's aan channelen.
Maar wat je ook doet: blijf zelf nadenken bij je beslissingen !!! JIJ bent verantwoordelijk voor JOUW leven !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het boek zelf is geen handleiding hoe het te moeten doen.
Het legt alleen uit, hoe het mogelijk in elkaar zit en wat je wel en wat je zeker niet moet doen.
Want zoals met zo veel van dit soort zaken, kan je zelf niets en ben je afhankelijk van ' gene zijde' of er iets gebeurd.
Je stelt hier, dat je bang bent te gevoelig te zijn.
Te gevoelig voor wat?
Ik proef hier angst uit.
Onzekerheid.
Bang dat het misschien uit de hand kan lopen.
Je er geen controle meer over hebt.
Koop het boek maar rustig, dan krijg je in ieder geval wat inzichten wat er zou kunnen gebeuren.
En verders is het een lange weg te gaan, voor een mogelijk resultaat, maar ook dat is nog de vraag.
Velen willen tegenwoordig die kant op, maar weinigen behalen resultaat.
Wil je echt wat bereiken, ga dan eerst terug naar jouw basis, naar je eigen Ik, naar je nulstand.
Daar is je vertrekpunt.
Nu wil je halverwege ergens opstappen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Wil je echt wat bereiken, ga dan eerst terug naar jouw basis, naar je eigen Ik, naar je nulstand." Uhhh.... hoe doe je dat ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Taimen Ieder mens is gevormd door zijn erfelijk deel van zijn karakter+ de omstandigheden+ je opvoeding+ vaak ook nog een of ander geloof, + waarin je leeft en de dingen die je wil bereiken.
Dat is heel wat 'bagage'.
Door zo veel van dit soort zaken los te laten, kom je dichter bij je zelf, dichter bij wie je echt bent.
Dichter bij je eigen IK.
Ergens is dat je basis van waaruit je weer verder kan.
Pas dan kan je, je nederig en open opstellen.
Dat kan je vertrekpunt zijn ( je nulstand) om je verder spiritueel te gaan ontwikkelen. Zie het zo: je wilt graag auto gaan rijden en je buurman leert je auto rijden, na verloop van tijd denk je dat je al best al kan, pas dan ga je echt rijles nemen.
Pas nu blijkt, dat je buurman, je bepaalde dingen totaal verkeerd heeft aangeleerd , heel vervelend, want nu moet je eerst, wil je ooit je rijbewijs halen, als die verkeerde dingen eerst weer af leren, je moet dus terug naar je nulstand, je basis.
Pas dan kan je verder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zumvlieg In je reactie lees ik dat je het goed begrijpt.
Succes op deze lange maar wonderschone weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi Ed, terug gaan naar je "nulstand" zoals jij het noemt, is altijd een goed advies, waar je 't ook over hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoi Widar, ja helemaal waar, wordt enorm onderschat, de meeste weten niet eens wat het inhoud.
Kristal
11 jaar geleden
Goede uitleg Ed. +1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank je.