Wanneer is iemand paranormaal begaaft?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Paranormaal’ betekent: niet op natuurlijke wijze verklaarbaar. Wij mensen kunnen ruiken, proeven, voelen, horen en zien. Maar er zijn aanwijzingen dat we ook nog een zesde zintuig hebben. Soms ‘weten’ we iets, zonder dat daar een duidelijke verklaring voor is. Dat wordt vaak intuïtie genoemd, maar is het misschien niet meer dan dat? Paranormaal vermogen is namelijk veel breder dan hoe we het kennen van Char of Jomanda. Ook het aanvoelen van simpele dingen, die je eigenlijk niet kunt weten, kan als paranormaal bestempeld worden. Het aanvoelen van gevaar, bijvoorbeeld. Dieren hebben het ook, zo'n zuivere intuïtie. Bijvoorbeeld bij een vreselijke natuurramp zijn talloze dieren al van tevoren gevlucht. Of je erin gelooft is een tweede. Feit blijft volgens mij wel dat er een andere dimensie is waar wij nog niet echt kennis van hebben.

Als hij het antwoord op deze vraag al wist zonder deze te stellen..;-)

Wanneer die persoon meer informatie binnen krijgt dan via de gewone zintuigen mogelijk is.

Dat weten we niet, want dat is tot nu toe op deze aarde nog niet voorgekomen.

Je bent paranormaal begaafd wanneer je dingen kunt waarnemen, of dingen kunt bewerkstelligen, die volgens al onze kennis niet mogelijk zijn. Voorbeeld van het eerste: weten wanneer iemands opa is overleden, of hoe die opa heette, terwijl je die persoon of diens opa nooit hebt gekend. Voorbeeld van het tweede: telekinese. Tot nu toe is er nog nooit iemand gevonden die paranormaal begaafd is. James Randi is de bekendste zoeker naar paranormaal begaafden; ondanks tientallen jaren speurwerk heeft hij nog niemand kunnen vinden. Er zijn meer zoekers, bijvoorbeeld de Italiaan Massimo Polidoro, maar ook hij heeft nog niemand kunnen vinden.

Iedreen is paranormaal begaafd, alleen kunnen de meeste er niet mee omgaan. Wat het meeste voorkomt is de vrouwelijke intuitie en ook algemeen geaccepteerd en dat is nu het gekke van dit onderwerp, dit kan je ook niet wetenschappelijk bewijzen! Maar de meeste vrouwen weten wat het is.

iedereen heeft het wel, maar komt er uit op bepaalde momenten. Als je bijv. rust in jezelf hebt gevonden, kan je meer prikkels doorkrijgen en sta je er meer voor open. Mensen kunnen dingen voelen aankomen maar ook in je dromen als er dingen gebeuren en het later uitkomt. Het is niet zo als je 1 ding mee hebt gemaakt dat je gelijk paranormaal bent. Maar het begin is er en je kan het wel trainen. Je kan ook paranormaal zijn als iemand binnenkomt en je accuut pijn in je buik, hoofd of wat dan ook krijgt en als je het er over hebt die persoon zal vertellen dat deze de hele dag al last heeft van hoofdpijn.

Zo simpel: als iemand niet normaal begaafd is, dan suggereert hij/zij vaak paranormaal begaafd te zijn. "ik heb de gave' hoor ik wel eens zeggen.

Ik wil er niet teveel over zeggen . Paranormale gaven manifesteren zich op verschillende manieren , meestal onbewijsbaar. Toch zal voor de waarnemer van die manier duidelijk zijn dat het waargenome "significant" anders is. Toegevoegd na 13 uur: Ik bedoel daarmee te zeggen dat voor de waarnemer de verkregen informatie als "anders" wordt ervaren. Meestal is er een grote verwondering over de paranormaal verkregen indrukken .

Als hij helder weet en ziet. Je ziet op het moment dat er steeds meer kinderen komen ( kristalkinderen) die deze gave bezitten. Zij zijn hier met een opdracht, om de mensheid te begeleiden naar een betere tijd.

Als iemand iets ziet wat anderen niet zien, als iemand iets hoort wat anderen niet horen, als iemand voelt wat anderen niet voelen, als iemand ruikt wat anderen niet ruiken, als iemand proeft wat anderen niet proeven, als iemand weet wat anderen niet weten, als iemand iets kan doen wat anderen niet kunnen doen, zou er sprake kunnen zijn dat die persoon paranormaal begaafd is...

Heel kort door de bocht: als ik een snoepje eet dat niemand anders eet, en ik proef dat snoepje, dan is het normaal. Als ik geen snoepje eet en ik proef toch een snoepje, dan is dat abnormaal. Als iemand anders een snoepje eet en ik niet, en ik proef dat snoepje, dan is dat paranormaal. En tenslotte, als ik een snoepje proef dat ik niet eet en kan vertellen wie het snoepje wel eet, dan ben ik paranormaal begaafd. Dan nu de scepticus... Die zal zeggen dat geurstoffen ook smaak op kunnen roepen en dat ik onbewust kan merken waar heel subtiele geurstoffen vandaan komen. Of dat de kans dat iemand een snoepje denkt te ruiken en iemand aanwijst die net een snoepje eet bestaat, en dus weleens moet voorkomen. Dat het veel vaker voorkomt dat dit niet zo is. Weg is mijn paranormale gave, volgens hem. Maar daarmee is het fenomeen niet weg dat mensen iets ervaren dat andere mensen niet ervaren. Wij mensen kunnen vaak veel meer, dan dat we zelf soms kunnen geloven of verklaren. En we ervaren soms prikkels die niet van onze gebruikelijke zintuigen vandaan lijken te komen. Soms lijkt de oorsprong van die prikkels extern te liggen, van iemand of iets anders vandaan te komen, soms lijkt het alsof je veel gevoeliger bent voor bepaalde prikkels of indrukken. Je kunt daar het label paranormaal aan hangen. Ik denk dat je "gewoon" inderdaad prikkels van anderen kunt overnemen. Mirrorneuronen zijn daar een voorbeeld van. Hoe op lange afstand communiceren (als bij telepathie) zou werken, vind ik een moeilijke. Ik heb daar voorbeelden van gehoord die me nog steeds bezighouden. Sommige paranormale zaken zijn volgens mij goed wetenschappelijk te verklaren. Ik zet paranormaal expres niet tussen aanhalingstekens, omdat ervaringen niet minder speciaal worden zodra je ze kunt verklaren. Zodra je iets paranormaals verklaart, is het niet meteen normaal, want het blijft dan een manier van waarnemen die niet iedereen even sterk heeft ontwikkeld. Begrijpen waar het vandaan komt kan wel helpen om anderen zich te laten ontwikkelen. Of om overprikkelde mensen af te schermen. Het lijkt me goed als we hier op GoeieVraag vanachter de barricades zouden komen en goed naar elkaars inbreng op dit gebied zouden luisteren. We kunnen denk ik een boel van elkaar leren.