Ik kom er nooit achter als persoon en ik weet het nu al als mezelf...

Ik weet niet wat ik ben, ik weet alleen dat ik ben... Door je dat te realiseren, ben ik wie ik ben... En dat is niet persoonlijk, dat is eenheid...

Ik was er altijd en nooit niet...

Maar door te realiseren dat ik als persoon niet best, en sterf als persoon, dan pas komt er iets anders, maar dat weet niemand... Net zoals het zaadje moet sterven om een boom te worden... En wij zijn allemaal zaadjes, dus niemand weet het om een boom te zijn...

Dank je wel voor het stellen van deze vraag... +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Slijmerd

Andere antwoorden (9)

Door naar het innerlijke kind in jezelf te luisteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt er vanaf wat je bedoelt met "wie ik ben". Je kunt gewoon het best veel aan introspectie doen, dat betekent dat je veel nadenkt over jezelf. Over je daden en gedachten, en daar conclusies uit trekt omtrend jezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt aan je auto. Want jij bent alleen maar de chauffeur.
(Dat is mijn favoriete metafoor)
Met andere woorden: Wees maar blij dat de kilometerheffing niet doorgaat!
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Oei, nu durf ik niet meer te zeggen waar ik in rijd... :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh..Wij hebben ook een hele grote auto, maar dat wil niet zeggen dat andere dingen klein zijn hoor Loenie;-P @awm..Zeg het eens;-)
Niet te veel over nadenken, maar sommige dingen moet je uitproberen zoals je hobby's, je cursus enz enz. En door dingen te doen weet je vast wel, wat of wie je daadwerkelijk bent...

succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
spiritueel moet je niet willen isoleren.
het is goed jezelf helemaal te leren kennen, en daarnaar te handelen.
dat geeft eenduidigheid en rust in je leven.
14 jaar geleden
Door te beseffen dat je muurtjes hebt opgebouwd om je te beschermen. Dat je je keuzes in je leven hebt gemaakt om waarschijnlijk anderen een plezier te doen.

Breek die muurtjes af, vind jezelf achter deze bescherming, maar je eigen keuzes en schud alle controles die anderen over je hebben van je af.
Daaronder, diep daaronder zit jij, je werkelijke zelf. Wordt verliefd op diegene.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar kan je zelf niet achter komen, pas als jij er klaar voor bent, zullen hun het je laten weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door jezelf te zijn, en alle verborgen mechanismes te elimineren.
Als je al die laagjes eraf pelt, kom je bij je ware ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door veel te lezen en veel te praten met mensen in wie je vertrouwen hebt.
Door jezelf heel veel vragen te stellen, zoals klopt het wat men zegt, wat ik hoor, wat ik lees. Voelt dat goed? Kan ik er iets mee?