Zijn er gevaarlijke Christelijke fundamentalisten in Nederland actief?

En dan echt mensen die door de staat in de gaten worden gehouden en daadwerkelijk een gevaar vormen.

En wie zijn dat?

In Amerika heb je ze wel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie

Antwoorden (5)

ik denk dat dat onziin is.
hier gebeurt dat niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nog nooit op tv gehoord of gezien...dat er Christenen, Katholieken, Protestanten, Luthersen, Jehova's, Joden zijn, die zich behangen met bommen en zichzelf opblazen in een warenhuis....
Of die dreigementen uiten naar andere Gelovigen cequ ongelovigen.
Misschien dat het in de 17e en 18e eeuw meer voor kwam.
Wij zijn inmiddels zover door geevolueerd...dat we niet meer zo barbaars zijn en nu pratende trachten dingen op te lossen in plaats van erop los te rammen.
Dat noem ik meer Neanderthaler gedrag...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nog nooit van gehoord en ook niets van gemerkt, maar ja wat niet is kan nog komen.
ook de moordenaar van Pim Fortuijn was op zijn manier een fundamentalist al was het dan geen christelike (voor zover ik weet).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Christendom is met zijn tijd meegegaan, en voor velen is de bijbel een prachtig inspirerend boek, waar veel goede informatie is weg te halen, maar niet meer voor 100 procent wordt nageleefd.
Dus is de kans vrij klein dat er Christelijke fundamentalisten actief zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, die doen niets gevaarlijks. Ze zijn hoogstens lastig voor homo's en vrouwen die abortus willen.