hoe zijn de bijbel/koran/Tenach ontstaan?

want in die tijd hadden ze geen papier uitgevonden dus hoe konden ze weten dat,dat boek door god was geschreven??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en hoe zit het dan met die Arabische tekens? of de Hebreeuwse tekens?? want ik neem aan dat die boeken niet in het chinees werden geschreven??

Antwoorden (2)

Deze geschriften zijn gewoon door mensen geschreven. Het is niet uit de lucht komen vallen.

Papier was er al toen het werd geschreven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Koran is pas in de zevende eeuw na C. geschreven, de Tenach o.a. in het Aramees.

Aramees zie afbeelding: