Waarom laat een God van liefde zoveel pijn bestaan?

Deze vraag is niet bespottend of vernederend bedoelt. Maar ik zou graag willen weten hoe jullie hierover denken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vraag is al geweest. Kijk in het archief. Ik heb hem toen al beantwoord.

Het beste antwoord

Het is de mens zelf....die dat elkaar aan doet. Niet God.
En ook niet in opdracht van Hem. Dat is geheel zijn wens en wil niet.
Wat er allemaal gebeurd qua geweld. Zou God hier blij mee zijn? Met wat Hij ziet?
Zou dit zijn wens zijn?
Vast niet. Als je in Hem gelooft en doet wat zijn wensen zijn...gaat het goed met je. Doe je dat niet...en blijf je roven, mishandelen etcetera...dan blijf je pech houden. Keer op keer. Je betaald meestal gelijk terug voor je wan en misdaden. En soms krijgt iemand pas zijn straf als hij tussen de 80 en de schijndood is....Wat je een ander toe wenst...krijg je zelf 3-voudig terug. Bij goed krijg je goed terug. En bij fout krijg je fout terug. Het is de mens die omhoog gevallen is ...en zich God waant...wannneer hij veel geld heeft...Dat doet die mens zelf....En hoogmoed komt voor den val...Wie kapsones heeft of arrogant is...zal nog eens heel hard op zijn gezicht kunnen vallen. Zodat die dat afleerd om zich zo te gedragen.
De mens veroorzaakt de pijn....bij een ander mens.
Dus de mens zou zelf eens tot inkeer moeten komen...en nadenken...over zijn eigen gewelddadige gedrag...zodat hij ermee kan ophouden en zijn hersens eens kan gaan gebruiken voor de verandering.
Die hebben we niet voor jan met de korte achternaam..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Omdat God geen bemoeial is. Onze vrije wil en eigen verantwoordelijkheid zijn het hoogste goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ha volgens mij kun je een god vergelijken met een mens

terwijl een mens door de tuin loopt ziet hij al het moois om zich heen ........ maar ondertussen vreten de insecten elkaar op in doodstrijd

een "god" kan maar een handjevol mensen redden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik stel een tegenvraag, waarom laat de mens het toe om elkaar en zichzelf zoveel pijn te doen.
Dan heb je het antwoord.
De wereld en de mens zijn perfect geschapen, om elkaar lief te hebben, en elkaar op te bouwen en te ondersteunen.
De mens heeft een keuze, elke dag weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien als al die kerken er niet geweest waren,
al die religies, al die boeken, al die verhalen die elkaar tegenspreken, misschien dat dan de god van liefde een kans zou hebben gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onthoud dat god alle goede dingen heeft gegeven. Zonder God geen verliefdheid, geluk enz
niet echt een antwoord maar goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
God heeft alle middelen gegeven voor een prachtig wereld. Haar mooiste creatie is de mens. De mooiste wat de mens heeft is vrije wil. Door vrije wil te hebben zijn de mensen de evenbeeld van god in de materieel wereld. Als god zou bemoeien in wat de mens doet was het afgelopen met vrij wil en de hele schepping was niets waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bovenstaande vraag is voor mij de reden om aan te nemen dat er geen God is. Anders zou hij het -in mijn beleving- heel anders aanpakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is het bewijs dat er geen godje bestaat en als hij bestaat is het een egoïstisch + sadistisch mannetje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij hebt zeker nooit de Bijbel gelezen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Godzijdank niet ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blasphemie ! Hersencel !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie de feiten en zeg dan wat ik er van vind.
Tja dat kom omdag adam en/of eva van de verboden vruchten hebben gesnoept. Als ze dit niet hadden gedaan was er ook geen pijn geweest. Waarheid van de bijbel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
God is groot wij begrijpen hem niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi +
Die pijn is veroorzaakt omdat de mens de duivel ging volgen ipv God.
God belooft redding door Zijn Zoon Jezus. Eens zal het goed komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Ik citeer een thema van een liedje uit Afrika: ( vertaald)

" Iedereen die zich onder God's hoede bevindt, leidt een probleemloos leven, maar helaas, bevindt niet iedereen zich onder God's hoede ".

Toegevoegd na 2 minuten:
Kandia Kouyaté- Kandali

www.youtube.com/watch?v=VBNimc4Cntc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet zo dat je dan automatisch een probleemloos leven krijgt. Wie heeft dat nou? Ieder heeft zijn eigen zorgen. Maar je kan wel troost vinden bij God.
toen God de aarde schiep was het gezellig rustig
toen schiep hij eerst Adam maar die verveelde zich behoorlijk in de tuin van Eden
dus gaf hij hem wat te doen, hij nam een ribje weg van Adam onder algehele narcose want zo staat het geschreven God bracht Adam in een diepe slaap
toen kwam Eva beide waren volmaakt
leuke vrouw maar niet al te slim en nam Adam mee naar een boom waarde appeltjes hingen waar ze niet van mochten eten nu de regel werd verbroken en samen namen ze toch een hap dus werden ze onvolmaakt
en toen begon de ellende
God is een God van liefde
het is de onvolmaaktheid die mensen hebben gemaakt tot wie ze nu zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mens heeft nog altijd de vrije keuze om te doen wat hij/zij wil in dit leven.

God kijkt zeg maar toe; maak jij de goede keuze of niet

Het leven is 1 groot test...