Hier gaat de klok van de oude protestantste kerk altijd om 21 uur, waarom?

Toegevoegd na 31 seconden:
Iemand die ik ken heeft het over een papuurtje, maar daar kan ik op internet niet veel van vinden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
2.6K

Het beste antwoord

De klok van de Nederlands Hervormde Kerk in Terborg luidt iedere avond om 21:00 uur. Dit is de zogenaamde papklok. In het verleden was dit een teken om naar huis te gaan omdat de poorten van de stad gingen sluiten. In die tijd aten veel mensen 's avonds een bord pap, vandaar de naam papklok.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

http://www.oudzelhem.nl/gebouwen/lambertikerk/omschrijving_historie2.htm

Hier kun je er wat over lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat ik wel eens gehoord heb is dat idd de papklok
vroeger werd er dan nog pap gegeten en dan was het bedtijd