moge Islamitieten een mug dood slaan? In de koran staat: Gij zult niet doden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
8.3K

Antwoorden (14)

Neen. Dit mogen zij niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat staat ook in de Bijbel! Wie slaat nou geen mug dood dan? Die Noach had die twee muggen nooit mee moeten nemen op zijn ark.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de bijbel staat hetzelfde. Als er staat dat je niet mag doden worden daar mensen mee bedoeld.
Het dubbele is dat er heel veel andersdenkende mensen zijn vermoord omdat ze anders waren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk, iedereen mag een mug doodslaan... Je mag sowieso alles doen wat je wilt van vrijwel al die religies, als je maar om vergiffenis vraagt als het puntje bij paaltje komt...

//
Zou wel zuur zijn als je de toegang tot de hemel wordt geweigerd omdat jij eens een mug hebt doodgeslagen, het zal er niet erg druk zijn dan daarboven...

//
Je hebt overigens wel een een stroming in India met een overmatig respect voor een-celligen en kleine insecten en dus heel voorzichtig over straat gaan teneinde geen miertjes te vertrappen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de bijbel staat het ook.
Daar staat ook in: keer hem je andere wang toe, maar ik pas wel op.
Laat de mug zelf eerst maar eens de bijbel lezen, staat ook een ander stukkie in: "Gij zult niet begeren uw's naasten vrouw nog zijn diensmaagd, nog zijn os nog zijn ezel, nog iets wat van uw naaste is."
Het bloed is van mij, een naaste van die mug!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En van Uw naastens aapje blijf je helemaal met je pikkes af!
73e gebod van La Momma!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
73e gebod? Ik geloof dat ik de eerste 72 dan gemist heb. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zuster in La Momma,gaat henen en leer alle 9875 geboden uit uw hoofd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeveel?
Grinnik: Als jij een boekwerk gaat schrijven met alle 9875 geboden, dan wil ik wel pogen ze in mijn knarretje te krijgen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle boekwerken betreffende La Momma worde door Jelle onze profeet geschreven en zijn verkrijgbaar bij de gerenomeerde ramshboekhandel De Slegte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
shit, ik las dus echt even gereformeerde ipv gerenomeerde..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lysdectisch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik lees altijd snel, soms te snel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hhahhaaaah grappig C4th
Ik wilde dat de Koranlezers het doden van andersdenkenden niet zouden belonen met de hemel en veertig maagden, of zoiets.
En dat ze ook hun zwakzinnige en/of gehersenspoelde kinderen niet zouden gebruiken om andersdenkenden te doden.
Anderzijds: we moeten daar doorheen. In de 12e eeuw waren de kruisridders ook geen lieverdjes.

Dus het niet doden geldt alleen voor de eigen groep, totdat er een Koranuitlegger opstaat die zegt dat het eigenlijk voor alle mensen geldt. En totdat wij allen alleen nog maar dieren doden die ons leven bedreigen of die wij nodig hebben om te overleven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Heb je de koran gelezen of neem je dat van moslim haters aan?
ik denk van wel, er zijn er genoeg geschapen dat ze je nog lastig kunnen vallen als je er een paar doodslaat, en Islamieten eten ook schapenvlees, dus ik denk van wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Staat ook in de bijbel en ik geloof dat er door geen groep meer gedood is dan de volgers van de bijbel en om nog minder relevante redenen als waarom je een mug dood slaat. De christen hebben het absolute record, dat kunnen de moslims nooit meer inhalen. Want anders dan de meeste mensen denken was de islam nooit zo gewelddadig in de door hen bezette gebieden, ze waren zeer tolerant naar andersdenkenden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het spreekt voor zich, gij zult niet doden.
Dus als je helemaal onder de vlooien zit moet je deze groep ook het leven gunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De koran of bijbel moet je niet zo nauw nemen.Er staan wel meer dingen in die niet kloppen.Zelfs de meeste invloedrijke imams verkondigen dat de "ongelovigen" vernietigd moeten worden.En zo heeft de bijbel ook wel iets verkondigd.
Ik hecht meer waarde aan een Suske en Wiske boek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
In de koran staat:'Roep de naam van Allah aan wanneer de offerkamelen geketend klaarstaan.En als ze op hun zij op de grond gedrukt worden.Eet van hen en geef hun vlees weg aan wie daarom vraagt en aan wie daar niet om vraagt.'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Islamieten eten ook vlees. Levend vlees kan je niet eten,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou zou ik er niet aan beginnen, maar is dat zo? Je kan toch een hap uit een levend wezen nemen en dan gaan kauwen? Vast niet erg gezond, omdat rauw vlees gevaarlijk kan zijn, maar het zou toch wel kunnen?
Nee dat mag niet. En zoals zovelen hebben aangegeven; de ander ook niet.

Ik doe het af en toe wel op momenten dat ik er heel veel last van heb, van muggen dan. Bij het "doden" zeg ik ter compensatie er wel altijd bij:

"Ik stuur je naar het licht".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Islamieten mogen van alles doodslaan, zelfs hun eigen vrouwen stenigen bij overspel. Wel eerst even ingraven hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Dit is niet het beeld van de Islam. Je kunt een religie niet judgen bij wat mensen van die religie doen. Dat klinkt misschien vreemd maar, volgens de Islam maakt iedereen zonden en is niemand perfect. Het is dan ook raar om een actie van een aantal mensen van de religie meteen vast te zetten aan de religie zelf. Dit beeld heeft u door de media gekregen en is onterecht. Elke religie heeft personen die slechte dingen doen, ook bijvoorbeeld het Christendom, maar daar wordt niet zo een beeld van gemaakt. Conclusie: hjb islamofoob
LeonardN
2 jaar geleden
De moslims die dat doen zullen dat anders doen vanuit de regels die de Hadith daarvoor stelt: https://nl.wikipedia.org/wiki/Steniging#Steniging_in_de_Koran_en_Hadith
"
Wel komt de straf tweemaal voor in een Hadith en door bepaalde fiqh is het opgenomen in de sharia met betrekking tot zina (overspel, ontucht en dergelijke). Om de straf te voltrekken, moet aan een aantal voorwaarden voldaan worden. Ten eerste moeten vier ooggetuigen de zina bevestigen. Ten tweede...
" Als christenen "slechte" dingen doen, en ze doen dat met een relevant bijbelvers erbij, ligt de schuld dan bij die christenen of bij de religie die die praktijken voorschrijft?