Zijn er in Nederland, naast Jehovah's, nog andere religieuze groeperingen die langs de deur gaan?

In de VS gaan bijvoorbeeld de Mormonen/LDS ook langs de deur. Zijn er in Nederland ook nog andere groeperingen?

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik bedoel: met als doel om je te bekeren, dus niet voor geldinzameling, etc.

12 jaar geleden
in: Religie
3.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deurwaarders? Of is belasting betalen geen geloof?
bamibal
12 jaar geleden
Ik geloof van niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn er wel die er niet in geloven in de zin van: Ik doe er niet aan mee =)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik geloof dat ik helemaal geen aanmaning heb gekregen bij de post, hoe komt uw daarbij?;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijzondere minnen, mensen die beweren dat er een bepaald soort of meerdere soorten geloven langs hun deur komen worden niet geloofd?
bamibal
12 jaar geleden
@MrTomaat: Het zal wel aan het onderwerp liggen. Sommige mensen zijn daar erg gevoelig voor en voelen zich snel beledigd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beste bamibal, wij, Jehovah's Getuigen, gaan niet bij de mensen langs 'om ze te bekeren'. Wij kunnen iemand niet bekeren, iemand kan alleen zichzelf bekeren (= omkeren) als hij/zij daar voor kiest.
Ja, in Nederland zijn wij wel de enige groepering die langs de deuren gaat om te prediken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er wordt zo'n beetje met vanalles van deur tot deur gegaan,maar het zijn alleen Jehovah's Getuigen die ,jawel,wereldomvattend 'Gods Koninkrijk' prediken als de enige hoop voor de mensheid .
Dit in opdracht van Jezus Christus: (Mattheüs 24:14) En dit goede nieuws van het koninkrijk zal op de gehele bewoonde aarde worden gepredikt tot een getuigenis voor alle natiën, en dan zal het einde komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Bijbelonderzoekster;"Ja, in Nederland zijn wij wel de enige groepering die langs de deuren gaat om te prediken." De mormonen van de heilige der laatste dagen komen zeker ook aan de deur, om het getuigenis van Christus. Misschien niet zo vaak als de JG, maar dat doet er niet toe.

Het beste antwoord

een leuke vraag!

als bij mij thuis op een zaterdag morgen wordt aangebeld denk ik direct dat het de jehova getuigen zijn, als het een andere groepering zou zijn zou mij dat vreemd overkomen.

maar er zijn verschillende andere godsdiensten die ook het zogenoemde goede nieuws bekendmaken weliswaar op een andere manier dan de jehova getuigen en de mormonen.
zowel de evangelische kerk en de pinkstergemeente hebben een vorm van huisbezoek en een Bijbelstudie programma.
ook de Stichting STEVAN doet een grootschalig evangelisatiewerk, gemeente van Christus kan ook bij je deur aankloppen nadat je je hebt ingeschreven een bezoek te willen ontvangen.

een voorbeeld uit het Buitenland (Roemenie) vestitorul inparatiei lui Iehova (verkondigers van jehova en zijn koninkrijk) zijn een van de vele splinter bewegingen die zich hebben afgescheiden van de jehova getuigen, en die ook langs de deuren gaan met het voor hen goede nieuws. (zie de link)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit klopt, je hebt ook broeders in christus (christaldelphians) en bijbelvorsers. http://bijbelvorsers.blogspot.com/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor die site!!

Andere antwoorden (3)

Ik kan me, van ruim 20 jaar terug, herinneren dat er Mormonen aan de deur kwamen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vrijwel alle religieuze groeperingen in Nederland doen dit. Met vooral als doel om geld binnen te halen. Je hebt natuurlijk de kerkbalans. Maar ook komen ze vaak collecteren, of verkopen ze oliebollen, kaarten, rookworsten enz enz. Dit doen ze dan voor zichzelf (voor een kerk/moskee, aankleding van het gebedshuis, een jongerenkamp enz enz), soms doen ze het ook voor goede doelen die ze ondersteunen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. Die kaarten zie ik een aantal keer per jaar voorbij komen.
bamibal
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar dat is wel wat anders dan langs de deuren gaan om te prediken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi bijbelonderzoekster, de toevoeging stond nog niet bij de vraag op het moment dat ik dit antwoord gaf dus wist toen niet dat daar niet naar gevraagd werd.
Hier in de wijk komen naast Jehova's Getuigen ook Mormonen aan de deur en nog een andere Christelijke 'groep', maar ik weet niet hoe die heet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha, dus toch wel! Hier niet. Maar misschien gebeurt dat in de 'grote steden'.