Valt Israël onder de Arabische wereld?

Als het over de Arabische wereld gaat, denk ik vaak aan Islamitische landen in het Midden-Oosten, maar klopt dit wel. Valt Israël ook onder de Arabische wereld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
2.3K
Amadea
12 jaar geleden
Israël wordt gerekend tot Europa als je kijkt naar reisverzekeringen en het Eurovisie Songfestival!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, inderdaad!

Het beste antwoord

Arabisch is in de eerste plaats een taal die weliswaar in grote delen van het Midden-Oosten wordt gesproken maar lang niet overal. Om te beginnen inderdaad in Israël wel door de Palestijnen maar niet door de Joden maar ook in grote delen van Irak is Arabisch niet de eerste taal, terwijl ook Syrië een Koerdische minderheid heet. Ook in Afghanistan en Iran wordt geen Arabisch gesproken, kleine minderheden daargelaten. De Koran is weliswaar in het Arabisch geschreven maar de islam is ook buiten Arabisch sprekende landen wijdverbreid. Je kunt dus niet zeggen dat het Midden-Oosten gelijk is aan de Arabische wereld maar evenmin dat die wereld hetzelfde is als de Islamitische landen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Neen, Israël valt niet onder de Arabische wereld.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het mag dan wel omgeven zijn door Arabische, Islamitische landen, zelf is het dat niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het oorspronkelijke Joodse volk wel zo nauw verwant was met zijn buren dat we dat Arabisch zouden kunnen noemen, maar sinds die tijd hebben de Joden te veel verbanden aangegaan en hebben er huwelijken plaatsgevonden met mensen van andere afkomst of waren er bekeringen tot het Joodse geloof dat je het volk van Israël nu niet meer als een echt Arabisch volk kan zien.
In de huidige politieke situatie is DNA-onderzoek om een verband tussen bevolkingen te bevestigen ook moeilijk uit te voeren.

Zie ook link: http://deisraellobby.blogspot.com/2010/12/dna-onderzoek-wijzigt-joodse.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de Arabische bevolking groeit snel. verwacht wordt dat binnen enkele jaren de Palestijnse bevolking de overhand zal nemen qua aantal.
Israël is een mix tussen Europa en USA.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ten eerste Europa is 100% azië!!! Dat heb ik me laten vertellen door onze nederlandse gids die in israel woont. Het valt onder een Arabische cultuur. Ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rare gids. Raar antwoord.