Op welke datum is paus Leo XIII begraven?

Ik maak een overzicht van pausen in de 20ste eeuw. Wie weet op welke datum paus Leo XIII (overleden op 12 juli 1903) is begraven?

Toegevoegd na 6 minuten:
Herstel: overleden op 20 juli 1903

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie

Het beste antwoord

Leo XIII stierf op 20 juli 1903 (gedocumenteerd de oudste paus in de geschiedenis) en werd opgevolgd door Paus Pius X.
Zijn grafmonument werd door Giulio Tadolini gemaakt en is te vinden in de St.-Jan-van-Lateranen te Rome.
Maar eerst werd hij voorlopig bijgezet in de St. Pieter. Van woensdagavond 22 juli tot de zaterdagmiddag lag hij daar ter bezichtiging.
Op zaterdagavond 25 juli begon om 7 uur de plechtigheid van de bijzetting, en die duurde tot kwart over negen.
Wanneer hij van zijn tijdelijke graf naar de tombe in de St. Jan van Lateranen werd overgebracht kan ik vooralsnog niet vinden.

Toegevoegd na 8 minuten:
Gevonden: op 22 oktober 1924.
Amadea