Wat is de zienswijze van moslims over Xenotransplantatie ?

Xenotransplantatie is de transplantatie van organen, weefsels of cellen van de ene soort naar een andere.
Bijvoorbeeld van varkens naar mensen.

Een hartklep is dood materiaal net als nagels en tanden.
Er leven geen cellen meer in.
Varkenshartkleppen worden al routinematig gebruikt om mensenharten te repareren.

http://www.biomedisch.nl/tekst/xenotransplantatie.php

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over dit soort zaken, evenals over bloedtransfusie, wordt verschillend gedacht.

Het beste antwoord

Niet alle moslims hebben dezelfde zienswijze. Verschillende gezaghebbende geleerden komen tot verschillende conclusies, varierend van een absoluut verbod tot "toegestaan indien levensreddend".

Grappig is eigenlijk dat de islam de naam heeft dogmatisch te zijn, maar in de praktijk ook pragmatischer kan zijn dan het christendom.

Dit artikel geeft een goed inzicht in de zienswijzen binnen het jodendom en de islam:
http://www.religiondispatches.org/archive/science/4782/can_a_pig_heart_be_kosher/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt sherpa voor je antwoord. een + en