Hoeveel en welke kardinalen verloren onmiddellijk hun stemrecht op een conclaaf door de motu proprio Ingravescentem aetatem van 21 november 1970?

Toegevoegd na 23 uur:
Dit is geen raadsel. Ik wil een overzicht maken van de kardinalen van de 20ste eeuw.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie

Antwoorden (1)

Helemaal niemand.
Het is slechts een oproep om vrijwillig de taken neer te leggen bij het bereiken van een bepaalde leeftijd. Bij 70 jaar voor de lagere rangen [bischoppen en priesters], 75 voor de hogere.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is het zeker niet. Bisschoppen zijn verplicht met 75 hun ontslag aan te bieden, maar kardinalen hebben altijd stemrecht tot 80 jaar, maar dat is pas zo sinds 1970. Maar toch bedankt voor de reactie en het meedenken.