Als we allemaal kinderen van God zijn, wat maakt Jezus dan zo bijzonder?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.2K

Het beste antwoord

Jezus leefde ook als zoon van God en wij kunnen of durven dat niet...

Hij was de eerste en sindsdien is er nog geen enkele die hem dat nadeed...

Is dat niet bijzonder?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

We zijn geen kinderen van God. We zijn in zijn gelijkenis geschapen. Even anders. Volgens de christelijke dogma is Jezus de zoon van God. En hij is gestorven voor de zonden van zijn medemens. God offerde zijn zoon voor ons op... Dat maakt hem bijzonder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals ik het begrepen heb: Wij zijn allemaal kinderen van god in overdrachtelijke zin; Als in: Indirect geschapen door god. Jesus wordt gezien als de directe zoon van god, en door sommige stromingen zelf een onderdeel van god (Zie de heilige 3 eenheid: God, Maria en Jesus, allemaal een door god)

Toegevoegd na 7 minuten:
Tja.. Daar ga ik dan weer onderuit zonder kerkelijke opvoeding..: God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest zijn de heilige drie eenheid..
zoals hieronder door hansv genoemd..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen zijn de dienaren van GOD.
En Jezus is profeet voor Christenen, wordt ook gezien als zoon van GOD...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor Christenen is Jezus de zoon van God én God (heel vaag)
Volgens christenen en in simpele bewoordingen:

In het oude testament moest men zich aan heel veel regels en wetten houden om bij God ‘in genade’ te komen en te blijven om het zo maar eens te zeggen. Je zonden kon je kwijtraken door het op een ‘zondebok’ te leggen en die de woestijn in te sturen.

Jezus is gekomen en gestorven als ‘zondebok’ voor de mensheid. Daarmee zijn er ook een heleboel wetten en regels uit het oude testament komen te vervallen omdat Jezus die in èèn keer en voor altijd al voor de mensheid heeft vervuld.

Daarom is Jezus -voor christenen- zo bijzonder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij leerde dat het echte leven eeuwig is en dat je daar komt door de fysieke dood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben geen kind van God, dus je stelling klopt niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt we zijn allemaal kinderen van God, maar Jezus was net als sommige anderen al heel ver met z'n ontwikkeling, hij was als het ware al een groot kind. En wij zijn nog maar klein, wij moeten nog erg veel ontwikkelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij zijn mensen van de wereld.Ze zeggen niet voor niets wereldmensen? Van Mars zijn het marsmannetjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jezus is mens geweest meer is tegelijk ook de zoon van God God Jezus en de Heilige Geest zijn apart en toch ook samen 1 persoon om het zo te zeggen. Hij kwam op aarde leefde en was echt mens uitgenomen de zonde want Hij was en is zonder zonden. Wij hebben het zelf verprutst in het paradijs adam en eva wilden als God gelijk zijn daarom aten ze van de verboden vrucht maar dat had de duivel hun verteld maar dat was een leugen de duivel wil mensen met hem mee sleuren in de ondergang want hij weet dat God hem heeft verslagen. de duivel is zeer machtig maar God is almachtig. God heeft Jezus naar de aarde gestuurd en Hem opgeofferd voor onze zonden. wie in Hem gelooft zal eeuwig leven.