Misschien waren het wel negers... Dat staat niet vermeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar als het negers waren, waar komen de blanken dan vandaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha, die is sterk ! Glorix ?
Die zijn naar het zuiden getrokken en hebben door al die zon daar een bruinere huidskleur gekregen.

Toegevoegd op 10-06-2009 00:33:15
... dat geloofde ik als klein kind toen ik nog niet kon lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de bijbel letterlijk wil nemen, dan verdrink je in subjectiviteit en tegenstrijdigheden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er waren waarschijnlijk een heleboel Adams en Eva's, hoe vreemd dat ook lijkt.
14 jaar geleden
staat niet vermeld maar de koraan heeft er wel een uitleg over.
het gaat dan over een engel die steeds terug keerde naar de aarde om aarde mee naar boven te nemen zodat ze konden blijven creëren. op een dag ging de engel niet meer precies naar hetzelfde gebied waar hij begon. de koraan zegt ook dat de engel nog gewaarschuwd is voor het feit dat hij zijn aarde niet op dezelfde plaats haalde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is 't niet Koran?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jep Koran maar ik snap nog steeds niet waar de negers vandaan komen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mmm/edo ik twijfelde er al aan
@deboender sommige delen aarden die hij mee naar boven nam waren donkerder dan de aarde die hij eerst mee naar boven nam.
De Hof van Eden lag in elk geval in Irak, dus zo spierwit zullen ze ook niet geweest zijn. Maar het scheppingsverhaal heeft natuurlijk geen ene drol met evolutie te maken, speelt zich af in een andere tijd en is zelfs door de meeste christenen (uitgezonderd wellicht enkele fundamentalisten) als symbolisch verhaal geaccepteerd.

Maar goed, als je in die lijn verder wilt heeft de bijbel ook wel een soort van verklaring voor de verschillende rassen:

Moet je een paar jaar verder inde tijd ; Noach (die van die boot) die had drie zonen. Toen ze na de zondvloed wer droge grond onder de voeten hadden en zich over de aarde verspreidden met uiteraard het doel deze zo snel mogelijk weer te (over)bevolken, werden zij de drie aardsvaderen van de menselijke rassen; Sem, Cham en Jafet.

Sem werd - voor de hand liggend - de stamvader van de Semieten, wat wij het 'arabische'ras zouden noemen maar het niet helemaal is (ook Joden vallen hier onder, vgl anti-semitisme), Cham van de zwarte medemens en Jafet van de indo-europese volkeren. Ik heb heel genesis er niet op nagelezen, maar weet dat er kwalijke takken in het christendom zijn die ergens ook nog een hierarchie in deze verdeling terug weten te vinden die blanken het recht geeft over zwarten te heersen ; dat type geschiedenis word je al helemaal niet vrolijk van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 van mij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van mij ook een +1
Icarus is uiteindelijk in Afrika geëindigd en heeft zwaar geblakerd het Negert volk geschapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de bijbelverhalen kwamen Adam en Eva uit het gebied rond de Tigris (Paradijs). In de buurt van Irak? Dan waren ze zeker niet blank. Wat een vooringenomenheid van de westerse beschaving om hun eigen blankheid op alles te projecteren. De eerste beschaving komt uit het midden oosten, niet uit het westen. Zelfs de evolutiebiologen menen (even simplistisch gezegd) dat de eerste mensachtigen in Afrika zijn ontstaan ;o)

Wat ik een leuke link vond is die over bijbelse plaatsen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal me eens. Ik las dat pas later. Haar antwoord is nog vollediger.
Ik denk dat het iets met evolutie te maken heeft. Ik denk niet dat de verhalen uit de bijbel accuraat zijn. Maar volgens het filmpje uit de bron, zit ik er helemaal naast. :-(

Toegevoegd op 10-06-2009 00:39:04
Ik denk dat ik mijn denkbeelden maar snel aan moet gaan passen, als ik dit filmpje mag geloven. :(

http://www.youtube.com/watch?v=urlTBBKTO68
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eject me hahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe dieper we graven, hoe meer ons geloof op de proef wordt gesteld. Lol ;o)
Misschien waren er ergens op aarde tegelijkertijd ook een Fatma en Habib. Of misschien klopt het bijbelverhaal gewoon niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De negers stammen (volgens de Bijbel) af van Cham.