Waar laten ze de voorhuid of wat doen ze er mee naar een besnijdenis?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
5.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht dat ze die opbakten met een uitje en wat knoflook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@stippel,dat doen ze alleen met placenta's, samen met fijngesneden rode paprika.

Antwoorden (8)

Prullenbak?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaat bij het medisch afval en wordt verbrand
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het vraagt mag je hem misschien wel houden als aandenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wordt wel gebruikt bij de behandeling van brandwonden. Zo'n klein stukje huid kan enorm uitgerekt worden en dienen als nieuwe huid voor een patient met brandwonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
't Schijnt heel goed te werken. Probleem met bijvoorbeeld huid van je been is dat het haar blijft groeien, ook niet erg prettig. Heb je in dit geval als het goed is geen last van...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat dan weer wel ja, eindelijk borsthaar is ook een optie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bel kroon!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha heb je andermans piel in je gezicht ghehe heb je soas op je wang
Kimath
13 jaar geleden
Hahaha :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha loenie hahaha ooo ik lig dubbel :-p
Bij brand wonden kunne ze een stukje van je luid pakken maar ook een voorhuidje je kunt het ver uit elkaar trekken dan heb je zo een heel stuk daar word het ook voor gebruikt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Joden begraven het. In andere gevallen in Nederland wordt het inderdaad als medisch afval gezien of er wordt stamcelonderzoek mee gedaan.

Even een leuk theologisch feitje: als het klopt dat Jezus (vzmh) naar de Hemel is opgestegen, dan is zijn voorhuid het enige tastbare dat is achtergebleven op aarde ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is absoluut onjuist dat een voorhuid bij het afval terecht komt, zoals velen hier vermelden. Bijna al het lichaamsmateriaal dat achterblijft na een bepaalde behandeling wordt bewaard. En een voorhuid is voor medici bijzonder waardevol.
Een voorhuid wordt onder anderen gebruikt voor het maken van kunsthuid om brandwonden of doorligwonden te genezen. Door het opkweken van één voorhuid, kunnen maar liefst 200 duizend eenheden kunsthuid worden geproduceerd ter grootte van zeven voetbalvelden. Voorhuid wordt ook gebruikt voor cosmetische toepassingen, zoals huidverjonging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de voorhuid wordt meestal onderzocht bij de patholoog om te weten waarom er fimosis was: lichen, chronische ontsteking?
Soms wordt de voorhuid, als de besnijdenis omloofsredenen gebeurt meegegeven. Maar dit is erg zeldzaam. Soms komt ie terecht bij het medisch afval.