Hoe doe je dat als je een christen bent om geen deel van de wereld te zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.2K
Kimath
13 jaar geleden
hoe kun je geen deel van de wereld zijn, je leeft toch op de wereld? ik snap de vraag niet helemaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bedoel je daar precies mee? Geen deel van de wereld?
Kimath
13 jaar geleden
@janstip: kun je het dan ook uitleggen aan de rest? want ik kan het niet volgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kimath dat is een tekst in de bijbel die zegt dat je geen deel van de wereld moet zijn ik snap niet hoe christenen dat doen vandaar de vraag

Het beste antwoord

Je kan het woord werelds hier ook gebruiken. Dat betekent dat je meer op de wereld gericht bent dan op het geestelijk leven. Dus als antwoord zal je als christen minder gericht zijn op het wereldse. En je meer in de religie verdiepen waar je als christen in geinteresseerd bent. Dan máák je wel deel uit van de wereld maar je bént deel van de geestelijke wereld.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dan wordt je kluizenaar of ga desnoods in een klooster.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ezech. 36:26-28 "26
Dan zal ik U een nieuw hart zal Ik u geven en een nieuwe geest in uw binnenste; het hart van steen zal Ik uit uw lichaam verwijderen en Ik zal u een hart van vlees geven.
27 Mijn Ruach zal Ik in uw binnenste geven en maken, dat gij naar mijn inzettingen wandelt en naarstig mijn verordeningen onderhoudt.
28 Gij zult wonen in het land dat Ik uw vaderen gegeven heb; gij zult Mij tot een volk zijn en Ik zal u tot een Elohiem zijn."

vraag God hier om en bid en lees je bijbel en je zal groeien

en vertrouw op het volbrachte werk van Jezus,en zoek omgang met je schepper en de rest komt van zelf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang je , wel of geen Christen-op deze wereld rondhuppelt ben je er een deel van. Of je wilt of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen deel van de wereld is dat er dingen zijn die mensen om je heen doen of belangrijk vinden, waar je als christen niet aan meedoet. Ook al vinden anderen het flauw of raar. Ook al maak je er geen vrienden door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen!

Ik vind het knap dat een groep gelovigen christenen, geen deel van de wereld proberen te zijn. Maar 100% zal dat nooit lukken. Of ze moeten op een stuk land met elkaar wonen, zodat ze geen contact hebben met "heidenen"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit betekent dat je je niet bezig houdt met aardse dingen, zoals uiterlijk, populariteit, trends, e.d. God zorgt er wel voor dat je daar niet mee hoeft te zitten. Daar mag je op vertrouwen.

"Indien gij dan met Christus opgewekt zijt, zo zoekt de dingen, die boven zijn, waar Christus is, zittende aan de rechter hand Gods." Kol. 3:1

Houd je dus bezig met je toekomst in de hemel. Aangezien het op aarde op het moment niet zo'n pretje is (relatief).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weten dat God je heeft uitgekozen en dat dit genade is van Hem. Verder je richten op Jezus en de leiding van Gods Geest zoeken en daarop vertrouwen.
God is groot en goed en leidt ook jouw in je leven, je hoeft alleen je hart te openen en leren dingen los te laten.
Hij houdt van je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een heel moeilijke en bijna onmogelijke opdracht. Hier zijn b.v. de televisie en internet ook debet aan. Maar ook lectuur en uitgaansgelegenheden e.d.
Het beste wat ik kan raden is: Geen telvisie en neem een gefilterd internet. (b.v. kliksafe.nl) en de radio kan je ook maar beter uit laten.