Waar in de Bijbel staat staat homoseksualiteit verkeerd is? En bestaan er in de Bijbel ook passages die juist het omgekeerde beweren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In het Nieuwe Testament is mij ook niets bekend over dit onderwerp. Volgens de link die ik gevonden heb over dit thema, bestaat in het Jodendom het etiket homo- en heterosexualiteit niet. Ieder mens heeft zijn verantwoordelijkheid ten opzichte van God en zijn naaste. Er zijn wel voorschriften om rein, oftewel gezond te leven. Ik heb even gezocht waar de reinheids en de kuisheidsvoorschriften staan. nl in het boek Leviticus. In Leviticus 18: 22 staat: En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, een gruwel is het. Ik wil wel aanbevelen het gehele hoofdstuk te lezen, en te bedenken dat hygiene in die tijd nog niet was uitgevonden, maar dat er wel ervaringen waren over ziekmakend gedrag. Het gedrag wordt dus veroordeeld, niet de persoon.

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/seksua...

Het is niet mijn persoonlijke mening, maar hier kun je het een en ander vinden tegenhomoseksualiteit. http://www.uwkeuze.net/Islaam%20Christendom/De%20Bijbel%20als%20getuige/Homoseksualiteit%20in%20de%20Bijbel.html Toegevoegd na 2 minuten: Johannes 13:23 zou je met wat goede wil en fantasie homo-erotisch kunnen duiden: "En een van Zijn discipelen was aanzittende in den schoot van Jezus, welken Jezus liefhad."

Homoseksualiteit kwam alleen ter sprake in het oude testament. Jezus repte er nooit een woord over. Waar in het oude testament weet ik niet precies, dan moet je even wachten totdat de Christelijke delegatie online komt. Ik denk dat je tot de morgenvroeg moet wachten gezien ik vermoed dat die allemaal al op bed liggen, op dit onchristelijke tijdstip ;)

Op deze site kun je een heleboel vinden van wat de Bijbel zoal zegt over homosexualiteit. Met name in het Nieuwe Testament laat Paulus zich in zijn brief aan de Romeinen 1:18-32 negatief uit over homosexualiteit.

Bronnen:
http://home.wanadoo.nl/inspiritus/christen...

Leviticus 18:22 en 20:13. En nee, niet zoiets wolligs als de daad afkeuren maar niet de persoon. Die versie hoor ik tegenwoordig wel vaker, blijkbaar is wat in de bijbel staat een inconvenient truth voor veel christenen. Op homoseksuele seks tussen mannen (ik ken geen plek waar vrouwen worden genoemd) staat in de bijbel de doodstraf.

Bronnen:
http://thebricktestament.com/the_law/homos...

je hebt hier allemaal sites, dus ik ga het kort houden: een van de bekendste zinnen (naar mijn idee) is: gaat heen en vermenigvuldigt u. dit gaat moeilijk naar mijn idee (alhoewel tegenwoordig is niks meer onmogelijk :])

in Romeinen 1 staat het volgende: 26.Daarom heeft God hen overgegeven † aan oneervolle hartstochten, want ook hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27. En evenzo hebben ook de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkaar ontbrand: mannen doen schandelijke dingen met mannen en ontvangen het gepaste loon voor hun dwaling in zichzelf. Genesis 2: 24 Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zich aan zijn vrouw hechten; en zij zullen tot één vlees zijn. lastig taalgebruik maar wat bedoelt wordt is duidelijk. zo zijn er nog andere teksten te noemen die duidelijk maken dat God het huwelijk met daarin seksualiteit bedoelt heeft voor man en vrouw

Lev 20:13 is vrij duidelijk: "Wie met een man het bed deelt als met een vrouw, begaat een gruweldaad. Beiden moeten ter dood gebracht worden en hebben hun dood aan zichzelf te wijten." Dit is onderdeel van de oude (Joodse) wet. Jezus zegt nergens dat homoseksualiteit een gruweldaad is en met de dood bestraft moet worden. Christenen die zich op de bijbel baseren inzake de afkeur van homoselsualiteit, baseren zich op het Joodse en niet op het Christelijke deel. Het zou hen veel Christelijker maken wanneer ze zouden zeggen: "Wij hebben onze naasten lief als onszelf."

Ik ben geen haar beter dan een homo, ik ben hetero maar ik mag ook niet met iemand anders zijn vrouw naar bed gaan,dat zou ik ook met de dood moeten bekopen. Ik heb wel de behoeftes om met elke mooie vrouw naar bed te gaan, ik mag het ook niet klaar.. Maar wat ik gewoon zie, constand als er een nieuwe tijd in de bijbel is bv handelingen 5 ananias en saffira, dat God de ernst van zijn verbond laat zien die hij met de mens sluit. zijn naam is er wel aan verbonden he,Als een van jullie morgen een bedrijf begint,en er is iemand die je naam besmet, en jou plan verpest wat jij met je bedrijf heb,wat er voor zorgt dat niemand jou meer serieus neemt dan ontsla je hem toch ook. Aan het begin van iets is het gewoon belangrijk dat het goed is,en er niet direct schuld op rust.. Ik hoop dat jullie dat begrijpen... Het volk israel moest een voorbeeld zijn voor de rest van de wereld. 2 miljoen mensen bijelkaar snap dat dan aan het begin van iets groots dat moest goed en duidelijk... Ik kan het verder niet uitleggen,pfff DE RESULTATEN WAREN GOED IRAEL OVERLEVDEN VELE ZIEKTES, WAAR VELEN BEZWEKEN OVERLEVDE ISRAÉL.. dAARVOOR WAS HET BEDOELT GEEN SMERIGHEID. REINHEID. GEBRUIK EVEN JE GEZONDE VERSTAND,IS TOCH OOK NIET NORMAAL,HET IS ZIJN POEPGAT. Toegevoegd na 8 minuten: Ik schrijf daar voor was het bedoelt,dat klopt niet..

Nee er zijn geen passages die anders beweren,dat ten eerste: Ten tweede ik ben geen haar beter dan iemand met homofiele gevoelens. Als ik met een vrouw van een ander naar bed ga is dat ook met de dood te bekopen. Ik heb ook behoeftes die niet goed zijn,bv dat ik met iedere mooie vrouw naar bed zou willen, ik mag het ook niet klaar. Wat je gewoon ziet in de bijbel,als God aan het begin staat van een nieuwe tijd waar zijn naam aan verbonden is, dat God wil dat het serieus genomen word. Als iemand een bedrijf begint er is binnen een week een schandaal op,word het moeilijk om nog serieus genomen te worden door anderen bedrijven. Israel diende ook als voorbeeld voor de rest van de wereld. Je ziet het ook in handelingen 5 ananias en saffira er breekt een nieuwe tijd aan,het begin moet goed en sterk staan in de opbouw van iets. Anders neemt niemand het meer serieus. Ik hoop dat jullie dat begrijpen.. God was op pad in het ouwetestament met 2miljoen mensen,met verschillende intenties,het moest geen zooitje worden.Het moest radicaal en het heeft zijn vruchten geleverd,Israel over leefde ziektes waar vele andere volken bezweken.

Romeinen 1:27 En evenzo hebben ook de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkaar ontbrand: mannen doen schandelijke dingen met mannen en ontvangen het gepaste loon voor hun dwaling in zichzelf. Leviticus 18:22 U mag niet slapen met een mannelijk persoon, zoals u met een vrouw slaapt. Dat is een gruwel. Leviticus 20:13 Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, – beiden hebben een gruwel gedaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen.