Wat is het plan van god?

Wat is de bedoeling van god met het scheppen van een inclopete aarde met dito bewoners. Voor de lol? En waarom in zes dagen waarom zo'n haast?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is jouw plan met deze vraag?
Waarom stel je deze vraag op dit tijdstip?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ik er nu aan dacht. Ik vroeg me af of er nog een reden achter zit.
Antoni
14 jaar geleden
We zijn er uit: "Het plan van God" is de titel van een boek. Kijk maar naar het antwoord van Oeroeboeroe. Klaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, voor de lol...

Antwoorden (12)

Een goddelijk wezen kan zichzelf niet scheppen (wet van behoud van energie). Het plan van God is een zaadje planten zodat er een ras van goden kan ontstaan. God is eenzaam in zijn grootheid, door de evolutie en ontwikeling zal het dominerend ras uiteindelijk de dood overwinnen en zelf goden worden om samen in Zijn koninkrijk samen te zijn. Ik wens de dolfijnen al het geluk, en ik hoop dat ze ons zullen herinneren in Hun grote dierentuin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de haast kan ik geen sluitend antwoord geven op je vragen. Wel vraag ik me heel snel af of de aarde en de mensen incompleet zijn. Dat zal heel betrekkelijk zijn.
Overigens zit er m.i. wel een film in met de titel "God Lol".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God heeft alles vanuit het niets gemaakt.
En dat ga je merken, dat blijkt een slechte grondstof te zijn.
14 jaar geleden
Op deze vraag kan geen zinnig antwoord gegeven worden. Waarom niet? Dat zal wel iets met God te maken hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, maar als ik dat zou weten, dan zou ik hier niet op goeievraag.nl rondhangen denk ik.

Wat mij dan weer boeit is: Waarom stel je deze vraag en wat voor een antwoord verwacht je eigenlijk?

Ten slotte: Ik raad je aan het volgend boek te lezen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik prijs dit boek niet aan. Ik raad het iemand die vraagt "Wat is het plan van God?" te lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ouweneel had zeker zn eigen plannen met dit boek ;)
God heeft geen plan... Hij heeft alles geschapen in 6 dagen en wij kunnen er verder mee doen wat we willen... Dus sinds de 7de dag rust hij uit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je God met Marco van Basten kunt vergelijken.
Van Basten had de leiding over een elftal "godenzonen". Omdat hij een gebrek aan visie had, kreeg hij het niet voor elkaar om het hoofd boven water te houden. Voordat het compleet uit hand liep gooide hij de handdoek in de ring.

God heeft het volgens mij ook niet echt meer onder controle en alles lijkt de afgelopen eeuwen uit de hand te lopen. Er is nauwelijks structuur in de wereld en bij God ontbreekt er mijns inziens ook een visie. Dus misschien dat God ook wel de handdoek in de ring moet gooien.

Wat me nog mooier lijkt, is dat God en Allah in overleg besluiten het Islam en het Christendom te fuseren met elkaar en voortaan verder gaan als 1 God. Ben benieuwd hoe dat zou aflopen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangezien we toch met voetbalvergelijkingen bezig zijn: Ik denk niet dat de respectievelijke fanclubs dit zomaar zullen laten gebeuren, en verwacht een flink pak rellen als dit aangekondigt zou worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de fusie dan vervolgens niet doorgaat en de beide religies vervolgens ten ondergaan, dan zou dat een goede zaak zijn denk ik..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Suniram: dat zou Neelie Kroes nooit toelaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@melissa
ROFLOL!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer dat je geen duimpjes voor reacties kan plaatsen, Melissa:)
God had als plan om man en vrouw één te laten worden zodat zij weten dat zij God zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen mensen maken plannen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het plan op zich kan ontstaan alleen op basis van drie elementen. Namelijk: het begin en het eind en 'het lege ruimte' tussen die twee die men zelf mag invullen. De invulling kan wel als een process of transformatie gezien worden, die leidt van het begin naar het einde van het plan. Of als de beweging in tijd van het begin naar het einde, maakt niet uit. Maar zonder begin en einde en die 'verschil ertussen' is er geen plan mogelijk. Dit heeft te maken met het werking van de menselijke logica (want een plan is niet meer en niet minder dan het product van menselijke logica). Iedere keer als we logisch nadenken maken we zogenaamde logische stappen. Iedere van deze stappen hebben in feite het begin, het eind en transformatie-beweging-verandering-hoe-je-het-ook-mag-zien van het begin naar het einde. En het maakt niet uit hoe klein of hoe groot die stappen zijn. Dit zijn elementaire begrippen. Logica op haar basis niveau. Het is niet mogelijk logisch nadenken of plannen maken zonder dat beginpunt en dat eindpunt en dat verschil ertussen. Nou je vraagt over plannen van 'Alfa en Omega' maar ben je ervan bewust dat dit staat buiten drie elementaire begrippen van logica? Met andere woorden je kan hier absoluut niets mee. Het plan kan zich zelf van buiten af niet verklaren, net als logisch nadenken het niet kan. Probeer zes dagen iets moois van je eigen leven maken... Zes maan-dagen zes zon-dagen zeg sirius-dagen zes milkway-dagen zes kalpa-dagen... Neem je tijd :)
Haast? Een paar uurtjes, dat zou pas haastig zijn ^^

De mens maakt plannen... en God lacht ons uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onder instemming met de meeste bovenstaande antwoorden; het is een "vraag van eeuwen". In de Heidelbergse Kathechismus is de vraag opgenomen: "Waartoe zijt gij op aarde? Antwoord: om de Heer te dienen". Belangrijkste is de achtergrond waarom je jezelf deze vraag stelt. En er blijkbaar mee bezig bent.
Als advies lijkt het mij beter bezig te zijn met "Wat is dan God" of "Wat noem ik God". Dat is inclusief. De vooronderstelling dat je "het plan" zou kunnen doorgronden houdt in dat je je aan God gelijkstelt, en dat slut zich automatisch uit: beetje onzinnige bezigheid dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
If all else fails: read manual:

Best
Information
Before
Leaving
Earth

B.I.B.L.E.