Wat is het plan van god?

Wat is de bedoeling van god met het scheppen van een inclopete aarde met dito bewoners. Voor de lol? En waarom in zes dagen waarom zo'n haast?

Weet jij het antwoord?

/2500

Een goddelijk wezen kan zichzelf niet scheppen (wet van behoud van energie). Het plan van God is een zaadje planten zodat er een ras van goden kan ontstaan. God is eenzaam in zijn grootheid, door de evolutie en ontwikeling zal het dominerend ras uiteindelijk de dood overwinnen en zelf goden worden om samen in Zijn koninkrijk samen te zijn. Ik wens de dolfijnen al het geluk, en ik hoop dat ze ons zullen herinneren in Hun grote dierentuin.

In de haast kan ik geen sluitend antwoord geven op je vragen. Wel vraag ik me heel snel af of de aarde en de mensen incompleet zijn. Dat zal heel betrekkelijk zijn. Overigens zit er m.i. wel een film in met de titel "God Lol".

God heeft alles vanuit het niets gemaakt. En dat ga je merken, dat blijkt een slechte grondstof te zijn.

Op deze vraag kan geen zinnig antwoord gegeven worden. Waarom niet? Dat zal wel iets met God te maken hebben.

Sorry, maar als ik dat zou weten, dan zou ik hier niet op goeievraag.nl rondhangen denk ik. Wat mij dan weer boeit is: Waarom stel je deze vraag en wat voor een antwoord verwacht je eigenlijk? Ten slotte: Ik raad je aan het volgend boek te lezen:

Bronnen:
http://www.lezen.nu/boeken/het-plan-van-god.html

God heeft geen plan... Hij heeft alles geschapen in 6 dagen en wij kunnen er verder mee doen wat we willen... Dus sinds de 7de dag rust hij uit...

Ik denk dat je God met Marco van Basten kunt vergelijken. Van Basten had de leiding over een elftal "godenzonen". Omdat hij een gebrek aan visie had, kreeg hij het niet voor elkaar om het hoofd boven water te houden. Voordat het compleet uit hand liep gooide hij de handdoek in de ring. God heeft het volgens mij ook niet echt meer onder controle en alles lijkt de afgelopen eeuwen uit de hand te lopen. Er is nauwelijks structuur in de wereld en bij God ontbreekt er mijns inziens ook een visie. Dus misschien dat God ook wel de handdoek in de ring moet gooien. Wat me nog mooier lijkt, is dat God en Allah in overleg besluiten het Islam en het Christendom te fuseren met elkaar en voortaan verder gaan als 1 God. Ben benieuwd hoe dat zou aflopen...

God had als plan om man en vrouw één te laten worden zodat zij weten dat zij God zijn.

Alleen mensen maken plannen...

Haast? Een paar uurtjes, dat zou pas haastig zijn ^^ De mens maakt plannen... en God lacht ons uit.

Onder instemming met de meeste bovenstaande antwoorden; het is een "vraag van eeuwen". In de Heidelbergse Kathechismus is de vraag opgenomen: "Waartoe zijt gij op aarde? Antwoord: om de Heer te dienen". Belangrijkste is de achtergrond waarom je jezelf deze vraag stelt. En er blijkbaar mee bezig bent. Als advies lijkt het mij beter bezig te zijn met "Wat is dan God" of "Wat noem ik God". Dat is inclusief. De vooronderstelling dat je "het plan" zou kunnen doorgronden houdt in dat je je aan God gelijkstelt, en dat slut zich automatisch uit: beetje onzinnige bezigheid dus.

If all else fails: read manual: Best Information Before Leaving Earth B.I.B.L.E.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100