Geldt de mammoetwet (van onderwijs) ook van vwo naar gymnasium??

Als je 1 en 2 gymnasium hebt gedaan en je gaat naar 3 vwo, mag je dan ook weer naar 4 gymnasium als je de stof (grieks en latijn) ook beheerst?? (dus als je zelf dat vwo jaar je grieks en latijn bijhoudt zodat je de stof gewoon beheerst)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Gymnasium IS vwo; wrslk. bedoel je atheneum.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Scholen mogen zelf bepalen hoe ze hiermee omgaan, daarin zijn scholen vrij. Natuurlijk leggen scholen de meeste regels vast in de schoolregels en daar is zeer waarschijnlijk te vinden dat het niet mag.

Je moet wel heel gemotiveerd zijn als je zelf een jaar Latijn en Grieks wil gaan bijhouden, dus het lijkt mij eerlijk gezegd niet een haalbaar plan.
13 jaar geleden
Het is aan de school of ze je weer toe laten tot 4 gymnasium. wellicht dat ze je kennis proberen te toetsen door middel van een toelatingstoest. hangt er denk ik ook vanaf, wat de reden is, dat je na 2 gym bent verkast naar 3 atheneum.

Wat trouwens nog een mogelijkheid is, om na het afronden van je atheneum toch aan een diploma gymnasium te komen is, door latijn of grieks of allebei door middel van zelfstudie bij te houden en op een gegeven moment staatsexamen aan te vragen voor een van deze vakken. Als je dit graag wilt, is dit best te doen. Heb zelf ooit ook een keer staatsexamen latijn gedaan en gehaald.