hoe werkt de levenslange garantie op zwitsers zakmes?

ik kreeg een oud zwitserszakmes van me opa, maar kan ik zelf door een deskundige gratis het zakmes laten reinigen?

3 jaar geleden
in: Overig
5K

Antwoorden (2)

De levenslange garantie geldt alleen voor materiaal- en productiefouten. Dat wil zeggen indien het mes bij normaal gebruik toch kapot zou gaan. Laten reinigen of slijpen vallen niet onder garantie, dat valt onder noodzakelijk onderhoud wat je zelf moet (laten) doen.
3 jaar geleden
popeye
3 jaar geleden
maar zonder aankoop bon zit er nog garantie op? dit mes is immers jaren oud.
popeye
3 jaar geleden
en had begrepen dat als mes uit elkaar word gehaald voor te laten reinigen dan vervalt de garantie ook.
Inekez1
3 jaar geleden
Ik heb mijn zakmes nog nooit uit elkaar gehaald om schoon te maken. Gewoon alle onderdelen openklappen, laten weken in een sopje en met een oude tandenborstel of verfkwast, wattenstaafje, tandenstoker e.d. door alle openingen gaan. Afspoelen en goed laten drogen voor je het weer dichtklapt. Ook om het mes te slijpen hoeft er niks uit elkaar.
Zwitsers zakmes, dan bedoel je waarschijnlijk een mes van Victorinox.

Zij geven aan dat de garantie geldt op materiaal en productie. Als het mes verslijt door normaal gebruik niet.

Om van de garantie gebruik te maken kun je contact opnemen via het formulier. Of, ga naar een winkel die spullen van Victorinox verkoopt.

Een aankoopbon is vaak niet nodig. Ik heb op dezelfde manier een nieuwe schaar gekregen van Zwilingen. Deze brak ineens in tweeën. Ik ben naar een kookwinkel gegaan die messen e.d. van Zwillingen verkocht. Bij het verkooppunt werd de schaar verstuurd naar Zwillingen en ik kreeg een nieuwe thuis gestuurd. Bon had ik allang niet meer.